معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۲/۳۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۲۴

سرمایه گذاری الجزایر برای توسعه صنعت هیدورژن سبز

وزیر صنایع الجزایر در مراسم روز انرژی تأکید کرد، با توجه به تحولات جهان در عرصه انرژی، گرایش به سرمایه گذاری در صنعت هیدروژن ضروری است و الجزایر از پتانسیل های لازم برای تبدیل شدن به یک بازیگر جهانی انرژی برخوردار است.

احمد زغدار وزارت انرژی و معادن الجزایر، طی مراسمی‌بیست و ششمین دورۀ روز انرژی را با هدف بحث و بررسی موضوع "برای انتقال انرژی با هیدروژن سبز" را برگزار کرد. این مراسم در راستای نیاز مبرم به خروج از استفاده از سوخت های فسیلی آلاینده به یک منبع انرژی پاک برگزار شد.

طی این برنامه و در میان راه حل های ارائه شده برای دستیابی به این هدف، هیدروژن سبز یکی از راه حل های بالقوه برای استفاده در بخش هایی بود که بیشترین مصرف انرژی را دارند، مانند بخش های هوانوردی، کشتیرانی، صنایع سنگین و حتی گرمایش منازل.

آقای احمد زغدار وزیر صنایع الجزایر طی سخنانی تأکید کرد که تحولاتی که جهان در بخش انرژی شاهد آن است، گرایش به سرمایه گذاری در هیدروژن را ناگزیر می‌کند و الجزایر از پتانسیل بالایی در این زمینه برخوردار است.

وی افزود: با توجه به تغییراتی که در صحنه جهانی انرژی در حال وقوع است، الجزایر اکنون موظف است توجه بیشتری به سرمایه گذاری برای بهره برداری از ظرفیت های خود از جمله هیدروژن سبز داشته باشد.

وی افزود: در این زمینه بایستی یک برنامه اقدام کوتاه مدت و بلند مدت با هماهنگی شرکت‌های تخصصی و بازیگران مختلف از جمله جامعه مدنی برای تشویق سرمایه گذاری در بخش انرژی‌های نو و بخش های صنعتی مرتبط تهیه شود. آقای وزیر اقدام جمعی برای دستیابی به یک انتقال موفق انرژی را امر ضروری دانست.

وی معتقد است الجزایر دارای تمامی مواد لازم برای توسعه هیدروژن است که این کشور را قادر می سازد تا به یک بازیگر جهانی انرژی تبدیل شود و به آن در دستیابی به اهداف در زمینه گذار انرژی و محدود کردن تغییرات آب و هوایی کمک کند. توسعه صنعت هیدروژن سبز همچنین باعث رشد چندین شاخه از صنایع مانند صنعت آمونیاک، کود، منسوجات صنعتی، شیمایی صنعتی و الکترونیک خواهد شد.

وزیرصنایع از سرمایه گذاران الجزایری خواست تا با فروشندگان کشورهای پیشرو در زمینه انتقال انرژی و بهره وری انرژی قراردادهای مشارکت منعقد کنند تا به ویژه انتقال فناوری‌های مدرن در این بخش را تضمین کنند.

به گفته وزیر، این تلاش ها با توسعه چارچوب های قانونی برای تشویق سرمایه گذاری، پژوهش و توسعه در زمینه‌های مرتبط با انتقال انرژی، همراه خواهد بود. نامبرده در همین رابطه خاطرنشان کرد: قانون جدید سرمایه گذاری که یکی از موضوعات مورد بررسی هیئت وزیران است، فضای کسب و کار را بهبود می‌بخشد و سرمایه گذاری را به ویژه با ساده سازی مراحل اداری و کاهش دیوانسالاری تسهیل می‌کند.

------------------------------------------

منبع: الاخباریه مورخ 08/05/2022 .

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما