معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۸/۱۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۷۰

دیپلماسی اقتصادی ایتالیا

ایتالیا یکی از 8 کشور اول صنعتی جهان محسوب می‌گردد و با توجه به جهانی شدن هرچه بیشتر تجارت و ادغام بازارها، این کشور به منظور حفظ قابلیت رقابت صنایع و تولیداتش در بازارهای بین المللی احتیاج مبرم به سرمایه گذاری و دستیابی به دانش فنی جدید و بهنگام نمودن تخصص های موجود دارد. به همین منظور دولت این کشور دو طرح «مقصد ایتالیا » و « کابین هدایت» را در دست اجرا دارد که بموجب آن 50 اقدام به منظور جذب سرمایه و استعدادهای خارجی در نظر گرفته شده است.

اقدامات دولت ایتالیا برای بهبود بخشیدن به محیط کسب و کار

دولت و مجلس ایتالیا علاوه بر وضع قوانین و بکار گیری راه کارهای مقتضی جهت بهبود بخشیدن به شرایط کسب و کار و جذب سرمایه گذار (خارجی / داخلی) و مقابله با مشکلات اساسی که  شرکت ها و سرمایه گذاران در مسیر فعالیت خود در کشور ایتالیا با آن روبرو می‌باشند، در پی شناسایی  و معرفی کانال های دیگری به منظور کمک به نفوذ شرکت های ایتالیایی به بازارهای بین المللی نیز می‌باشند. به همین منظور، دولت ایتالیا از سال 2012 میلادی در راستای سیاست کمک به کسب و کار و شرکت های ایتالیایی و همچنین جذب سرمایه و سرمایه گذار خارجی دو راه کار اساسی بکار بسته است که عبارتند از:

  • تعریف و اجرای طرح "مقصد ایتالیا" (Destinazione Italia)

طی آن 50 اقدام به منظور جذب سرمایه و استعداد های خارجی در نظر گرفته شده است

  • تشکیل گروه کاری معروف به "کابین هدایت توسعه سیستم ایتالیا" (Cabina di Regia)

 مسئولیت هماهنگ نمودن فعالیت های بخش خصوصی و دولتی در بعد تجارت خارجی و جهانی سازی سیستم اقتصادی کشور، به وزارت امورخارجه سپرده شده است.

مشروح گزارش را در پیوست مطالعه نمایید:

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما