معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۱/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۰۰

اخبار اقتصادی کره جنوبی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کره جنوبی در هفته سوم فروردین 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

کاهش 1.5 درصدی چشم انداز رشد اقتصادی کره جنوبی از سوی صندوق بین المللی پول

صندوق بین‌المللی پول چشم‌انداز رشد اقتصادی کره جنوبی در سال ۲۰۲۳ را در بحبوحه ابهامات در بازار مالی جهانی به ۱.۵ درصد کاهش داد. این کاهش 0.2 درصدی نسبت به برآورد این سازمان در ژانویه را نشان داد. این رقم اندکی کمتر از پیش بینی 1.6 درصدی بانک کره در ماه فوریه است، اگرچه بانک مرکزی همان روز اشاره کرد که رشد واقعی ممکن است کمتر از انتظارات قبلی باشد.

منبع: یونهاپ

کاهش بی سابقه صادرات ICT کره جنوبی در ماه مارس

صادرات محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی در ماه مارس در بحبوحه کاهش تقاضای جهانی با سریع ترین سرعت خود در بیش از 14 سال گذشته کاهش یافت و روند شکست خود را به نهمین ماه افزایش داد. بر اساس داده‌های جمع آوری شده توسط وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، محموله‌های خروجی محصولات ICT در ماه گذشته به 15.8 میلیارد دلار رسید که 32.2 درصد نسبت به 23.3 میلیارد دلار در سال گذشته کاهش داشت. این بزرگترین کاهش سالانه از ژانویه 2009 است، در حالی که صادرات ماهانه ICT از ژوئیه سال گذشته رو به کاهش بوده است. واردات ICT این کشور در ماه مارس با 7.9 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 11.9 میلیارد دلار رسید که منجر به مازاد تجاری 4 میلیارد دلاری در این بخش شد.

منبع: یونهاپ

امضای قرارداد مبادله 35 میلیارد دلاری مسئولان بازنشستگی ایالتی

مقامات ارز خارجی گفتند که بانک مرکزی کره جنوبی و مسئولان بازنشستگی دولتی با افتتاح خط سوآپ ارز به عنوان بخشی از تلاش ها برای کاهش نوسانات بازار موافقت کرده اند. این توافق که تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت، به خدمات بازنشستگی ملی اجازه می دهد تا 35 میلیارد دلار از ذخایر خارجی بانک مرکزی کره در ازای دارایی‌های ارز محلی خود وام بگیرد. آنها گفتند که این معامله با هدف کاهش تقاضای دلار در بازار نقدی از خدمات بازنشستگی ملی برای سرمایه گذاری‌های خارجی آن و کمک به مهار فراز و نشیب های بیش از حد در نرخ ارز خارجی انجام می‌شود.

منبع: یونهاپ

افزایش قیمت واردات در ماه مارس برای دومین ماه

داده‌های بانک مرکزی نشان داد، قیمت واردات کره جنوبی برای دومین ماه متوالی در ماه مارس افزایش یافت، زیرا ضعف وون (پول ملی کره) هزینه خرید کالاهای شیمیایی و فلزی را افزایش داد. بر اساس داده‌های اولیه بانک مرکزی کره، شاخص قیمت واردات در ماه مارس نسبت به ماه قبل 0.8 درصد افزایش یافت که در پی افزایش 1.9 درصدی در ماه فوریه بود. این افزایش زمانی رخ داد که وون در برابر دلار آمریکا تضعیف شد و با وجود کاهش قیمت نفت، هزینه خریدهای خارج از کشور از جمله کالاهای شیمیایی و فلزی را افزایش داد. قیمت واردات عامل اصلی تعیین کننده مسیر نرخ تورم کلی کشور است.

منبع: یونهاپ

افزایش تعداد کارگران کشاورزی خارجی در بحبوحه کاهش محدودیت های کرونا

تعداد خارجی‌هایی که در صنعت کشاورزی کره جنوبی کار می‌کنند در سه ماهه اول در بحبوحه کاهش محدودیت‌های کرونا نسبت به سال قبل 531 درصد افزایش یافته است. بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط وزارت کشاورزی، در مجموع 8,666 خارجی برای شغل در روستاهای کشاورزی در دوره ژانویه تا مارس به کره جنوبی آمده‌اند که نسبت به 1,373 کارگر خارجی در سال گذشته به شدت افزایش یافته است. این جهش ناشی از برداشتن قوانین سختگیرانه ورود و سایر مقررات علیه همه گیری کووید-19 توسط دولت به عنوان بخشی از تلاش برای حمایت از بازگشت مردم به حالت عادی بود.

منبع: یونهاپ

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما