معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۰/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۰۳

اخبار اقتصادی پاکستان - لاهور

اهم اخبار و تحولات اقتصادی ایالت پنجاب پاکستان در هفته اول دی ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:
  • اعظم سواتی وزیر راه آهن پاکستان طی بازدید از دفتر مرکزی راه آهن در لاهور گفت به زودی کار بر طرح "ام ال وان" شروع خواهد شد، و در این زمینه ازبکستان برای خط راه آهن "ام ال دو" وام در نظر گرفته است.
  • روز دوشنبه ( 29 آذر) نشست سطح عالی به ریاست سردار عثمان بزدار سروزیر ایالت پنجاب و با حضور مسئولان ارشد سازمان عایدات، سکرتری هماهنگ‌کننده سروزیر، مدیر ارشد واحد شهری و مقامات ذی‌ربط برگزار شد. در این نشست پیشرفت طرح‌های توسعه که در منطقه دیره غازی خان به ویژه "کوه سلیمان" در دست اقدام است، مورد بررسی قرار گرفت. سروزیر ایالت پنجاب دستور داد طرح اصلی پروژه‌هایی که قرار است در منطقه "کوه سلیمان" راه‌اندازی شوند، در اسرع وقت نهایی گردند. همچنین طرح‌هایی که تحت پوشش بسته توسعه بخشداری جهت رفاه عمومی در منطقه دیره غازی خان در دست اقدام هستند، بایستی به موقع تکمیل شوند.
  • سردار عثمان بزدار سروزیر ایالت پنجاب گفت به دلیل اقدامات دولت، نرخ کالاهای مایحتاج عمومی‌کاهش می‌یابد و در ایالت پنجاب آرد، شکر و سایر کالاهای مایحتاج عمومی‌با نرخی که توسط دولت تعیین شده است، در دسترس مردم قرار می‌گیرد. با طرح "جیره احساس" کمک واقعی به مردم تأمین خواهد شد.
  • دولت پنجاب تصمیم دارد در آستانه عید کریسمس 32 بازار نمونه در پنجاب را به عنوان بازارهای کریسمس دایر کند و این بازارها از 18 لغایت 25 دسامبر فعال خواهند بود. انواع سبزیجات و میوه‌جات در این بازارها با تخفیف 5 تا 15 درصد به فروش می‌رسد.
  • مرکز پژوهشی جاده ابریشم با همکاری یک شرکت چینی در دانشگاه علوم پزشکی دولتی لاهور UHS با حضور خانم دکتر یاسمین راشد وزیر بهداشت پنجاب افتتاح شد. این مرکز پژوهشی در مساحت 2400 فوت مربع و با هزینه 30 میلیون روپیه احداث می‌شود و به منظور تحقیقات پزشکی نوین و کارآزمایی بالینی واکسن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجوه مورد نیاز برای احداث این مرکز توسط شرکت داروسازی چینی تأمین می‌شود. پروفسور جاوید اکرم رئیس دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی به صورت ویژه علاقمند به "ویرایش ژن" برای درمان بیماری‌های ارثی است.
  • عثمان بزدار سروزیر پنجاب در بیانیه‌ای گفت: طرح پارک علمی_فن‌آوری با عنوان "طرح تکنو پولس لاهور Lahore Techno Polis" با مساحت 161 هکتار یک طرح سرنوشت ساز است و مزایای ویژه‌ای در این طرح از جمله معافیت مالیاتی در نظر خواهیم گرفت. کشورهای بزرگ جهت شرکت در این طرح ابراز علاقمندی می‌کنند. با راه‌اندازی این طرح فرصت‌های شغلی ایجاد می‌شود و سرمایه‌گذاری رشد پیدا می‌کند.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما