معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۴/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۴

تصمیم جدی دولت خیبرپختونخوا برای توسعه گردشگری ایالت

دولت کنونی تحریک انصاف پاکستان در ایالت خیبرپختونخوا تصمیم به توسعه و پیشرفت پایدار و سریع گردشگری در ایالت را دارد . در این خصوص پروژه‌های جاری جهت احداث جاده‌ها برای دسترسی به مناطق گردشگری در ایالت و کار سایر پروژه‌ها با سرعت ادامه دارد.

به منظور موثر شدن پروژه‌های گردشگری  تصمیم به جمع آوری  موانع موجود در معابر مناطق گردشگری برگزیده اخذ شده است. از سوی دیگربرای توسعه گردشگری قرار شده بر اساس نیاز گردشگران محلی، بین المللی و ملی ، کارشناسان استاندارد آموزش دیده طبق استاندار بین المللی برای توسعه گردشگری در خدمت گردشگران قرار گیرد و اقدامات دولتی در این خصوص بطور مستمر ادامه یابد .

طبق گزارش های رسانه‌ها برای پروژه‌های احداث جاده‌ها جهت دسترسی به مناطق گردشگری فرمانداری هزاره و مالاکند برنامه‌های توسعه سالیانه به تصویب رسیده و دستور کار لازم در این خصوص صادر گردیده است. پیشرفت طبق ضرب الاجل اعلام شده برای این پروژه‌ها ادامه دارد و در مدت تعیین شده تکمیل خواهند شد.

سایر امور مورد نیاز برای توسعه گردشگری در این مناطق نیز به زودی انجام خواهند شد. دولت ایالتی خیبرپختونخوا به مقامات ذی صلاح دستور داده که موانع د رکنار و جوار گذرگاه‌های آبی و دریاها در مناطق گردشگری برداشته شوند و از فعالیت های غیرقانونی تعمیرات جلوگیری به عمل آید.

همچنین برای جلوگیری پایدار از این فعالیت های غیرقانونی طرح ریزی مؤثر و جدی صورت گیرد و برای اجرای آن گام های مثمرثمر برداشته شوند. علیه تمامی موانع در کنار دریا در مناطق گردشگری اقدامات بدون تبعیض انجام شوند و هر چه زودتر باید کناره‌های دریا از موانع موجود پاکسازی و علیه مسئولان کوچک و بزرگ این موانع گام ها برداشته شوند.

موانع موجود در  کنار دریاها و گذرگاه‌های آبی از یک طرف به زیبائی مناطق گردشگری لطمه می زند و از سوی دیگر در صورت جاری شدن سیلاب ،  جان‌ و اموال و املاک در معرض خسارات و آسیب های بزرگ  و جبران ناپذیر قرار می‌گیرد.

دریاها و سایر امکانات طبیعی در مناطق گردشگری ارث ملی و امانت قشرهای آینده این ملت می‌باشد. دولت ایالتی بارها اغلام کرده است که در رابطه با حفاظت از امکانات آبی و زیبائی طبیعی مناطق گردشگری هیچگونه اغماضی نخواهد شد و علیه هرفرد  و یا افرادخاطی در این زمینه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

در برخی مناطق به دریاها و رودها زباله انداخته می‌شود دولت خیبرپختونخوا علیه عاملان آن نیز اقدامات شدید و سختی انجام داده است . براساس مقررات و قانون علیه  عاملان  مجازات شدیدی اعمال شده و خواهد شد . دولت ایالتی در این خصوص دستورهای جدی صادر کرده است.

 دولت ایالتی همچنین  تصمیم گرفته  تمامی موانع در کنار رودها و دریاها در کل مناطق گردشگری مشخص و احصاء  نموده  و در رابطه با حفاظت از مناطق گردشگری ، تمیزی آن‌ها  و رفع موانع اقدامات فوری انجام شود . به همین منظور یک کمیته عملیاتی به ریاست فرماندار تشکیل شده است .

 در سطح ایالتی نیز برای جلوگیری  جدی از  اینگونه فعالیت های غیرقانونی نیز تصمیم گرفته شده که یک کمیته به ریاست دبیر سازمان آبیاری تشکیل گردد. این کمیته‌ها برای تشدید بیشتر مقررات، قوانین، قواعد و ضوابط موجود تشکیل و جهت اجرای تصمیمات دولت و رسیدن به اهداف  تعیین شده ، پیشنهادات لازم را ارائه خواهند نمود.

 منبع: روزنامه آوازِخیبر (اردو) چاپ پیشاور مورخ 29 ژوئن سال 2022

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما