معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۳/۰۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۴۷۵

پیامدهای اقتصادی کرونا در آرژانتین

مجموع تدابیر اقتصادی دولت برای مقابله با تبعات کرونا در سال 2021 بالغ بر 480 میلیارد پزو (1.3% از تولید ناخالص داخلی) برآورد شده است.

پیامدهای اقتصادی کرونا

علی رغم کاهش بهای نفت به دلیل شیوع گسترده کرونا در هند و گسترش آن تا جنوب شرق آسیا، شرکت های فعال درحوزه نفت در آرژانتین مجبور به افزایش بهای سوخت در این کشور شدند. شیوع گسترده این بیماری در استان نئوکن که میادین گازی واکا موئرته در آن قرار دارد، باعث شده تا شرکت نفت آرژانتین (YPF) مقرراتی برای کاهش تردد کارکنان خود تنظیم کند که آنها از طریق دورکاری فعالیت های خود را دنبال نمایند و در ازای دو هفته کار، به دو هفته استراحت بروند. بحران اقتصادی در بخش نفت باعث شده تا دولت تحت فشار شرکت های نفتی قیمت سوخت در آرژانتین را تا 7 درصد افزایش دهد. افزایش پیاپی بهای سوخت در آرژانتین طی یک سال گذشته قیمت یک لیتر بنزین را از 54 پزو به بیش از 90 پزو رسانده است.

همزمان با اعلام قرنطینه نه روزه در سراسر آرژانتین، دولت این کشور برنامه سرمایه گذاری در بخش بازرگانی و تولید به ارزش 52 میلیارد پزو را اعلام کرد. علاوه بر این دولت این کشوراعلام نمود که حقوق مکمل کارکنان بخش بهداشت از 18 هزار پزو به 22 هزار پزو افزایش پیدا خواهد کرد. انجام این طرح شش میلیارد پزو برای دولت هزینه در بر خواهد داشت. در بخش خانوار نیز 18.1 میلیارد پزو به کارت کمک هزینه تغذیه خانواده واریز خواهد شد و دانش آموزان و دانشجویان در آرژانتین نیز از بورس تحصیلی ماهیانه 3600 تا 9600 پزو بهره مند می‌شوند. گسترش کمک های مالی به ارزش 29 میلیارد پزو، برنامه توانمندسازی تولید اقتصاد مردمی‌برای 920 هزار کارگر به ارزش 167 میلیارد پزو نیز از دیگر برنامه‌های دولت تا پایان سال 2021 میلادی است. دولت آرژانتین به منظور کمک به بخش گردشگری این کشور 4.7 میلیارد پزو به شرکت های فعال در این حوزه کمک خواهد کرد.

در بخش بهداشت، سرمایه گذاری دولت تا 144 میلیارد پزو در نظر گرفته شده که 72 میلیارد از آن برای خرید یا تولید واکسن، بقیه به منظور هزینه و پاداش سه ماهه ای به مبلغ 6550 پزو برای 700 هزار نفر از کارکنان بخش بهداشت پرداخت می‌شود. تخفیف مالیاتی به مبلغ 36 میلیارد پزو برای بنگاه‌های اقتصادی و کاهش مالیات بر درآمد برای یک میلیون و 270 هزار کارگر از دیگر بخش های طرح اقتصادی دولت در سال 2021 در راستای مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا می‌باشد. مجموع تدابیر اقتصادی دولت برای مقابله با تبعات اقتصادی کرونا در سال 2021 بالغ بر 480 میلیارد پزو (1.3% از تولید ناخالص داخلی) برآورد می‌شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما