معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۲/۰۶- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۱۸

برنامه جدید کمک های توسعه ای آمریکا در ماداگاسکار

توبیاس گلوکزمن رایزن ارشد سفارت ایالات متحده در جلسه ای با حضور وزیر امور خارجه و سایر وزرای دولت ماداگاسکار به تشریح استراتژی پنج ساله جدید آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) در ماداگاسکار پرداخت.

 به عنوان بخشی از این برنامه استراتژیک جدید، دولت ایالات متحده با اختصاص بیش از 490 میلیون دلار کمک توسعه ای در 5 سال آینده برای کمک به ماداگاسکار برای بهبود رفاه و هدایت این کشور  در مسیر استقلال به عنوان اولین شریک تجارت خارجی آن باقی می ماند . 

 این جلسه آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده بخشی از فعالیتهای جاری این آژانس را به مقامات دولتی ارائه داد و به اهداف این آژانس از جمله بهبود مسئولیت پذیری و پاسخگویی حکومت و تقویت فرصت های اقتصادی پایدار را که به عنوان عامل مداخلات آژانس در این کشور پرداخت. گلوکزمن با تأکید بر روابط نزدیک آمریکا و ماداگاسکار اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا و ماداگاسکار مانند دو برادر هستند. ما به دنبال تقویت ظرفیت های انسانی و حاکمیت قانون و فراهم کردن فرصت های اقتصادی بیشتر در زمینه کشاورزی و محیط زیست هستیم. آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده مداخلات خود را در زمینه امنیت غذایی، تغذیه، سیاست و حفاظت از محیط زیست، ایجاد شغل، رشد اقتصادی، دموکراسی و بهداشت عمومی متمرکز خواهد کرد. بزرگترین برنامه این آژانس در بخش بهداشت است که در درجه اول بر پیشگیری و درمان مالاریا، تنظیم خانواده، تقویت سیستم های بهداشتی و درمانی، ایجاد دسترسی به آب آشامیدنی سالم متمرکز است.

کمک آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده در سال گذشته بالغ بر 121 میلیون دلار بود که 72 میلیون دلار از آن برای پروژه‌های بخش بهداشتی که ایالات متحده بزرگترین کشور اهدا کننده است و 40 میلیون دلار برای امنیت غذایی در جنوب این کشور که از سال 2015 درگیر خشکسالی بود اختصاص یافته است. دولت ایالات متحده در دسامبر سال گذشته 100 میلیون دلار اضافی در قالب کمک های اضطراری به دولت ماداگاسکار کمک کرده است.

منبع :

سایت سفارت  آمریکا در ماداگاسکار

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما