معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۰۲

اخبار اقتصادی پاکستان - لاهور

اهم اخبار و تحولات اقتصادی ایالت پنجاب پاکستان در هفته اول آذر ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:
  • همایش بین‌المللی تجارت به اهتمام شورای سرمایه‌گذاری پنجاب در شهر بین‌المللی تجاری دوبی برگزار شد. اسلم اقبال وزیر صنعت و تجارت پنجاب گفت: سرمایه‌گذاران خارجی 20 توافق تجاری با دولت پنجاب امضا کردند و با اجرایی شدن این توافق‌ها، سرمایه گذاری به ارزش 45 میلیارد روپیه‌ای در ایالت انجام خواهد شد.
  • در پی تشدید آلودگی هوا در لاهور، برای مهار آلودگی هوا  دولت پنجاب تصمیم گرفت نهادهای آموزشی، دفاتر اداری دولتی و غیر دولتی برای سه روز در هفته (شنبه، یک شنبه و دوشنبه) را تعطیل کند. این حکم از 27 نوامبر لغایت 15 ژانویه قابل اجرا خواهد بود.
  • در پی افزایش گرانی، مجلس پنجاب طرح افزایش کمک هزینه نمایندگان مجلس پنجاب را تصویب کرد. این طرح از سوی خانم راحله خادم حسین نماینده مجلس وابسته به حزب نواز ارائه شد.
  • در پی ادامه بحران گاز، رستوران‌ها قیمت انواع غذاها را افزایش دادند. شهروندان ناچار به خرید گاز ال‌پی‌جی با قیمت گران و استفاده از سوخت زغال و هیزم شدند.
  • یکی از برندهای معروف کفش پاکستان اربان سول (Urban Sole) قرارداد مشارکت و بازاریابی با برند آلمان KG Wortmann مربوط به شرکت کفش Jana Shoes  بست که طبق آن اربان سول برای تولید و توزیع کفش برند آلمانی دارای اختیار خواهد بود.
  • حسان خاور سخنگوی دولت پنجاب ضمن حضور در مراسمی در خصوص "طرح جیره احساس" اظهار داشت: طبق برنامه جیره احساس، یارانه به ارزش 120 میلیارد روپیه به 20 میلیون خانوار تعلق خواهد گرفت. طرح جیره احساس یک برنامه جامع در راستای رفاه، امدادرسانی و ارائه یارانه به قشر بی‌بضاعت است و با توجه به شرایط کنونی اقتصادی طراحی شده است.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما