معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۳/۱۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۰۶

اجلاس سالانه روسا و مدیران ارشد شرکتهای بزرگ در آفریقا

اجلاس سالانه فروم مدیران ارشد اجرایی شرکتهای بزرگ در آفریقا (AFRICA CEO FORUM) بعنوان بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه بخش خصوصی در آفریقا، در تاریخ 13 و 14 ژوئن 2022 برابر با 23 و 24 خرداد 1401 با مشارکت شرکت مالی - بین المللی گروه بانک جهانی، در ابیجان پایتخت اقتصادی ساحل عاج برگزار خواهد شد.

در این فروم، قرار است روسای جمهور ساحل عاج، سنگال، موریتانی و نیجر، معاون رئیس جمهور نیجریه، نخست وزیر تونس، مدیرعامل شرکت مخابراتی MTN، رئیس هلدینگ BUA (پیشرو در تولید مواد غذایی و کالاهای مصرفی)، مدیرعامل اکوبانک، مدیر عامل شرکت مخابراتی " اورانژ" در آفریقا و خاورمیانه، مدیر عامل ایرفرانس و همچنین بسیاری از تصمیم گیرندگان دیگر از سراسر آفریقا و جهان شرکت کنند.

به همین مناسبت، روز پنج شنبه 29 اردیبهشت، جلسه‌ای بمنظور اطلاع رسانی و پرسش و پاسخ با حضور خانم "کاندیا کامارا" وزیر امور خارجه، آقای "سلیمان دیاراسوبا" وزیر صنعت و تجارت و سفرا و نمایندگان سازمانهای بین المللی در محل نخست وزیری برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا وزیر امور خارجه در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این جلسه و حضور سفرا و نمایندگان سازمان‌های بین المللی، به اهتمام رئیس جمهور در راستای صنعتی سازی و فرآوری محصولات کشاورزی اشاره کرد و برگزاری این فروم را فرصتی برای سرمایه گذاران خارجی برای دستیابی به همکاری‌های برد ـ برد دانست و از سفرا و نمایندگان کشورها خواست سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی کشورشان را برای حضور در این فروم ترغیب کنند.

در ادامه وزیر صنعت و تجارت ساحل عاج در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از میزبانی ابیجان از اجلاس سالانه فروم آفریقا، در سخنانی بخش خصوصی را مرکز استراتژی هر کشور دانست و افزود فرصتهای زیادی برای سرمایه گذاران خارجی جهت حضور در بخشهای مختلف در ساحل عاج وجود دارد و ما از کشورهای دوست می‌خواهیم که با ترغیب سرمایه گذاران و بخش خصوصی، حضور حداکثری در راستای صنعتی شدن ساحل عاج داشته باشند.

گفتنی است این فروم بعنوان پلت فورم رویدادهای تجاری بزرگ در سال 2012 تأسیس شده و هر ساله سرمایه گذاران بین المللی، مدیران مؤسسات مالی و بین المللی قاره آفریقا، روسا، مدیران عامل و سهامداران شرکت‌های بزرگ را بمنظور پیدا کردن راه حل‌های ملموس و جدی برای پیشرفت قاره آفریقا گرد هم می‌آورد.

در این دوره که با هدف معرفی چشم انداز دولت ساحل عاج مبنی بر فرآوری محصولات کشاورزی، ارائه اصلاحات صورت گرفته در این کشور در راستای بهبود فضای کسب و کار با هدف جذب 500 میلیارد فرانک سیفا، برگزار خواهد شد، پیش بینی می‌شود 1800 شرکت کننده ، ده‌ها وزیر و صدها نفر از روسا و مدیران ارشد شرکتها از 70 کشور جهان، شرکت کنند.

همچنین قرار است در این فروم دو روزه، فرصت‌های سرمایه گذاری به ارزش 3 میلیارد یورو در بخش‌های کشاورزی، صنایع کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع دارویی، شهر هوشمند، مسکن و خدمات فنی و مهندسی، هتل داری، تفریحات و دیگر مسائل فرهنگی ارائه شود.

به گفته هماهنگ کننده برگزاری این فروم، تاکنون یکهزار و 26 نفر از 63 کشور ثبت نام خود را نهایی کرده‌اند.

  • دوره قبلی این فروم در سال 2019 در رواندا برگزار شده است و از آن تاریخ تا کنون به دلیل شیوع بیماری فراگیر کرونا برگزار نشده بود.
  • هزینه شرکت در این فروم، 2250 یورو می‌باشد.
  • علاقمندان به شرکت در این فروم اقتصادی می‌توانند با مراجعه به آدرس https://www.theafricaceoforum.com/forum-2022/en، اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما