معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۷/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۶۹

اخبار اقتصادی اتیوپی

گزیده اخبار اقتصادی اتیوپی در هفته سوم مهرماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

کسب 668 میلیون دلار از حواله‌های ارزی طی دو ماه

طبق اعلام آژانس دیاسپورای اتیوپی، تنها طی 2 ماه گذشته بیش از 668 میلیون دلار از طریق حواله، وارد اتیوپی شده است. به گفته مدیرعامل آژانس مذکور، اتیوپی برنامه دارد تا پایان سال مالی جاری حدود 4 میلیارد دلار از طریق حواله‌ها، جمع‌آوری نماید. وی افزود: دیاسپورای اتیوپی طی سه ماه گذشته در حدود 108 میلیون بئر جهت حمایت از ساخت سد رنسانس، 60 میلیون بئر در حمایت از ارتش ملی و 32 میلیون بئر برای اقدامات بشردوستانه اهداء کردند.

نگرانی صاحبان مشاغل از کنار گذاشته شدن اتیوپی از قانون رشد و فرصت آفریقا (AGOA)

صاحبان مشاغل و کارکنان پارک صنعتی‌هاواسا، برنامه ایالات‌متحده برای ممنوعیت دسترسی اتیوپی به بازارهای کشورش از طریق قانون رشد و فرصت آفریقا (AGOA) را غیرقابل‌قبول خواندند. آنان معتقدند در صورت عملی شدن این تصمیم، وضعیت زندگی بسیاری از کارگران کارخانه‌ها در اتیوپی به خطر خواهد افتاد. به‌عنوان نمونه مالک کارخانه تولید پوشاک Nasa Garment در پارک صنعتی‌هاواسا بیان داشته شرکتش با 1400 کارگر، 98% از محصولاتش را از طریق AGOA به آمریکا صادر می‌نماید.

عدم اشاره صندوق بین‌المللی پول به رشد اقتصادی اتیوپی در سال 2022

صندوق بین‌المللی پول در اقدامی نادر، پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی اتیوپی را در آخرین چشم‌انداز اقتصاد جهانی خود برای چهار سال آینده، منتشر نکرده است. افغانستان، لیبی و سوریه تنها کشورهای دیگری هستند که از این پیش‌بینی‌ها حذف‌شده‌اند.

دیدار ابی احمد از طرح کشاورزی خوشه‌ای گندم در ایالت اورومیا

دکتر ابی احمد در تاریخ 13 اکتبر 2021 به همراه هیئتی از مقامات دولتی از طرح کشاورزی خوشه‌ای در دولت منطقه‌ای اورومیا دیدار کرد. ابی احمد در خلال این دیدار بیان داشت: "ما به‌سختی در حال کارکردن هستیم تا با زیر کشت بردن زمین‌هایی که درگذشته توسعه‌نیافته بودند، به خودکفایی در تولید گندم برسیم." دولت اتیوپی طی سه سال گذشته به توسعه طرح کشاورزی خوشه‌ای باهدف افزایش بهره‌وری پرداخته است.

آغاز به کار چهارمین نمایشگاه مواد غذایی، آشامیدنی و کشاورزی اتیوپی

چهارمین نمایشگاه مواد غذایی، آشامیدنی و کشاورزی اتیوپی از تاریخ 15 اکتبر 2021 به مدت سه روز و با مشارکت 40 شرکت داخلی و بین‌المللی از 11 کشور، آغاز به کارکرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما