معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۱/۲۷- ۰۹:۰۰ - مشاهده: ۲۹۹

صادرات گاز مایع از ژاپن به اروپا

وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اخیرا اعلام نموده است که ژاپن بخشی از واردات گاز طبیعی مایع LNG مورد نیاز اروپا را از اوایل ماه مارس 2022 تامین خواهد کرد.

کویچی‌هاگیودا، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن METI روز چهارشنبه 20  بهمن 1400 اعلام نمود که ژاپن بخشی از واردات گاز طبیعی مایع LNG مورد نیاز اروپا را از اوایل ماه مارس تامین خواهد نمود زیرا تنش‌ها بین روسیه و غرب در موضوع اوکراین امنیت انرژی منطقه را تضعیف خواهد نمود.

هاگیودا پس از دیدار های جداگانه با پاتریشیا فلور سفیر اتحادیه اروپا در ژاپن و رام امانوئل سفیر ایالات متحده در ژاپن به خبرنگاران گفت که دولت ژاپن درخواست های ایالات متحده و اتحادیه اروپا و همچنین کمبود گاز در اروپا را در نظر گرفته است. وی اضافه نمود که عرضه LNG در ژاپن در حال حاضر محدود است، اما ما تصمیم گرفته ایم تا زمانی که عرضه پایدار LNG به ژاپن تضمین شود، به درخواست ها پاسخ دهیم. مقامات METI  گفته اند که مجموع محموله LNG در منطقه آسیا در ماه مارس احتمالاً چند صد هزار تن خواهد بود. هاگیودا گفت که دولت از شرکت های ژاپنی وارد کننده LNG می خواهد که حتی پس از ماه مارس نیز به همکاری خود برای صادرات ادامه دهند.

وزیر اقتصاد اعلام نمود که چند کشتی حامل LNG بر اساس قراردادهای قبلی و قبل از درخواست آمریکا از ژاپن برای تامین گاز مورد نیاز اروپا در ماه فوریه به سمت اروپا اعزام و در ماه مارس نیز این روند به صورت گسترده تری ادامه خواهد داشت. شرکت اینپکس تولید کنند 8.9 میلیون تن گاز مایع در داروین استرالیا، اعلام نموده است که تامین گاز برای اروپا از سوی ژاپن با مشکلاتی روبرو است زیرا قراردادهای بلند مدت با خریداران منعقد شده و ما متعهد به تامین گاز مصرف کنندگان در ژاپن هستیم. مصرف کنندگان گاز مشتریان شرکت های تامین کننده برق و گاز در سراسر ژاپن هستند

مهمترین تامین کنندگان گاز ژاپن به شرح ذیل می‌باشند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما