معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۷/۲۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۴۸

برگزاری نمایشگاه دوسالانه بین المللی حمل و نقل و لجستیک هاوانا

نمایشگاه دو سالانه بین المللی حمل و نقل و لجستیک کوبا که قرار بود در تاریخ 29-27 سپتامبر در محل نمایشگاه‌های بین المللی پاب اکسپو در هاوانا برگزار شود به دلیل ایجاد شرایط نامساعد جوی و بروز طوفان Ian در این کشور با یک هفته تأخیر و در بازه زمانی 4 لغایت 6 اکتبر ( 12 الی 14 مهر ماه ) با حضور 52 شرکت کوبایی و بیش از 20 شرکت خارجی از 12 کشور برگزار شد. هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه بنا به اذعان مقامات مسئول در وزارت حمل و نقل کوبا ، تلاش برای بهبود و مدرن سازی سیستم حمل و نقل داخلی شهروندان کوبایی، تحرک پایدار و اعمال طرح راهبردی حمل و نقل برقی عنوان شده است.

نمایشگاه دو سالانه بین المللی حمل و نقل و لجستیک هاوانا با حضور شرکت هائی از 12 کشور و نیز تعدادی از شرکت های متعلق به کوبایی‌های مقیم خارج از کشور در فاصله زمانی 12 لغایت 14 مهر ماه در سالن‌های نمایشگاهی "Pabexpo"  هاوانا ، آغاز به کار کرد. رویداد مذکور، نمایندگان خارجی و داخلی بخش حمل و نقل را  به منظور شناسایی فرصت های اقتصادی، شیوه‌های تجاری، پروژه‌های همکاری و سرمایه گذاری که موجب توسعه حمل و نقل (جاده ای، ریلی و هوایی) در کوبا که به شدت تحت تأثیر تحریم های ایالات متحده آمریکا قرار دارد، دور هم جمع نمود. طبق اعلام نظر برگزارکنندگان، این نمایشگاه به منظور بهره مندی از یکپارچه سازی پروژه‌های موجود و یا مواردی که در دست مذاکره است با هدف فراهم آوردن حمل و نقلی بهتر برای مردم و عملکرد موفق اقتصاد حمل و نقل در کوبا سامان یافته بود.

در میان موضوعات برجسته ارائه شده در این نمایشگاه می‌توان به حمل و نقل پایدار شهروندان و بار، مدرن سازی وسایل حمل و نقل و زیرساخت ها، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر ( موتورهای برقی )، قطعات یدکی تولیدی و تعمیری، کارآمدی چرخه تأمین و لجستیک به طور کلی و با بهره گیری از فناوری‌های جدید اشاره نمود. هدف اصلی این رویداد، تشویق توسعه سایر بازیگران در اقتصاد، تشویق سرمایه گذاری مستقیم خارجی، تشویق همکاری‌های بین المللی و جذب سرمایه به منظور گسترش زیرساخت ها و مدل سازی و تنوع بخشی به صادرات کالاها و خدمات بود. در طی نمایشگاه فهرست پروژه‌های قابل سرمایه گذاری خارجی کوبا و مدیریت پروژه‌ها برای همکاری‌های اقتصادی بین المللی در بخش حمل و نقل تشریح شد. از طرف دیگر در این نمایشگاه شرکت هواپیمایی کوبا مسیرهای جدید حمل و نقل کالا و نیز اقدامات خود به منظور افزایش تعداد پروازها با اهداف گردشگری را اعلام کرد. برنامه اصلی شامل راه انداری یک حرفه جدید در حوزه مهندسی حمل و نقل و مرحله تجارت تخصصی با هدف نشان دادن پیشرفت صنایع دریایی، راه آهن و خودروسازی است.

در جریان برپائی نمایشگاه شرکت های تولیدی، خدماتی و بازاریابی در حوزه حمل و نقل از ایالات متحده آمریکا (3 شرکت)، مکزیک (2 شرکت)، ونزوئلا (1 شرکت)، کلمبیا (1 شرکت)، اکوادور (1 شرکت)، چین (1 شرکت)، اسپانیا (7 شرکت)، هلند و لیختن اشتاین (3 شرکت)، ایتالیا (3 شرکت) آلمان (1 شرکت)، بلژیک (1 شرکت) و نیز 52 شرکت کوبایی دیگر حضور پیدا کرده اند. این نمایشگاه که قرار بود از تاریخ 27 تا 29 سپتامبر 2022 برگزار شود به دلیل وقوع طوفان در هاوانا در تاریخ 4 تا 6 اکتبر 2022 (14-12 مهر ماه 1401) برپا  گردید .

حامیان اصلی این نمایشگاه عبارت بودند از:

- وزارت حمل و نقل کوبا ،

- اتاق بازرگانی جمهوری کوبا،

- نمایشگاه بین المللی بارسلونا (Fira Barcelona Internacional)،

- گروه نمایشگاه‌های بین المللی پاب اکسپو (PAB EXPO Ferias y Exposiciones)،

- گروه کشتیرانی هلندی نیرینت (NIRINT SHIPPING).

در ذیل، نام برخی از شرکت های حاضر در این رویداد بین المللی درج گردیده است:

- شرکت بین المللی حمل و نقل بی.دی.سی (بلژیک)

- شرکت لجستیک مارکومکس (کلمبیا)

- آژانس گمرک و حمل و نقل پالکو (کوبا)

- شرکت سازنده روغن کاسترول (کوبا)

- شرکت مهندسی حمل و نقل ترانس پروی (کوبا)

- شرکت هواپیمایی آئرو وارادرو (کوبا)

- شرکت حمل و نقل و ارسال رومِرو (اکوادور)

- شرکت حمل و نقل هوایی و دریایی ماراوانا (آمریکا)

- شرکت ارسال کالا و همکاری دریایی کرولی (آمریکا)

- شرکت بین المللی هواپیمایی تامپا یا آ. اس. آ اینترناسیونال (آمریکا)

- گروه دریانوردی فریتلی (ایتالیا)

- شرکت حمل و نقل دریای ناوییوک (مکزیک)

- شرکت حمل و نقل بلو کارگو (اسپانیا)

- شرکت حمل و نقل یوروموندو (اسپانیا)

- شرکت سازنده اتوبوس یوتونگ (چین)

- شرکت سازنده خودروهای هیبریدی فین آتو اینترناسیونال (لیختن اشتاین)

- شرکت مرسدس بنز (آلمان)

- شرکت هواپیمایی کونویاسا (ونزوئلا)

- شرکت کشتیرانی نیرینت (هلند)

- شرکت سازنده خودروهای سنگین (جرثقیل و بولدوزر) وومی (هلند)

توضیحات :

- در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه خورخه لوئیز پردومو دی لِلا معاون نخست وزیر، ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل، نایما آلفونسو آکوستا معاون وزارت حمل و نقل، بتسی دیاز ولاسکز وزیر تجارت داخلی از دولت کوبا نیز حضور داشتند.

- وزیر حمل و نقل کوبا آقای داویلا در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک هاوانا اعلام کرد: «اگرچه برهه سختی برای کشور ما به حساب می آید اما تمام تجار دعوت شده اند ولی فکر می‌کنم که بتوانیم گام های فراتری برداریم و از فرصت ها بهره برداری کنیم. سه روز نمایشگاهی در پیش داریم و امید داریم همه طرف ها اقدامات اثربخشی انجام دهند».

- حضور شرکت های مختلف اروپائی و آسیائی عرضه کننده خودروهای برقی در گونه‌های مختلف اعم از سواری و سدان ، وانت ، سواری‌های لوکس و نیز کامیون و اتوبوس در نمایشگاه چشمگیر بود که بیانگر آینده روشن این گونه خودروها در بازار کوبا می‌باشد .

- مقامات کوبایی در ژوئن 2022 اعلام کرده بودند که تنها 40 درصد از اتوبوس های پایتخت قادر به ارائه خدمات هستند. همچنین مارتا اوراماس ریبرو معاون وزیر حمل و نقل نیز اعلام کرده بود پایتخت، شدیدترین بحران حمل و نقل طی دهه‌های اخیر را تجربه می‌کند و "شرکت حمل و نقل استان‌هاوانا" تنها با 442 دستگاه اتوبوس روزانه 580 هزار مسافر را جابه جا می‌کند و هنوز با تعداد 780 دستگاه اتوبوس برنامه ریزی شده برای مدت 3 سال فاصله زیادی وجود دارد.

- نمایشگاه امسال که در دوره پس از شیوع کرونا برگزار شد نسبت به سال های گذشته با اقبال بیشتری از سوی شرکت کنندگان همراه بود.

https://economic.mfa.gov.ir/files/ecodep/newspics/2022100816511925032581746.jpg

https://economic.mfa.gov.ir/files/ecodep/newspics/2022100816511939185163427.jpg

https://economic.mfa.gov.ir/files/ecodep/newspics/2022100816511942226381547.jpg

https://economic.mfa.gov.ir/files/ecodep/newspics/2022100816511945346281375.jpg

https://economic.mfa.gov.ir/files/ecodep/newspics/2022100816511950085376124.jpg

https://economic.mfa.gov.ir/files/ecodep/newspics/2022100816511953125876143.jpg

تصاویر

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما