معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۶/۰۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۵۵

اخبار اقتصادی جمهوری لهستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری لهستان در هفته اول شهریورماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

دولت لایحه ارائه بسته حمایتی گرمایش غیر زغال سنگ را تصویب کرد.

نخست وزیر لهستان ماتئوش موراویتسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور وزیر آب و هوا اعلام کرد که دولت در ادامه ارائه کمک هزینه به خانوارهایی که از سوخت زغال سنگ برای گرمایش استفاده می‌کنند، لایحه ای را نیز تصویب کرده است که براساس آن به خانوارهایی که برای گرمایش از سوخت های غیر از زغال سنگ نیز استفاده می‌کنند، یارانه‌هایی تعلق می‌گیرد تا همه شهروندان بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند. موراویتسکی افزود که مجلس سوم لهستان، به احتمال زیاد لایحه حمایت از گرمایش غیر زغال سنگ را در جلسه ای که در اوایل سپتامبر برگزار می‌شود، رسیدگی خواهد کرد.

وزیر نیز اظهار کرد که علاوه بر یارانه زغال سنگ به میزان 3000 زلوتی(629 یورو) که قبلاً معرفی شده بود، دولت کمک هزینه 3000 زلوتی (629 یورو) برای استفاده کنندگان سوخت جامد با گلوله‌های چوب، 2000 زلوتی  (419 یورو)  برای استفاده کنندگان نفت گرمایشی، 1000 زلوتی (209 یورو) برای کاربران چوب و 500 زلوتی (105یورو) برای کاربران گاز مایع ارائه خواهد کرد. خانوارها می‌توانند در هنگام درخواست یارانه، فقط یک سوخت گرمایشی را انتخاب کنند. وی افزود که بر این اساس میانگین حمایت از یک خانوار ناشی از لایحه تصویب شده برای کل فصل گرمایش بین 1000 تا 4000 زلوتی (209- 839 یورو) خواهد بود.

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2022-08-23/mateusz-morawiecki-23-08-2022/?ref=kafle

https://www.gov.pl/web/klimat/rzadowe-wsparcie-dla-wszystkich-zrodel-ciepla

https://biznes.wprost.pl/gospodarka/10829713/doplaty-do-paliw-rzad-przyjal-projekt-ustaw.html

دولت از اختصاص 13.7 میلیارد زلوتی بودجه اضافی به استانداری‌ها خبر داد.

شورای وزیران پیش نویس اصلاح قانون درآمدهای استانداری‌ها را تصویب کرد. با توجه به تغییرات برنامه ریزی شده، استانداری‌ها در سال 2022 تقریباً 13.7 میلیارد زلوتی (حدود 3 میلیارد یورو)  بودجه اضافی دریافت خواهند کرد که در نتیجه قادر خواهند بود وظایف خود از جمله بهبود بهره وری انرژی و توسعه فناوری‌های صرفه جویی در انرژی، کاهش هزینه‌های خرید گرما برای ساکنان و ادارات استان را  انجام دهند.

https://www.gov.pl/web/finanse/blisko-137-mld-zl-dodatkowych-srodkow-dla-samorzadow-w-2022-roku

دولت لایحه تمدید اقدامات ضد تورمی را تصویب کرد.

کابینه لهستان لایحه ای را تصویب کرده است که براساس آن اقدامات ضد تورمی دولت، به اصطلاح "سپر" پس از پایان اکتبر سال 2022، تا پایان سال 2022 تمدید می‌شود. دولت در اوایل سال جاری طرح کاهش موقت مالیات بر ارزش افزوده و مالیات غیر مستقیم بر سوخت، انرژی و موادغذایی را برای کمک به شهروندان به منظور مقابله با تورم ارائه کرد که در ابتدا قرار بود تا 31 جولای سال جاری به اجرا درآید، اما در اواخر ماه جولای، دولت این اقدامات را تا پایان اکتبر 2022 تمدید کرده بود.

اداره مرکزی آمار (GUS) مدتی قبل نرخ تورم در ماه جولای 2022 را نسبت به سال قبل 15.6 درصد اعلام نمود که به بالاترین سطح خود در 25 سال گذشته رسیده است.

https://www.thefirstnews.com/article/government-passes-bill-extending-anti-inflation-measures-32597

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما