معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۲/۲۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۰۲

صنعت گردشگری ایتالیا بازنده بحران امریکا و روسیه

ایل جورناله: گردشگری ایتالیا پس از دو سال همه‌گیری در معرض خطر بسیار جدی برای تجربه یک بحران جدید است. آنچه در اوکراین اتفاق می افتد، در واقع، تنها در دوره عید پاک، منجر به ضرر چند ده میلیون یورویی آن خواهد شد.

فدراسیون اتحادیه‌های کارگری شرکت‌های بخش گردشگری ، تخمین می‌زند امکانات اقامتی ایتالیا شاهد حذف 175000 گردشگر روسی درهر شب اقامت خواهند بود. از نظر اقتصادی آنها حداقل 20 میلیون یورو گردش مالی ایجاد می‌کردند. در سال 2019، 1.7 میلیون روس با اقامت در هتل های پنج ستاره و هزینه‌های قابل توجه برای خرید در بوتیک های لباس، در ایتالیا اقامت داشتند.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط Enit، در میان پربازدیدترین مکان‌ها، ریمینی پیشتاز  بوده است. انجا بیشترین سهم از کل هزینه گردشگران روسی در ایتالیا با حدود 15 درصد، را داشته است. بلافاصله پس از آن، رم با 14.9 درصد قرار دارد. ونیز 9.1 درصد، میلان 8.8 درصد و ورونا با 7.1 درصد در رتبه‌های بعدی بودند. بر اساس پیش بینی انجام شده توسط فدرالبرگی، پایتخت به تنهایی در سال 2022 بدون گردشگران روسی حدود 150 میلیون یورو ضرر خواهد کرد. کارآفرینان در ساردینیا نیز بسیار نگران هستند، به خصوص در Costa Smeralda، زیرا  این شهر یک مقصد ممتاز برای قایق‌های لوکس روسی بوده که در حال حاضر در حال فرار هستند. مسکو بازار توریستی ساردین را به میزان 1.5 درصد تحت تأثیر قرار می دهد که به معنای حضور 220 هزار نفر در هر فصل است.

ونتو هم همین مشکل را دارد  تنها در سال 2019، این منطقه پذیرای یک میلیون گردشگر بوده است. با این حال، سال گذشته به دلیل همه‌گیری، حضور  آنها90 درصد کاهش یافت. حتی توسکانی،باید حداقل 200 هزار گردشگر روسی را کنار بگذارد. لیگوریا و پولیا نیز با اعداد کمی‌کمتر از آن پیروی می‌کنند.

فرانکو گاتینونی، رئیس فدراسیون گردشگری سازمان یافته Confcommercio، در Il Messaggero توضیح داد که همه اینها برای صنعت گردشگری ایتالیا چه معنا است. "در سال 2019 ما 1.3 میلیون بازدید کننده روسی در ایتالیا داشتیم و مطمئناً یکی از ملیت هایی هستند که بیشترین هزینه را به عنوان مثال در زمینه خرید معاف از مالیات می‌کند. اما فاجعه ای که ما تجربه می‌کنیم فراتر از هر تعداد است. به طوری که تأثیر کلی بر آب و هوا و احساس عدم اطمینانی که همه مسافران از جمله ایتالیایی‌هایی که باید به خارج از کشور بروند، دارد. خطر و نگرانی این است که وضعیت ممکن است به خارجی‌هایی که از کشورهای همسایه وارد بحران می‌شوند نیز سرایت کند. " گاتینونی توضیح داد، آنها از تهدیدات مسکو می ترسند. نباید  فراموش کنیم که آنها باید  منتظر ورود میلیون‌ها پناهنده اوکراینی باشند. بنابراین ما به قوانین مشخص و شفافی نیاز داریم تا بتوانیم برنامه ریزی کنیم. همچنین باید بر این بخش نظارت کنیم که هنوز از بحران کرونا کاملا خارج نشده است و  پس از دو سال کماکان نیاز به حمایت دولت دارد. البته بنظر می رسد این بحران عمیق تر باشد.

گردشگران آمریکایی:  با این حال، لغو سفر تنها از روسیه نیست. ایوانا جلینیک، رئیس فدراسیون اتحادیه‌های تجاری مسافرتی و گردشگری ایتالیا، اظهار می دارد بسیاری از شهروندان ایالات متحده نیز در حال لغو رزروهای خود هستند زیرا نگران نزدیکی بحران از اوکراین هستند.

بخش سیاحتی همچنان در بحران است، همه‌گیری باعث زیان گردش مالی 80 درصدی شده است. ابتکار Digitour، اعتبار مالیاتی برای آژانس های مسافرتی که در دیجیتالی شدن سرمایه گذاری می‌کنند، اقدامی‌که توسط سازمان سرمایه گذاری ایتالیا Invitalia مدیریت می‌شود و توسط وزارت گردشگری ترویج می‌شود، شروع به تلاش برای مقابله با مشکلات این بخش کرده است. یارانه پیش بینی شده 98 میلیون  یورویی به شرح زیر در نظر است تخصیص یافته و تقسیم شود:

 18 میلیون برای سال 2022،

 10 میلیون برای سال 2023،

10 میلیون برای سال 2024 و

 60 میلیون برای سال 2025.

40 درصد از سرمایه گذاری‌ها برای جنوب ایتالیا منظور شده است.

https://www.ilgiornale.it/news/economia/turismo-dei-due-blocchi-chi-ci-rimette-litalia-2015316.html

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما