معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۳/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۱

اخبار اقتصادی کره جنوبی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کره جنوبی در هفته اول خرداد 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

عجله شرکت های بزرگ تجهیزات نیمه‌هادی برای ساخت کارخانه در کره

به گفته مقامات این صنعت، شرکت‌های جهانی تجهیزات نیمه‌رسانا برای ساخت کارخانه‌ها و تأسیسات تحقیق و توسعه در کره عجله دارند تا ریسک چین را کاهش دهند و در عین حال مشارکت با سامسونگ الکترونیکس و SK hynix را تقویت کنند.

یکی از مقامات یک شرکت بزرگ نیمه‌هادی محلی گفت: در کره، شرکت های نیمه‌هادی جهانی مانند Samsung Electronics و SK hynix وجود دارند و با پیشرفته تر شدن فرآیندها، اهمیت همکاری نزدیک بین تامین کنندگان قطعات و این مشتریان افزایش می یابد.

منبع: یونهاپ

 پرتاب سومین موشک نوری در کره

کره جنوبی با موفقیت سومین پرتاب موشک بومی نوری را انجام داد، پرتاب ماهواره به ارتفاع مورد نظر رسید و ماهواره‌ها را به مدار فرستاد و نقطه عطف فضایی دیگری را برای این کشور رقم زد. به دنبال موفقیت آمیز پرتاب سوم موشک نوری، لی جونگ هو، وزیر علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این فرصتی بود تا پتانسیل خود را در خدمات پرتاب، بهره برداری از ماهواره‌های مختلف و اکتشاف فضایی تأیید کنیم.

منبع: کوریا هرالد

 

 آیا ممنوعیت میکرون توسط چین به نفع سامسونگ است؟

تولیدکنندگان تراشه‌های حافظه کره‌ای - Samsung Electronics و SK hynix می‌توانند در کوتاه‌مدت از غیبت Micron Technology در بازار چین سود ببرند، زیرا تحریم‌های چین علیه سازنده تراشه ایالات متحده اجرایی شد. اما به گفته کارشناسان، انتظار نمی رود که آخرین توسعه در بلندمدت برای آنها مطلوب باشد زیرا اقدام پکن به نفع تراشه سازان چینی نیز خواهد بود.

اداره فضای سایبری چین بیانیه ای با عنوان «محصولات میکرون فروخته شده در چین در بررسی امنیت سایبری شکست خورده است» منتشر کرد. رگولاتور فضای سایبری اعلام کرد که به این نتیجه رسیده است که محصولات ساخته شده توسط سازنده تراشه آمریکایی در بررسی امنیت شبکه آن شکست خورده است و اپراتورهای زیرساخت های حیاتی را از خرید محصولات از Micron منع می‌کند.

منبع: کوریا تایمز

آغاز توید تولید انبوه شارژرهای باتری خودرو ال‌جی

ال‌جی الکترونیکس اعلام کرد که تولید انبوه شارژرهای خودروهای الکتریکی را آغاز کرده و رسماً وارد بازار در حال رشد می‌شود. این شرکت با جشن تولید اولین شارژر خودروهای الکتریکی خود، چهار مدل جدید را در مراسمی در پارک دیجیتال ال‌جی در پیونگ تاک، استان گیونگگی، معرفی کرد.

منبع: کوریا هرالد

 کره به دنبال مهلت برای صدور گواهینامه اجباری باتری چین

وزارت صنعت اعلام کرد، کره از چین خواسته است تا اجرای قوانین گواهینامه اجباری محصول خود را برای باتری‌های لیتیوم یون مورد استفاده در تلفن‌های همراه به تعویق بیندازد.

بر اساس اعلام وزارت تجارت، صنعت و انرژی، آژانس فناوری و استانداردهای کره زیر نظر این وزارتخانه از چین خواست تا به شرکت‌های کره‌ای در رابطه با گواهینامه اجباری چین، مورد نیاز برای باتری‌های لیتیوم یونی و بسته‌های باتری، منابع تغذیه موبایل و شارژرهای برق برای پایانه‌های مخابراتی مورد استفاده در محصولات الکترونیکی و الکتریکی مهلت دهد.

منبع: یونهاپ

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما