معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۲/۱۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۸۵

اخبار اقتصادی ایتالیا (هفته دوم اردیبهشت 1400 )

اخبار اقتصادی ایتالیا در هفته دوم اردیبهشت ماه 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر گردیده به شرح زیر است :

لغو مذاکرات شرکت سی. ان. اچ  ایتالیا با گروه صنعتی چینی Faw در مورد شرکت ایوکو؛

مذاکرات بین شرکت سی. ان. اچ (Cnh) ایتالیا با گروه صنعتی چینی Faw در مورد شرکت ایوکو (Iveco) تولید کننده وسائل حمل و نقل سنگین بدون دستیابی به هیچگونه نتیجه ای برهم خورد. نظرات دور از یکدیگر طرفین، مشکلات در تعریف حد و مرز عملیات و سایه قدرت طلایی دولت بر تصمیم نهایی از جمله مشکلات مذاکرات فوق نام برده شده. به نوشته این روزنامه از دیگر عوامل برهم خوردن مذاکرات فوق فشارهای غیر مستقیم سیاسی بوده که از طرف دولت و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا برای برهم خوردن این ائتلاف صورت گرفته است. وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا ضمن ابراز خرسندی از برهم خوردن مذاکرات گفت به عقیده ما کارخانه تولید وسائل نقلیه سنگین جاده ای جزو دارایی‌های راهبردی ملی کشور محسوب می‌گردد. وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا همچنین ابراز آکادگی نمود تا میز مذاکره ای برای بررسی مشکلات شرکت ایوکو با مدیران این شرکت تشکیل دهد. بعلاوه با توجه به اینکه شرکت ساخت اتوبوس های Heuliez فرانسه نیز از جمله شرکت های تحت کنترل Cnh می‌باشد، وزیر اقتصاد فرانسه نیز از برهم خوردن این مذاکرات ابراز خوشنودی نمود. وی همچنین ضمن اشاره به این مطلب که این موضوع مسئله مهم حاکمیت صنعتی را بیشتر مشخص نمود افزود با جورجتتی (وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا) در حال همکاری برای حفظ توانایی‌های صنعتی مان در اروپا، فرانسه و ایتالیا هستیم. (منبع: روزنامه اقتصادی ایل سوله، مورخ 18 آوریل 2021، ص 4)

اداره آمار اروپا ، در سال 2020 میلادی ایتالیا 40 میلیارد یورو دستمزد را از دست داد.

بنا به گزارش اداره آمار اروپا، یورواستات، در سال همه گیری کووید – 19 در ایتالیا بیش از 39.2 میلیارد یورو حقوق و دستمزد از دست رفته است. این میزان کاهش به نسبت سال 2019 برابر با  %7.47 درصد می‌باشد. بنا به همین گزارش کشور ایتالیا در بین سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا (اروپای 27)، بدترین وضعیت را از این نقطه نظر دارا می‌باشد. حجم کل حقوق و دستمزد پرداختی در ایتالیا طی سال 2019 میلادی 525.732 میلیارد یورو بوده است که در سال 2020 به 486.459 میلیارد کاهش پیدا کرده است.  این کاهش در همین دوره در فرانسه 32 میلیارد یورو بوده است ولی با این تفاوت که در فرانسه حجم کل حقوق پرداختی در کل کشور 930 میلیارد یورو می‌باشد. در آلمان تنها 13 میلیارد یورو حقوق از دست رفته است آن هم از 1500 میلیارد یورو حجم حقوق پرداختی. بطور کل حد متوسط کاهش حجم حقوق در اتحادیه اروپا %1.2 به ثبت رسیده است. از جمله دلایل کاهش شدید حجم حقوق و دستمزد در ایتالیا طولانی شدن دوره قرنطینه عمومی (Lockdown) که در ابتدای شروع پاندمی در ایتالیا اعمال شده نام برده شده است.  

(منبع: روزنامه اقتصادی ایل سوله، مورخ 18 آوریل 2021، ص 4)

ادامه تظاهرات رستوران دارها علیه محدودیت ها

تظاهرکنندگان طی دوروز گذشته نیز بخشی از برزرگراه A1 را مسدود و ترافیک سنگینی ایجاد کردند. در فلورانس نیز انجمنی با عنوان حمایت ملی از کسب  و کار بخشی از بزرگراه را به همین مناسبت مسدود  نموده که منجر به حادثه جاده ای نیزگردید. دولت اعلام نموده است از هفته آینده نسبت به لغو محدودیتها اقدام خواهدنمود.میزان ونحوه این کاهش در جلسه امروز کابینه مشخص خواهدشد.

پیشنهادی برای مقابله با فرار مالیاتی

در محافل سیاسی و اقتصادی ایتالیا، تساهل و تسامح گسترده ایتالیایی‌ها نسبت به پدیده فرار مالیاتی و اینکه بسیاری از آنها در هنگام خرید و فروش و یا ارائه و دریافت خدمات کاری، حاضرند در ازای عدم صدور و یا دریافت رسید، مبلغی از هزینه‌های مربوطه را نپرداخته و به اصطلاح عوام آن را بالا بکشند، مکرراً مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

در این ارتباط لازم به ذکر است پدیده گریز مالیاتی فقط منحصر به ایتالیا نیست، اما ایتالیا به سه دلیل رکورددار آن می‌باشد:

  • ابتدا به دلیل وجود قانونی انعطاف پذیر و مسامحه گر، همراه با دستگاه قضایی ناکارآمد (برای مثال در آمریکا فرارکنندگان بزرگ مالیاتی بر خلاف ایتالیا روانه زندان می‌شوند)؛
  • به سبب فقدان سیستمی‌برای ترغیب و تقویت صدور رسید و صورتحساب
  • و در نهایت به دلیل مضموم نبودن فرهنگی فرار مالیاتی: عمدتاً درافکار عمومی این افراد نه تنها مورد نکوهش و انتقاد قرار نمی‌گیرند و بعنوان فردی که قوانین کشور و حقوق عمومی و مالیاتی دولت و جامعه را نقض می‌کند، شناخته نمی‌شوند، بلکه بعنوان فردی زیرک که از پس چنین کاری برآمده، تحسین می‌شوند.

از سوی دیگر ثروتمندان واقعی وجود دارند که بر همگان روشن است، نیازی به قانون شکنی ندارند. پناه بردن به بهشت مالیاتی، تا زمانی که قانونی برای منع آن وجود نداشته باشد، امری مشروع است. لذا در پاسخ به کسانی که سؤال می‌کنند چه کشوری را می‌توانیم در این ارتباط سرمشق قرار دهیم، مشخصاً از فرانسه نام می‌برم. این کشور با شاهزاده نشین موناکو یک توافق نامه مالیاتی منعقد کرده و آن را در 18 می 1963 در پاریس بطور نهایی به امضا رسانده است. به این ترتیب اشخاص حقیقی و دارای تابعیت فرانسه که نمی‌توانستند ثابت کنند در تاریخ 31 اکتبر 1962 به مدت پنج سال در شاهزاده نشین موناکو اقامت داشته اند، مشمول پرداخت مالیات بر درآمد به جمهوری فرانسه می‌شدند.

در مجموع همسایگان فرانسوی ما در صورت تمایل می‌توانند به مونته کارلو سفر کرده و در آنجا زندگی کنند. اما مالیات های خود را باید به دولت فرانسه بپردازند. این دولت نیز از محل مالیات های آنها، هزینه ‌های مربوط به حقوق ماهیانه نیروهای پلیس، پزشکان، پرستاران، دستگاه‌های تنفس مصنوعی، بخش‌ های مراقبت های ویژه و بعبارتی اشخاص و خدماتی که نجات دهنده جان انسان ‌ها می‌باشند را تأمین می‌کند. حال این سؤال مطرح است که چرا و به چه علت دولت ایتالیا چنین اقدامی را انجام نمی دهد.

روزنامه کوریره دلاسرا – سه شنبه 31 فروردین 400 به قلم  آلدو کاتزولو

امضاء یادداشت تفاهم همکاری شرکت فنی مهندسی ایتالیایی میر تکنی مونت در روسیه؛

شرکت فنی مهندسی ایتالیایی میر تکنی مونت از طریق دو شرکت تحت کنترل خود: NextChem و Met Develupment توافقنامه همکاری را با شرکت روسی Mc Taif Jsc (Taif) امضاء نمود. موضوع این همکاری ساخت تاسیسات تولید پلیمر های قابل تجزیه در محیط زیست (Polimeri Biodegradabile) در جمهوری تاتارستان نام برده شده است. شرکت Taif یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری در جمهوری تاتارستان (فدراسیون روسیه) می‌باشد. مدیرعامل شرکت تکنی مونت در این زمینه گفت: این توافق را نشانه ای دیگر از نتایج ملموس استراتژی این شرکت در مسیر توسعه شیمی سبز و نمایانگر توانمندی ما در پشتیبانی مشتری‌هایمان از اولین مراحل اجرای طرح های آنها می‌باشد. 

(منبع: روزنامه اقتصادی ایل سوله، مورخ 22 آوریل 2021، ص 39)

ایجاد اولین مرکز امنیت داده‌های دیجیتالی برای استفاده سیستم بهداشتی در ایتالیا،

گروه صنعتی لئوناردو (صنایع دفاع ایتالیا) با همکاری شرکت داروسازی دومپه (Dompé) مشترکا به منظور تاسیس اولین مرکز ملی امنیت داده‌های دیجیتالی سیستم بهداشتی توافق نمودند فعالیت این مرکز از طریق رایانش ابری (Cloud computing ) بوده و در آن از 150 ابرکامپیوتر با توانمندی 5 پتافلاپ و  از توانمندی محاسبه گر داوینچی -1 استفاده خواهد شد. با اجرای این طرح تمام پزشکان بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی می‌توانند از طریق کامپوترهای دفتری و تابلت به ابرکامپوتر (این مرکز) متصل شوند و از راه حل های بسیار پیشرفته و امکانات این مرکز از جمله شبیه سازی تاثیر یک دارو بر موجودی بیولوژیکی یا پاتولوژیکی و پیش بینی بروز عکس العمل های غیر متعارف در بیماران و یا بهبود رویه درمان آنها استفاده نمایند. این مرکز با کتابخانه مولوکولی Exscalate شرکت دارو سازی دومپه ایتالیا که دارای 5 میلیارد مولوکول سنتز شده می‌باشد در ارتباط خواهد بود. کتابخانه مولوکولی Exscalate بخشی از کنسرسیوم اروپایی  Exscalate4Cov که متشکل از 18 مؤسسه تحقیقاتی در 7 کشور اروپا می‌باشد است و یکی از بزرگترین  ابر رایانه‌های محاسبه گر در زمینه هوش مصنوعی در جهان محسوب می‌گردد. این طرح از طرف طرح افق 2020 اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌گردد.  (منبع: روزنامه اقتصادی ایل سوله، مورخ 22 آوریل 2021، ص 39)

سرمایه گذاری شرکت داروسازی  آمریکایی Thermo Fisher در ایتالیا؛

شرکت چند ملیتی Thermo Fisher از توسعه سرمایه گذاری در استان لاتزیو ایتالیا خبر داد. این شرکت که از سال 2018 میلادی با 130 میلیون یورو سرمایه گذاری در کارخانه دارو سازی در استان لاتزیو ایتالیا کار خود را آغاز کرده بود، اکنون با پشتیبانی مؤسسه جذب سرمایه گذاری‌های خارجی ایتالیا (Invitalia) قرار است در زمینه تحقیقات برای دستیابی و تولید بیو دارو های نسل جدید فعالیت نماید. بدین منظور مؤسسه جذب سرمایه گذاری‌های خارجی ایتالیا (Invitalia) 22.5 میلون یورو کمک بلاعوض در اختیار این شرکت قرار خواهد داد (18.7 میلیون از بودجه کمک های وزارت توسعه اقتصادی و 3.8 از طرف استان لاتزیو) بودجه فوق برای ایجاد تغییرات در کارخانه دارو سازی فعلی به منظور تولید داروهای نسل جدید برای مبارزه با پاندمی‌کرونا و یا سایر بیماری‌هایی که در آینده ممکن است بروز کنند،  نام برده شده است. شایان ذکر است که وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا 400 میلیون یورو بودجه برای توسعه فعالیت های تحقیقاتی و تولید واکسن کرونا ویروس تخصیص داده است. (منبع: روزنامه اقتصادی ایل سوله، مورخ 21 آوریل 2021، ص 18)

گردش مالی 2.2 میلیارد یورویی مافیا در بخش کرونا زده سیاحتی ایتالیا

موسسه مطالعاتی  Demoskopikaاعلام نمود گردش مالی جرایم سازمان یافته ناشی از نفوذ به اقتصاد قانونی بخش گردشگری بیش از 2.2 میلیارد دلار است که تقریبا 40 درصد آن در جنوب متمرکز است. 40٪ از کل گردش مالی فقط به "Ndrangheta" نسبت داده می‌شود و تقریبا 4500 شرکت در معرض خطر پولشویی مرتبط با بحران‌های نقدینگی ناشی از همه گیر هستند. رافائل ریو ، رئیس این موسسه می‌گوید: "صنعت گردشگری که در بحران  کرونا به زانو در آمده برای گروه‌های مافیایی وسوسه برانگیز است".

شش منطقه گردشگری که با بالاترین خطرات نفوذ مافیایی در ساختار اقتصادی خود مواجهند  کامپانیا ، سیسیل ، لاتزیو ، کالابریا ، لومباردی ، پولیا می‌باشند. در مقابل ، چهار منطقه با آسیب پذیری کمتر مارکه ، ونتو ، فریولی ونزیا جولیا و ترنتینو-آلتو آدیژهستند.اگر درآمد حاصل از جرایم سازمان یافته ناشی از نفوذ اقتصادی در بخش گردشگری ایتالیا بالغ بر 2.2 میلیارد یورو باشد ، سهم "Ndrangheta" با گردش مالی 810 میلیون یورو معادل 37٪ از کل درآمد آن منطقه  است. پس از آن کامورا با 730 میلیون (33٪) و مافیا با 440 (20٪) و جرایم سازمان یافته از پولیا و باسیلیکاتا با 220 (10٪) قرار می‌گیرند. با مشاهده سطح سرزمینی ، مشخص می‌شود که 38 درصد از دریافت های کیفری ، معادل 825 میلیون ، در جنوب متمرکز شده است. پس از این مرکز کشور با 515 میلیون (23٪) ، شمال غربی با 490 میلیون (22٪) و شمال شرقی با 370 میلیون (17٪) قرار دارند. - وزیر گردشگری ماسیمو گاراوگلیا نتایج تحقیقات Demoskopika در مورد نفوذ مافیا را  نگران کننده خواند و اظهار داشت این پدیده ای است که به بخش کارآفرینان کشور که توسط بیماری همه گیر صدمه دیده آسیب جدی می رساند ، دولت در حال تدوین فرمول های مالی شفاف برای مقابله با تجارت مافیایی است تا بتواند از شرکت های آسیب دیده از تأثیر اقتصادی ویروس حمایت کند و از آلودگی آنها توسط باند های مافیایی حفاظت کند. من معتقدم در حال حاضر ابتکاراتی را با هدف جلوگیری از این آسیب در شرف اجرا می‌باشد.  

اخرین وضعیت واکسیناسیون در ایتالیاو چشم انداز آن

بر طبق برنامه اتحادیه اروپا ایتالیا بایستی طی سه ماه آینده به 54میلیون دوز واکسن تزریقی رسیده باشد به این ترتیب سطح 70% پوشش بزرگسالان در واکسن تا ماه ژوئیه امکان پذیر خواهد شد. طی روز های اخیر با ورود واکسن‌های امریکایی سرعت واگسیناسیون افزایش یافته و به حدود 350 هزار در روز رسیده است. هرچند هنوز نهاد نظارتی اتحادیه اروپا EMA در خصوص واکسن جانسون-جانسون نظر نهایی خود را اعلام ننموده ولی برآوردها  نشان می دهد این واکسن برای افراد بالای 60 سال مجاز شناخته خواهد شد که دراین صورت سرعت بیشتری را در ایتالیا شاهد خواهیم بود. ایتالیا در سه ماهه دوم 30 میلیون و سه ماهه سوم 70 میلیون واکسن آسترازنکا سفارش داده که تاکنون این شرکت نتوانسته است تعهدات خود را به موقع انجام دهد. در حال حاضر 10.6 میلیون نفر (تقریبا 18%) شهروندان حداقل یک دوز  واکسن را دریافت کرده اند و 4.4 میلیون هر دو دوز را تزریق کرده اند. مصونیت گله ای بنا به ادعای وزیر بهداشت با رسیدن به مرز 70% واکسیناسیون بزرگسالان حاصل خواهد شد که انتظار می رود تا اخر تابستان نهایتا انجام پذیرد. در لاتزیو تاکنون 1.5 میلیون نفر واکسینه شده که حدودا20% جمعیت می‌باشد.در  سایر استانها نیز نرخ تزریق واکسن به افراد بالای 80 به سطح مطلوبی رسیده است که برخی از استانها ازجمله ونتوو لاتزیو پیشتاز هستند.

عرضه عمومی‌کیت تست کرونا در سوپرمارکت ها وداروخانه‌ها

از اول ماه مه کیت تشخیص سریع کرونا محصول شرکت Xiamen Boson Biotech (چینی) که مراحل ثبت آن در اتحادیه اروپا انجام شده ، توسط گروه Technomed با گواهینامه CE در سطح عموم به قیمت 6-8 یورو عرضه می‌شود این کیت هرچند فاقد حساسیت کیت های آزمایش تخصصی ملکولی است لیکن برای تشخیص مبتلایان وحامل های ویروس و غربالگری مورد تائید است. نحوه بکارگیری آسان آن و تشخیص ویروس در دستورالعمل همراه این کیت عرضه شده و به راحتی توسط افراد قابل استفاده خوادهد بود.

بحران کمبود مواد اولیه لاستیک در ایتالیا

به گزارش اتحادیه شرکت های صنعتی بخش تولید مواد لاستیکی ایتالیا (Assogomma)، %87  از شرکت های صنایع تبدیلی لاستیک در ایتالیا با گسترش بحران  کرونا با کمبود مواد اولیه بویژه الاستومرها مواجه می‌باشند. به همین دلیل شرکت های فعال در این بخش از صنعت ایتالیا در حال حاضر در وضعیت حداقل توان تولید فعالیت می‌کنند. قیمت خرید مواد اولیه لاستیک نیز بصورت دو رقمی افزایش داشته است و  هزینه  حمل و تهیه این مواد از ابتدای سال جاری بصورت سرسام آوری افزایش داشته است. هزینه حمل دریایی %150 ، هزینه حمل هوایی، %50 و هزینه حمل کامیونی با %30 افزایش روبرو شده است. به گفته رئیس اتحادیه صنایع لاستک ایتالیا وضعیت این بخش هر روز بیشتر به حالت وضعیت اضطراری نزدیک می‌گردد بطوری که این بخش را با خطر عقب ماندگی در روند اقتصاد پسا کوید روبرو ساخته است.   (منبع: روزنامه اقتصادی ایل سوله، مورخ 20 آوریل 2021، ص 28)

ابلاغ مصوبه جدید آئین نامه جدید کرونایی کشور

هیات دولت روز گذشته پس از جنجالهای اخیر که منجر به اعتراض  و تظاهرات در برخی از شهرها علیه تداوم اعمال محدودیت ها شد، آئین نامه جدیدی را ابلاغ نمود که گشایش های نسبتا زیادی را اعلام نموده است برخی از این موارد عبارتند از:

  • تاکید بر تداوم استفاده ازماسک ، فاصله اجتماعی و بهداشت فردی، تداوم منع تردد شبانه
  • از 26 آوریل جابجایی بین مناطق یا استانها در مناطق زرد و سفید مجاز است
  • کسانی که مجوز واکسیناسیون دارند حتی در مناطق نارنجی و قرمز نیز میتوانند تردد نمایند.
  • از اول ماه مه تا 15 ژوئن ، تردد بین مناطق زرد و نارنجی جهت دیدار  دوستان یا اقوام آزاد است.
  • مدارس از 26 آوریل تا پایان سال تحصیلی به صورت حضوری برقرار  بوده و  حضور دانش آموزان در منطقه قرمز از 50٪ تا 75٪ مجاز ودر منطقه زرد و نارنجی از 70٪ تا 100٪ آزاد خواهد بود. .
  • فعالیت دانشگاه‌ها در مناطق زرد و نارنجی از 26 آوریل تا 31 ژوئیه به صورت حضوری مجاز می‌باشد. در مناطق قرمز امکان محدود کردن حضور دانش آموزان مجاز است، دانشجویان سال اول  نیز توصیه می‌شودکماکان به صورت غیر حضوری در دانشگاه حضور داشته باشند.
  • از 26 آوریل ، رستوران‌ها برای ناهار و شام مشروط به سرو غذا در فضای باز آزاد خواهند بود.
  • از 26 آوریل سینماها ، تئاترها ، سالن‌های کنسرت ، کلوب های زنده برای عموم بازگشایی می‌شوند  مشروط به رعایت  فاصله یک متری صندلی‌ها و حداکثر ظرفیت مجاز 50٪ . حداکثر مجاز در هر صورت بیش از 500 تماشاگر در فضای بسته و 1000 نفر در فضای باز می‌باشد.
  • از اول ژوئن اجتماعات و رویدادها عمومی فرهنگی و هنری و ورزشی برای عموم آزاد مشروط به  رعایت ظرفیت مجاز 25٪ کمتر از 1000 تماشاچی در فضای باز و 500 نفر در فضای بسته مجاز است.
  • استخرهای شنا ، GYMS، و مسابقات ورزشی از 26 آوریل در فضای باز مجاز است. از 15 مه استخرهای روباز و سالن‌های ورزشی از 1 ژوئن بازگشایی می‌شوند.
  • نمایشگاه‌ها از 15 ژوئن بازگشایی شده و  از اول جولای ، راه اندازی کنفرانس ها و کنگره‌ها مجاز است.
  • از 1 ژوئیه فعالیت در مراکز سیاحتی پارک های تفریحی بازگشایی می‌شوند.
  • در صورت واکسینه شدن، همراه داشتن گواهی آن (گواهی سبز) یا داشتن نتیجه آزمایش منفی کووید با 48 ساعت اعتبار برای تردد در سطح اتحادیه اروپا مجاز خواهد بود.

تصویب سند اقتصادی مالی دولت ایتالیا توسط هیئت دولت،

 هیئت دولت ایتالیا سند اقتصادی مالی 3 ساله 22-2020 را تصویب نمود. بر اساس این سند امسال اقتصاد ایتالیا %4.5 رشد مثبت خواهد داشت. دولت از منبع فروش اوراق قرضه 40 میلیارد یورو برای کمک به بخش های مختلف اقتصادی تخصیص داد که با این رقم امسال نسبت بدهی ملی کشور به تولیدات ناخالص داخلی (Debito/Pil) به بالاترین رقم در یکصد سال گذشته یعنی %159.8 و نسبت کسری در بودجه کشور با تولیدات ناخالص داخلی به %11.5 (2.3 درصد بیشتر از سال گذشته) خواهد رسید. (منبع: روزنامه اقتصادی ایل سوله، مورخ 16 آوریل، ص  1و 3)

روش کشور آلمان در کمک به بخش نمایشگاهی، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا، گفت، دولت برای کمک به بخش نمایشگاه‌ها روش کشور آلمان را که 642 میلیون یورو کمک بلاعوض به نمایشگاه‌های خود ارائه نمود، اجرا خواهیم کرد. این بخش علاوه بر 2 میلیارد یورو درآمد سالیانه باعث به حرکت انداختن 60 میلیارد تجارت می‌گردد. (منبع: روزنامه اقتصادی ایل سوله، مورخ 16 آوریل، ص18 )

طرح های آینده اتومبیل سازی استلانتیس (فیات به مراتب هچومی تر خواهند بود؛ طرح صنعتی استلانتیس در سال 2021 به مراتب هجومی تر خواهد بود، و با طرح های قبلی تفاوت چشم گیری خواهد داشت بر اساس پیش بینی امسال %14 از کل اتومبیل هایی که در اتحادیه اروپا به فروش خواهد رسید از برقی خواهد بوده تا سال 2025 یه %38 خواهد رسید. (روزنامه اقتصادی ایل سوله، مورخ 16 آوریل، ص27 )

نشست فوق العاده برای جذب سرمایه گذاری خارجی؛

5شنبه در محل وزارت امورخارجه ایتالیا جلسه فوق العاده ای به منظور بررسی راهکار ایجاد جذابیت بیشتر ایتالیا برای سرمایه گذاران خارجی و همچنین تشویق گروه‌های بین المللی به مشارکت در شرکت های ایتالیایی برگزار شد در این جلسه علاوه بر وزیر امورخارجه ایتالیا و وزیر توسعه اقتصادی این کشور، نمایندگان نهادها و شرکت های بزرگ دولتی و دست اندرکاران امور اقتصادی کشور از جمله:  رئیس کنفدراسیون صنایع ایتالیا، رئیس مؤسسه تجارت خارجی ایتالیا، رئیس انجمن بانک داران، رئیس اتحاد تعاونی‌های ایتالیا، رئیس صندوق پس انداز و قرض ایتالیا (Cdp) نمایندگان شرکت های Invitalia ، Sace، Simest ، اتحادیه اطاق های بازرگانی (Unioncamere ) و 50 تن از امضا کنندگان "پیمان صادرات" حضور داشتند. "راه اندازی مجدد اقتصاد و حمایت مستمر از صادرات ایتالیا از جمله اهداف استراتژیکی ایتالیاست.  وزارت امور خارجه با همکاری موسسه تجارت خارجی ایتالیا در سال 2020 ، یک طرح توسعه را از طریق افزایش حضور در 19 منطقه جهان در کنار به 26 شعبه فعلی را برای حضور تقویت شده در بازارهای استراتژیک را اجرا کرده است . در سال گذشته به دلیل بحران اقتصادی کرونا حجم سرمایه گذاری‌های خارجی در ایتالیا %42 کاهش داشت. (منبع: روزنامه اقتصادی ایل سوله، مورخ 20 آوریل 2021، ص 6)

برگزاری نشست فوق العاده جذب سرمایه گذاری‌های خارجی در وزارت امورخارجه ؛

نشست فوق العاده ای با حضور همه دست اندرکاران در موضوع جذب سرمایه گذاری‌های خارجی تشکیل گردید. در این جلسه که ریاست آن مشترکا بر عهده لوئجی دی مایو، وزیر امورخارجه و جانکارلو جورجتتی، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا بود به موضوعات زیر پرداخته شد: مشخص نمودن تسهیلات مالیاتی برای مدت زمان از پیش تائین شده.تقویت برنامه توسعه،ایجاد مناطق آزاد تجاری ویژه در جنوب ایتالیا، اجرای برنامه‌های تبلیغاتی و معرفی کالاهای ساخت ایتالیا در نمایشگاه‌ها و بازارهای الویت دار، افزایش دفاتر مؤسسه تجارت خارجی (Ice) در خارج از کشور، تاسیس شورای ملی شرکت های چند ملیتی، ارائه تسهیلات به منظور تشویق شرکت های ایتالیایی که فعالیت های تولید خود را به خارج انتقال داده اند برای بازگشت به ایتالیا

 (منبع: روزنامه اقتصادی ایل سوله مورخ 21 آوریل 2021، ص 3) 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما