معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۶/۲۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۴۷

شاخص سرعت اینترنت در کوبا و کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب

گزارش شاخص سرعت اینترنت در کوبا و کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

بر اساس گزارش سال 2022 اتحادیه سرعت پهن باند جهانی، کوبا پایین ترین رتبه از نظر سرعت اینترنت در میان کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب را در اختیار دارد. کوبا پایین تر از ونزوئلا و در رتبه 203 قرار گرفت. دو سال پیش این اتحادیه، کوبا را از نظر میزان سرعت اینترنت موبایل در جایگاه دوم در منطقه آمریکای لاتین معرفی کرده بود. سرعت اینترنت کوبا هم ردیف با کامرون، بروندی، چاد و پاکستان قرار می‌گیرد.             

طبق گزارش سال 2022 اتحادیه سرعت پهن باند جهانی، کوبا پایین ترین رتبه از نظر سرعت اینترنت در میان کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب با سرعت 3.26 مگابایت در ثانیه در شبکه انتقال پهن باند را به خود اختصاص داده است. این داده، نتیجه ارزیابی 1 میلیارد و 100 میلیون آزمایش سرعت پهن باند در 220 کشور است و کوبا پایین تر از ونزوئلا (رتبه 187، سرعت اینترنت 4.47 مگابایت در ثانیه) و در رتبه 203 قرار گرفت.

سرعت اینترنت کوبا هم ردیف با کامرون، بروندی، چاد و پاکستان قرار می‌گیرد. البته سرعت اینترنت در کوبا تنها از برخی کشورهای زیرصحرای آفریقا و آسیای مرکزی که مانند ترکمنستان که گاهی اوقات زیر 1 مگابایت در ثانیه است بهتر است.

به طور کلی، منطقه کارائیب عملکرد خوبی داشته است و 3 کشور از 27 حاکمیت سیاسی در بین 50 کشور دارای سریع ترین اینترنت در جهان قرار گرفته اند. بر اساس گزارش موجود، در این منطقه جغرافیایی، با میانگین سرعت اینترنت، 35.18 مگابایت قابل قبول به نظر می رسد. جزایر کایمان[1] با سرعت 99.42 مگابایت در ثانیه در رتبه اول و پورتوریکو با سرعت 72.78 مگابایت و آروبا با 61.00 مگابایت در ثانیه در رتبه‌های بعد قرار می‌گیرند. در آمریکای لاتین بهترین کشور از نظر میزان سرعت دانلود شیلی با 89.18  مگابایت در ثانیه می‌باشد که در جایگاه 27 در جهان قرار گرفته است و بعد از آن برزیل با سرعت 53.89 مگابایت در ثانیه قرار گرفته است. کلمبیا، پرو و پاناما سرعت پهنای باند 30 مگابایت در ثانیه و مکزیک 27.62 مگابایت در ثانیه را تجربه می‌کنند.

دو سال پیش Speedtest کوبا را از نظر میزان سرعت اینترنت موبایل (28 مگابایت در ثانیه) در جایگاه دوم در منطقه آمریکای لاتین معرفی کرده بود. بر اساس داده‌ها در آن زمان، کوبا از اوروگوئه پیشی گرفته و از برزیل، آرژانتین، مکزیک و شیلی عقب مانده بود. با این همه، در آزمایش مربوطه مواردی مانند پوشش، پایداری شبکه، تأخیر و هزینه‌های دسترسی به برنامه داده‌ها که کوبا بر این اساس در میان یکی از گرانترین کشورهای جهان قرار می‌گیرد، محاسبه نشده بود.

داده‌ها نشان می دهد که طی سال گذشته بیش از نیمی از جمعیت کوبا به اینترنت دسترسی داشته اند. انحصار ارتباطات برنامه‌های جدیدی برای دسترسی به اینترنت با توجه به مقتضیات ارائه می دهد و فیلتر و محدودیت هایی را برای سرمایه گذاری در بخش ارتباطات از راه دور اعمال می‌کند. ماه گذشته، شرکت مخابراتی کوبا (  ETECSA ) یک بسته اینترنت نامحدود را به قیمت 15 دلار با اعتبار 15 روزه با امکان جستجوی نامحدود اینترنت به شرط فعال بودن بسته قراردادی، در دسترس قرار داد.

 منبع:

https://www.cibercuba.com/noticias/2022-09014-u1-e208574-s27061-cuba-pais-peor-velocidad-internet-america-latina-caribe

 پاورقی:

  [1]. Cayman

تصاویر

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما