معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۹/۱۷- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۶۳

آغاز به کار مرکز همکاری‌های بین المللی گوانجو (GICC)

مرکز همکاری‌های بین المللی گوانجو (GICC) همزمان با جشنواره بین المللی نوآوری گوانجو با هدف مساعدت به سازمان‌های بین المللی، اتاق های بازرگانی خارجی، شرکت ها، دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی و برای کمک به آنها جهت سرمایه گذاری، راه اندازی کسب و کار و تبادلات فرهنگی و فناوری در گوانجو و همچنین کمک به شرکت ها و موسسات گوانجو برای جهانی شدن،به صورت رسمی آغاز بکار کرد.

مرکز همکاری‌های بین المللی گوانجو (GICC) روز 8 آذر 1399 (28 نوامبر 2020) همزمان با جشنواره بین المللی نوآوری گوانجو به صورت رسمی آغاز بکار کرد. این مرکز تسهیلاتی برای سازمان‌های بین المللی، اتاق های بازرگانی خارجی، شرکت ها، دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی بمنظور مساعدت به آنها جهت سرمایه گذاری، راه اندازی کسب و کار و تبادلات فرهنگی و فناوری در گوانجو و همچنین کمک به شرکت ها و موسسات گوانجو برای جهانی شدن، ارائه می دهد.

این مرکز با شرکت Brinc، سرمایه گذار خطرپذیر (VC) و شتاب دهنده(Accelator) که در 131 شرکت از بیش از 35 کشور سرمایه گذاری نموده است، همکاری نموده و نشست شبکه سازی سرمایه گذاران موسوم به THero را در خلال جشنواره بین المللی نوآوری گوانجو در روز 9 آذر 1399 (29 نوامبر 2020) برگزار نمود. در این رویداد 15 استارآپ از چین و کشورهای خارجی و نمایندگانی از شرکت های بزرگ سرمایه گذاری نظیر IDG  و Zero Point Capital حضور داشتند. کارآفرینان و نوآوران جوان طرح های خود را ارائه و این شرکت ها برای سرمایه گذاری روی این ایده‌ها تصمیم گیری نمودند.

تا پیش از آغاز بکار رسمی، این مرکز فعالیت های مختلفی از جمله برگزاری نمایشگاه‌های تجاری، نشست های آکادمیک، تورهای تجاری را بمنظور تقویت ارتباطات و تعاملات بین المللی در گوانجو برگزار نموده است. مرکز مذکور با بیش از 10 موسسه بین المللی شامل مراکز رشد، اتاق های بازرگانی خارجی و موسسات آموزشی همکاری داشته و بیش از 20 پروژه در حوزه‌های فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و مراقبت های بهداشتی هوشمند معرفی نموده است. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما