معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۴/۱۶- ۰۸:۰۰

سیاست صرفه جویی دولت خیبرپختونخوا

دولت ایالت خیبرپختونخوا اجرای سیاست سخت گیرانه اقتصادی و صرفه جویی را در پیش گرفته است.

دولت ایالت خیبر پختونخوا خرید خودروهای جدید را برای وزرای ایالتی و ادارات دولتی بدلیل اجرای سیاست صرفه جویی، ممنوع کرده است. استخدام های جدید در ادارات دولتی، نیمه دولتی و نهادهای مستقل نیز ممنوع خواهد شد. همچنین افسران از سفرهای تفریحی و درمانی در خارج از کشور منع خواهند شد.

در پی افزایش شدید قیمت فرآورده‌های نفتی، دولت استانی همچنین سهمیه سوخت مقامات و کارمندان دولتی را تا 35 درصد کاهش داد. پاکستان نیز مانند دیگر کشورهای در حال توسعه جهان، در حال حاضر از بحران اقتصادی رنج می‌برد. از سوی دیگر، برای دریافت وام 6 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول، الزاماتی را باید بپذیرد.

دولت ایالت خیبر پختونخوا طبق سنت خود ابتکار عمل صرفه جویی را در دست گرفته است. روزنامه آج ضمن تشریح این اقدامات، تصریح کرده است که این ایالت باید اقدامات جدی تری را برای صرفه جویی در منابع انجام دهد تا سایر ایالت ها نیز ترغیب شوند از الگوی خیبرپختونخوا پیروی کنند و در نتیجه کشور را از بحران اقتصادی نجات دهند. تنها برنامه‌های دولت برای برون رفت از شرایط دشوار کافی نیست بلکه باید یک کمپین عمومی‌ برای جلوگیری از هدر رفتن منابع راه اندازی شود. در مجموع، اگر همه تصمیم بگیرند در منابعی که استفاده می‌کنند صرفه جویی کنند، نتایج این ابتکار می‌تواند به طرز شگفت انگیزی امید بخش باشد.

 منبع: روزنامه آج- 6 ژوئیه 2022

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما