معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

پروژه‌های کلیدی برای کشاورزان خیبرپختونخوا

بخش کشاورزی در توسعه و رشد کشور نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. دولت تحریک انصاف در ایالت خیبرپختونخوا برای کشاورزان خرد، یک پروژه ویژه و انقلابی برای راه اندازی چاه‌های عمیق آبی مجهز به سیستم خورشیدی ارائه نموده است.

نقطه عطف دیگری در کارت سلامت در ایالت خیبر پختونخوا

دولت ایالتی خیبر پختونخوا تسهیلات ویژه درمانی را برای 600,000 کارمند دولتی تصویب کرده است. همچنین سلامت کارت پلاس تا کنون دسترسی 7 میلیون و 700 هزار خانواده را به درمان رایگان در ایالت فراهم نموده است

تصمیم جدی دولت خیبرپختونخوا برای توسعه گردشگری ایالت

دولت کنونی تحریک انصاف پاکستان در ایالت خیبرپختونخوا تصمیم به توسعه و پیشرفت پایدار و سریع گردشگری در ایالت را دارد . در این خصوص پروژه‌های جاری جهت احداث جاده‌ها برای دسترسی به مناطق گردشگری در ایالت و کار سایر پروژه‌ها با سرعت ادامه دارد.

سیاست صرفه جویی دولت خیبرپختونخوا

دولت ایالت خیبرپختونخوا اجرای سیاست سخت گیرانه اقتصادی و صرفه جویی را در پیش گرفته است.

تغییرات آب و هوائی و لزوم آمادگی برای مقابله با اثرات مخرب آن

روزنامه آج ضمن اشاره به اثرات تغییرات آب و هوا در ایالت خیبر پختونخوا و خطرات پیش رو بر لزوم آمادگی با وضعیت جدید اقلیمی در پاکستان هم از سوی مردم و هم از سوی حاکمان تاکید نمود.

ادامه طرح کاشت 10 میلیارد نهال درخت در پاکستان

دولت ائتلافی پاکستان در راستای ادامه طرح کاشت 10 میلیارد نهال در کشور، 9 میلیارد و 450 میلیون و 800 هزار روپیه برای این پروژه در بودجه 23-2022 اختصاص داده است. در سال مالی گذشته 14 میلیارد روپیه برای این پروژه تخصیص یافت و 9 میلیارد و 550 میلیون و 500 هزار روپیه از سوی وزارت دارایی تأمین اعتبار شد.

تشویق فعالیت های صنعتی در خیبرپختونخوا با اختصاص دو منطقه ویژه صنعتی

توسعه و پیشرفت هر کشور یا ملت را می‌توان در فعالیت های صنعتی آن کشور مشاهده نمود. در دوران معاصر بدون پیشرفت صنعتی حتی فکر سعادت و شادمانی نیز یک خیال خام محسوب می‌شود.

صندوق مشارکت و سیستم جدید مراکز درمانی خیبر پختونخوا

وزیر بهداشت و دارایی ایالت خیبر پختونخوا در مصاحبه ای اختصاصی با ایندیپندنت اردو به سئوالات خبرنگار این رسانه در رابطه با "" صندوق مشارکت "" سیستم جدید بازنشستگی و سیستم جدید مراکز درمانی و مزایای آن پاسخ گفت.

مختصات بودجه 1332 میلیارد روپیه ای ایالت خیبر پختونخوا

تیمور سلیم جهگرا، وزیر دارایی خیبر پختونخوا، بودجه 1332 میلیارد روپیه ای ایالت را برای سال مالی جدید به مجلس ایالتی ارائه کرد.