معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۳۱- ۰۸:۱۲

تحولات فناوری جنوب چین

گزیده تحولات فناوری جنوب چین درشهریور 1403 به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اولین خودروی پرنده مدولار جهان در گوانجو رونمایی شد:

در 3 سپتامبر2024، XPENG AEROHT میزبان یک رویدادی بود که طی آن خودرو پرنده مدولار خود را به نمایش گذاشت و اولین حضور عمومی این وسیله نقلیه فیزیکی در گوانجو را رقم زد.

قرار است این خودروی پرنده اولین پرواز سرنشین دار عمومی خود را در نمایشگاه هوایی چین در جوهای گواندونگ در ماه نوامبر به نمایش بگذارد و همچنین در نمایشگاه بین‌المللی خودرو گوانجو حضور یابد. همچنین مقرر شده  پیش‌فروش این محصول تا پایان سال 2024 آغاز گردد.

این خودروی پرنده تقریباً 5.5 متر طول، 2 متر عرض و 2 متر ارتفاع دارد که می‌تواند در یک پارکینگ استاندارد جای بگیرد و با گواهینامه کلاس C رانندگی کند و شامل دو بخش است: ماژول زمینی که به عنوان "Mothership" شناخته می‌شود و ماژول هوایی. ماژول زمینی دارای طراحی شش چرخ و سه محور با سیستم چهار چرخ محرک 6x6 و فرمان چرخ عقب است. همچنین دارای یک صندوق عقب بزرگ منحصر به فرد است که می‌تواند هواپیما را در خود جای دهد، در حالی که هنوز فضای داخلی چهار صندلی جادار را ارائه می دهد.صندوق عقب بسیار بزرگ این خودرو، تنها صندوقی در سطح جهان است که قادر به نگهداری هواپیما است.

همچنین اولین مکانیزم جداسازی و اتصال مجدد خودکار را در جهان ایجاد کرد که به ماژول‌های زمینی و هوایی اجازه می‌دهد با یک فرمان جدا شوند و دوباره به هم بپیوندند. پس از جدا شدن، شش بازو و پروانه ماژول هوا باز می‌شوند و امکان پرواز در ارتفاع پایین را فراهم می‌کنند. هنگامی‌که ماژول هوا فرود می آید، بازوها و پروانه‌ها دوباره به داخل جمع می‌شوند و ماژول زمینی با استفاده از قابلیت های رانندگی مستقل و مکانیسم اتصال مجدد خودکار، دوباره با ماژول هوا متحد می‌شود.

ماژول زمینی که به عنوان « Mothership » شناخته می‌شود، مجهز به اولین پیشرانه 800 ولتی کاربید سیلیکون با برد گسترده است که برد ترکیبی بیش از 1000 کیلومتر را ارائه می‌کند. علاوه بر این، به عنوان یک «ایستگاه سوپرشارژ سیار» عمل می‌کند که می‌تواند انرژی پرقدرت را به ماژول هوا در حین رانندگی یا پارک ارائه دهد، که امکان انجام حداکثر شش پرواز با یک مخزن پر سوخت و شارژ کامل باتری را فراهم می‌کند.

ماژول پرواز همچنین دارای یک پلت فرم ولتاژ بالا کاربید سیلیکون 800 ولت است که باتری پرواز، درایو الکتریکی، فن‌های کانالی و کمپرسورهای آن همگی با ولتاژ 800 ولت کار می‌کنند و مصرف انرژی کمتر و سرعت شارژ سریع تر را تضمین می‌کنند. علاوه بر این، ماژول هوایی این خودرو از هر دو حالت رانندگی دستی و خودکار پشتیبانی می‌کند. با اولین سیستم کنترل تک اهرمی جهان، کاربران می‌توانند هواپیما را تنها با یک دست هدایت کنند. حتی کاربران بدون تجربه قبلی نیز می‌توانند در 5 دقیقه به آن مسلط شوند و در عرض 3 ساعت به مهارت برسند.

ژائو دلی، بنیانگذار XPENG AEROHT، تأکید کرد که تا به امروز، XPENG AEROHT با بیش از 70 کمپ پروازی، با برنامه ریزی برای گسترش این شبکه به بیش از 200 کمپ تا پایان سال، قراردادهایی را نهایی کرده است. هدف این است که اطمینان حاصل شود که کاربران در شهرهای کلیدی می‌توانند در عرض 30 دقیقه رانندگی به نزدیکترین کمپ پروازی با حداکثر زمان سفر در برخی مکان‌ها دو ساعت برسند.

https://www.newsgd.com/node_a21acd2229/f70f1d0303.shtml

شنزن پیشگام نوسازی در چین است:

از 18 آگوست 2019، شنزن مأموریت جدیدی را به عنوان منطقه پیشرو در نوآوری چین آغاز کرده است. در طول پنج سال گذشته، این شهر نوآوری و اصلاحات را پذیرفته و به «اولین‌ها» و «دستاوردهای پیشرو» متعددی دست یافته است.

به عنوان پیشرو اصلاحات چین، شنزن به مدت 31 سال بعنوان بزرگترین صادرکننده چین باقی مانده و شبکه تجارت جهانی خود را به بیش از 200 کشور گسترش داده است. به عنوان یک مرکز کارآفرینی نیز، شنزن دارای بیش از 3800 پلتفرم نوآوری، 24700 شرکت با فناوری پیشرفته است که برای دو دهه در صدر درخواست های ثبت اختراع PCT ملی قرار دارد.

شنزن در سالهای اخیر محیط کسب و کار خود را بهینه کرده است و عنوان "پایتخت رویایی" را با 4.29 میلیون واحد تجاری به دست آورده و از نظر فرهنگی، میزبان رویدادهایی مانند انجمن توسعه قدرت فرهنگی چین و نمایشگاه بین‌المللی صنایع فرهنگی چین (شنزن) (ICIF) بوده و روحیه هنری غنی خود را تقویت کرده است. از نظر زیست محیطی، شنزن تا سال 2023 از دو پارک به 1290 پارک افزایش داشته و با 3406 کیلومتر راه سبز، کیفیت زندگی را افزایش داده است.

در زمینه مراقبت های بهداشتی، آموزشی و مسکن، شنزن با 159 بیمارستان، 926 مرکز بهداشتی محلی و 2940 مدرسه که 2.74 میلیون دانش آموز را تا سال 2023 آموزش داده، پیشرفت هایی داشته است. قابل توجه است که شنزن در طول 44 سال از یک شهر دورافتاده به یک کلان شهر بین المللی تبدیل شده است. اکنون، با قدرتی تازه شنزن به رهبری مدرنیزاسیون چین ادامه می‌دهد و شجاعانه داستان‌های جدیدی را خلق کرده و جهان را با دستاوردهای خود شگفت‌زده می‌کند.

 https://www.newsgd.com/node_5c070fdd03/3178296c32.shtml

اولین مسیر اتوبوس خودران شنزن در Qianhai افتتاح شد:

خط اتوبوس خودران B998، اولین در نوع خود در شنزن، در Qianhai راه اندازی شد که نشان دهنده آخرین پیشرفت شهر در حمل و نقل نوآورانه است. پنج مینی‌بوس که توسط گروه اتوبوس شنزن اداره می‌شوند، در طول مسیر 5.44 کیلومتری حرکت می‌کنند که از ایستگاه پایانه منطقه همکاری Qianhai شروع و به پایان می‌رسد.

مطابق با مقررات شنزن در مورد وسایل نقلیه متصل هوشمند، هر مینی بوس دارای یک افسر ایمنی اختصاصی است که می‌تواند در مواقع اضطراری کنترل خودرو را در دست بگیرد. به گفته گروه اتوبوسرانی شنزن، مینی‌بوس‌ها با دوربین‌های با وضوح بالا و سنسورهای پیشرفته می‌توانند وسایل نقلیه اطراف، عابران پیاده، چراغ‌های راهنمایی و تغییرات در شرایط جاده را به طور دقیق شناسایی کنند و آنها را قادر می‌سازد تا سناریوهای پیچیده رانندگی شهری را مدیریت کنند.

در سال 2017، چهار اتوبوس هوشمند آلفابا در یک مسیر 1.2 کیلومتری در منطقه Futian Bonded Zone به صورت آزمایشی حرکت کردند. این اتوبوس‌ها که از فناوری رانندگی مستقل محدودی استفاده می‌کردند، نیاز به ماندن راننده در پشت فرمان در مواقع اضطراری داشتند. به گفته گروه اتوبوسرانی، در حالی که خط B998 به یک افسر ایمنی نیز نیاز دارد، از فناوری پیشرفته‌تر و سیاست‌های حمایتی بهره می‌برد که به آن امکان می‌دهد به سطح بالاتری از اتوماسیون و هماهنگی بهتر خودرو و جاده دست یابد.

https://www.newsgd.com/node_5c070fdd03/b7baf4fcd2.shtml

خوشه فناوری علمی‌شنزن-هنگ کنگ-گوانجو همچنان در رتبه دوم جهانی قرار دارد:

 سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) ، 100 خوشه برتر علم و فناوری شاخص جهانی نوآوری 2024 را منتشر کرد که در میان آنها خوشه شنزن-هنگ کنگ-گوانجو برای پنجمین سال متوالی رتبه دوم جهانی را به خود اختصاص داد.

سخنگوی دولت هنگ کنگ با استقبال از این رتبه‌بندی گفت که همچنان جایگاه پیشرو منطقه خلیج بزرگ گواندونگ-هنگ کنگ-ماکائو (GBA) در زمینه نوآوری و فناوری جهانی (I&T) را به رسمیت می‌شناسد. هنگ کنگ با تقویت قابلیت های تحقیقاتی پایه، تقویت اکوسیستم I&T محلی، تسریع در تبدیل و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه و ترویج صنعتی شدن جدید برای تسریع در پرورش نیروهای مولد با کیفیت جدید مطابق با نقاط قوت محلی، فعالانه به ترویج توسعه I&T ادامه خواهد داد. هنگ کنگ همچنین تلاش خواهد کرد تا از مزایای خود استفاده کرده و همکاری I&T با شهرهای GBA را تقویت کرده و از این طریق به طور مشترک یک زنجیره صنعت I&T جامع تر و رقابتی تر در سطح جهانی ایجاد کند و کمک های جدید و بزرگ تری به خوداتکایی سطح بالای کشور در علم و دانش داشته باشد.

WIPO که تراکم ثبت اختراع و مقالات منتشر شده در مجلات علمی تحقیقاتی را برای شناسایی و رتبه بندی مناطق جغرافیایی پیشرو در فعالیت های نوآوری و اختراعات علمی جهانی را بررسی می‌کند؛ برای رتبه بندی 2024 خوشه شنزن-هنگ کنگ-گوانجو از سال 2019 تا 2023 به ازای هر 1 میلیون نفر 2303 درخواست برای معاهده همکاری ثبت اختراع ثبت کرده و از سال 2018 تا 2022 به ازای هر یک میلیون نفر 3469 مقاله علمی منتشر کرده که هر دو نسبت به دوره قبلی افزایش یافته است.

https://www.newsgd.com/node_20a01bf620/07e803da63.shtml

پارک لجستیک فرودگاه بین‌المللی دونگوان-هنگ کنگ باعث تقویت کلیدی منطقه خلیج می‌شود:

ارزش واردات و صادراتی که از پارک لجستیک فرودگاه بین‌المللی دونگوان-هنگ کنگ در دونگوان، استان گواندونگ انجام می‌شود، تا ماه سپتامبر2024 از 10 میلیارد یوان (1.4 میلیارد دلار) فراتر رفته است که هر دو صنعت تولید در گواندونگ-هنگ کنگ-ماکائو، منطقه خلیج و صنعت هوانوردی در هنگ کنگ را تقویت می‌کند.

این پارک که در منطقه بندری Humen Comprehensive Bonded واقع شده است، مسیرهای مستقیم آبی را به فرودگاه بین المللی هنگ کنگ متصل کرده و اولین پروژه حمل و نقل دریایی-هوایی برون مرزی در جهان است که مستقیماً به یک فرودگاه متصل می‌شود. کالاها از سایر نقاط کشور را می‌توان مستقیماً به فرودگاه هنگ کنگ حمل کرد و پس از انجام ترخیص کالا از گمرک، غربالگری امنیتی و پالت سازی در پارک به مقصدهای جهانی ارسال نمود. در همین حال، محصولات خارجی که به فرودگاه هنگ کنگ رسیده‌اند را می‌توان مستقیماً بدون نیاز به برچیدن یا جمع‌آوری به پارک ارسال کرد که به شرکت‌های تجاری خارجی در صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه‌های لجستیک کمک می‌کند.

این پارک به گسترش عملکردهای لجستیکی ترمینال باری فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ از جمله جمع‌آوری، مونتاژ، بازرسی امنیتی و پالت‌سازی محموله‌های صادراتی و همچنین برچیدن و جمع‌آوری محموله‌های وارداتی از مرز تا Dongguan کمک کرده است. گائو جیانیینگ، معاون گمرک شاتیان که تحت صلاحیت گمرک هوانگپو است در اینباره گفت که این پارک لجستیک یک پایگاه تولید جهانی است که به «بارگیری مستقیم» محموله هوایی برای صادرات و «پیکاپ مستقیم» کالاهای وارداتی دست می یابد. این پارک به گواندونگ و هنگ کنگ کمک کرده است تا همکاری خود را در زمینه لجستیک هوایی فرامرزی تعمیق بخشند. به عنوان توسعه فرودگاه بین المللی هنگ کنگ، این پارک نه تنها یک کانال صادرات و واردات راحت تر و کارآمدتر برای صنعت تولید در منطقه خلیج فراهم کرده است، بلکه به طور موثر فضای توسعه صنعت هوانوردی بین المللی هنگ کنگ را گسترش داده است.

تاکنون115 شرکت حمل و نقل بار هنگ کنگ و 20 شرکت هواپیمایی برای فعالیت در این پارک تأیید شده اند و تا سال 2030، انتظار می‌رود تقاضای سالانه برای محموله هوایی در منطقه خلیج به بیش از 20 میلیون تن برسد. توسعه سریع صنعت لجستیک در منطقه خلیج کمک زیادی به تلاش ها برای تقویت موقعیت هنگ کنگ به عنوان یک مرکز تجارت بین المللی و هوانوردی کرده است. این پارک ارتباطات را عمیق تر کرده، مزیت های مکمل بین گواندونگ و هنگ کنگ را ارتقاء و حرکت جدیدی را به توسعه صنعت تجارت خارجی هنگ کنگ تزریق کرده است.

https://www.newsgd.com/node_5c070fdd03/9def6cabc0.shtml

 رشد قابل توجه صادرات و واردات از طریق پل هنگ کنگ-جوهای-ماکائو:

ارزش واردات و صادرات کالاهای عبوری از بندر جوهای و پل هنگ کنگ-جوهای-ماکائو از 900 میلیارد یوان (حدود 126.3 میلیارد دلار آمریکا) فراتر رفته است که نشان می دهد این مرکز حمل و نقل بزرگ در حال تبدیل شدن به یک کانال تجارت خارجی مهم برای گواندونگ و منطقه خلیج بزرگ هنگ کنگ-ماکائو است. از زمان افتتاح این پل در اکتبر 2018 تا ژوئیه 2024 حجم کل تجارت به 902.19 میلیارد یوان رسید.

این پل به کانالی سریع برای واردات و صادرات کالاهای با ارزش بالا، محصولات تازه برای هنگ کنگ و ماکائو و بسته‌های تجارت الکترونیکی فرامرزی تبدیل شده است. این پل همچنین به یک مرکز لجستیکی جامع تبدیل شده است که بر اساس آمار گمرک، ادغام و توسعه سریع لجستیک، جریان سرمایه و جریان اطلاعات بین سرزمین اصلی و هنگ کنگ و ماکائو را هدایت می‌کند.

 https://www.newsgd.com/node_20a01bf620/3f7cde83b3.shtml

راه اندازی پلتفرم نوسازی تجهیزات و تجارت کالاهای مصرفی قدیمی در گوانجو:

در 27 آگوست2024، پلتفرم "Yue Huan Xin" با هدایت کمیسیون توسعه و اصلاح استان گواندونگ در گوانجو، استان گواندونگ راه اندازی شد.

هدف این پلتفرم تسهیل نوسازی تجهیزات در مقیاس بزرگ و مبادله کالاهای مصرفی قدیمی‌با کالاهای جدید می‌باشد که یک تصمیم استراتژیک مهم است که توسط کمیته مرکزی حزب اتخاذ شده و به عنوان اولین پلتفرم رسمی در سطح استان برای نوسازی تجهیزات و جایگزینی کالاهای مصرفی قدیمی‌با کالاهای جدید معروف به "Two New" در چین و تنها پلتفرم رسمی تعیین شده برای کار "Two New" در استان گواندونگ، توسط دولت هدایت می‌شود که به طور حرفه ای توسط شرکت های مربوطه مدیریت شده و استفاده از آن برای همه آزاد و رایگان است.

Qiu Haibin مدیر پروژه منابع بازیافت شرکت خدمات شرقی توسعه منطقه ویژه اقتصادی شنزن خاطرنشان کرد که از طریق راه اندازی این پلتفرم یکپارچه، پیوندهای میانی در فرآیند بازیافت سنتی و در نتیجه هزینه‌های ناشی از آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و یک خروجی یکپارچه واحد ایجاد می‌شود و زنجیره صنعتی در بازیافت و تسهیل کالاهای مصرفی قدیمی‌برای کالاهای جدید و همچنین درآمد مالیاتی و فرصت های شغلی بیشتری را برای شهروندان محلی ایجاد می‌کند و به درآمد آنها نیز می افزاید.

بازیافت تجهیزات قدیمی، کالاهای مصرفی و موارد دیگر باعث کاهش ضایعات و بهره برداری بیش از حد از منابع رو به کاهش سیاره ما می‌شود. محدود کردن بهره برداری و افزایش بازیافت تجهیزات و کالاهای قدیمی روندهای برگشت ناپذیری هستند که برای حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار حیاتی هستند. Qiu Haibin تخمین زده است که در آینده، نسبت استفاده از مواد بازیافتی در تولید ممکن است از 25٪ فعلی به 50٪ یا حتی بیشتر افزایش یابد.

از ابتدای سال جاری، استان گواندونگ به طور فعال به استقرار ملی آثار "Two New " پاسخ داده و به سرعت سیاست های مربوطه را معرفی کرده، یک تیم کاری استانی "Two New" ایجاد نموده و اجرای تجدید تجهیزات در مقیاس بزرگ و مبادله کالاهای مصرفی قدیمی‌با کالاهای جدید را به شدت ترویج کرده است.

لازم به ذکر است از ژانویه تا ژوئیه سال جاری، سرمایه‌گذاری در نوسازی تجهیزات در حوزه صنعتی استان گواندونگ با افزایش سالانه بیش از 25 درصدی از 230 میلیارد یوان فراتر رفته است.

https://www.newsgd.com/node_99363c4f3b/4e38d04664.shtml

صادرات NEV شنزن در 7 ماه اول سال 2024 در حدود 50 درصد افزایش یافته است:

بر اساس آمار گمرک شنزن، ارزش صادرات خودروهای انرژی جدید شنزن (NEV) در هفت ماه اول سال جاری به 15.15 میلیارد یوان (2.13 میلیارد دلار آمریکا) رسید که نسبت به سال گذشته 50.8 درصد افزایش یافته است، در حال حاضر، اکوسیستم صنعت NEV شنزن توسط شرکت‌های پیشرو رهبری می‌شود و با زنجیره‌های صنعتی و تأمین بسیار هماهنگ مشخص می‌شود. به گفته لیو هوآ، رئیس اجرایی و دبیر کل انجمن صنعت خودروهای انرژی جدید شنزن، این شهر دارای کامل ترین زنجیره صنعتی NEV در جهان است.

علاوه بر خودروسازانی مانند BYD و Skywell، لیو خاطرنشان کرد که شنزن همچنین خانه قطعات کلیدی NEV و شرکت‌های مواد مانند Shenzhen Hangsheng Electronics Co. Ltd.، BAK Power، Greatland Electrics، BTR New Material Group و Innovance Technology است.

برای استفاده بیشتر از فرصت‌های توسعه NEVs، شنزن به صنایع مرتبط با رانندگی خودران، کابین‌های هوشمند و وسایل نقلیه متصل هوشمند نیز (ICV) توجه دارد. آمارها نشان می دهد که ارزش افزوده صنعت ICV شنزن در سال 2023 به 76.31 میلیارد یوان رسیده است که نسبت به سال گذشته 38.2 درصد افزایش داشته است. در حال حاضر، چین بیش از 12000 شرکت مرتبط با رانندگی مستقل دارد و شنزن با بیش از 1300 در رتبه اول قرار دارد.

https://www.newsgd.com/node_5c070fdd03/8d80f199b0.shtml

پرتاب دوباره موشک ساخت نانشا به فضا:

مراسم پرتاپ موشک حامل Kinetica 1 Y4 در پایگاه صنعتی فضایی CAS  در نانشا واقع در استان گواندونگ با موفقیت برگزار شد. این ماهواره که برای پرتاب در اواخر سپتامبر از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان برنامه ریزی شده است، ماموریتی را انجام خواهد داد که در آن ماهواره‌ها عمدتاً برای ارائه خدمات اطلاعات سنجش از دور کار خواهند کرد. موشک حامل Kinetica 1 Y4 تمامی وظایف پیش از تحویل را طبق رویه‌های مقرر انجام داده است و پس از آزمایش های دقیق، عملکردهای محصول و شاخص های عملکرد آن الزامات ماموریت پرواز را برآورده کرده و ارزیابی کارخانه را گذرانده است.

جدا از ماموریت پرتاب موشک حامل Kinetica 1 Y4،CAS Space همچنین در حال توسعه Kinetica 2 است، یک موشک حامل مایع با اندازه متوسط که به طور مستقل توسط این شرکت توسعه یافته است و اولین پرواز آن برای سال 2025برنامه ریزی شده است. موشک حامل کینتیکا 1 به عنوان رکورددار موشک تجاری چین از نظر استقرار چندماهواره تک پرتابی، سه پرتاب موفقیت آمیز متوالی را به دست آورده است و در مجموع 37 ماهواره را با دقت به مدارهای تعیین شده خود تحویل داده است و نرخ موفقیت پرتاب 100 درصد را حفظ کرده است.

CAS Space که در سال 2022 رسماً به منطقه نانشا گوانجو منتقل شد، اولین شرکت تجاری هوافضا در استان گواندونگ است. این شرکت با استفاده از پایگاه تولید موشک خود در نانشا، متعهد به ایجاد نوآوری در بخش هوافضا است. پایگاه صنعتی فضایی CAS که در شهر داگانگ، منطقه نانشا واقع شده است، اولین پایگاه صنعتی هوافضای تجاری با زنجیره کامل صنعت چین را نشان می دهد. در سال‌های اخیر، نانشا بر توسعه صنعت هوافضای تجاری تمرکز کرده است، با CAS Space به عنوان شرکت پیشرو در ساخت زنجیره‌ای از صنعت هوافضای تجاری، این منطقه در حال تسریع تشکیل یک خوشه صنعتی تجاری هوافضا است که خدمات پرتاب، توسعه ماهواره و کاربردهای فضایی را یکپارچه می‌کند. معلوم است که نانشا برای ایجاد یک سیستم صنعتی مدرن در اولویت خواهد بود و در راستای استقرار استراتژیک تمرکز بر اقتصاد واقعی و تقویت بخش تولید، این منطقه صنعت هوافضای تجاری را بیشتر توسعه خواهد داد.

 https://www.newsgd.com/node_99363c4f3b/91b5ed26aa.shtml

شرکت بیوتکنولوژی Huangpu گوانجو اولین کیت تشخیص بار DNA HIV-1 را تأیید کرد:

شرکتSupBio مستقر در منطقه Huangpu گوانجو رسماً کیت تشخیص DNA ویروس نقص ایمنی انسانی نوع 1 (HIV-1) خود را که به طور مستقل تحقیق و توسعه نموده است منتشر کرد که آن را به اولین معرف تشخیص بار DNA تأیید شده در جهان تبدیل کرد. این کیت تشخیص بار DNA تایید شده HIV-1 از گلوگاه فنی صنعت در سطح جهانی که در آن روش‌های سنتی PCR تلاش می‌کردند به طور همزمان حساسیت و ویژگی فنی را تضمین کنند، پیشی گرفته است.

 Wu Caihong، مدیر ارشد فناوری SupBio، تأکید کرد که شناسایی و تعیین کیت یک شاخص حیاتی برای پیش‌بینی بهبود سیستم ایمنی، بازسازی ناقص ایمنی، عوارض مرتبط با ایدز و حتی مقاومت دارویی است. کیت تشخیص بار DNA HIV-1 دارای مزایای بالقوه در دقت، راحتی و سناریوهای کاربردی است. این روش به اندازه‌گیری دوگانه DNA و تعداد سلول‌های HIV-1 در یک واکنش تشخیصی دست می‌یابد که پیچیدگی آزمایشی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و دقت تشخیص را افزایش می‌دهد. از نظر کاربرد، این کیت با هر ابزار و سیستم PCR سازگار است و بر روی تجهیزات تشخیص مولکولی با دسترسی باز قابل اجرا است. این بدان معناست که با دریافت محصول، مراکز CDC یا آزمایشگاه‌های آزمایش اسید نوکلئیک عمومی‌بیمارستان‌ها می‌توانند بدون نیاز به تجهیزات تخصصی از آن استفاده کرده و آن را آزمایش کنند و آن را راحت‌تر و کاربرپسندتر می‌کنند.

در سال های اخیر، منطقه Huangpu به شدت صنعت زیست پزشکی خود را توسعه داده است و بیش از 4000 شرکت زیست پزشکی را جذب کرده است. این منطقه مجموعه‌ای از سیاست‌ها را برای ارتقای توسعه با کیفیت بالا در صنعت بیوپزشکی، حمایت از تحقیق و توسعه داروها و دستگاه‌های پزشکی نوآورانه و تلاش برای اشغال جایگاه بلند استراتژیک در رقابت صنعت زیست پزشکی معرفی کرده است.

https://www.newsgd.com/node_99363c4f3b/acab7d7630.shtml

نانشا در گوانجو 36 آشیانه پهپاد خودکار را برای پوشش فوری و جامع مستقر می‌کند:

منطقه نانشا گوانجو اعلام کرده است که قصد دارد 36 مجموعه آشیانه هواپیماهای بدون سرنشین خودکار را در سراسر منطقه مستقر کند و شبکه پهپادی را تشکیل دهد که جمع‌آوری داده‌ها و قابلیت‌های نظارت شهری را به صورت شبانه روزی، جامع، کم هزینه و فرکانس بالا ارائه می‌دهد.

هر آشیانه، با میانگین شعاع خدماتی تقریباً 7 کیلومتر، دسترسی سریع به هر منطقه تعیین شده در محدوده منطقه را امکان پذیر می‌کند. این آشیانه‌های هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته، پهپادها را با عملکرد بدون سرنشین، کنترل از راه دور، شارژ و تعویض خودکار باتری، گشت زنی خودکار، و انتقال اطلاعات و سرنخ در زمان واقعی، به طور قابل توجهی افزایش انعطاف پذیری و به موقع بودن نظارت شهری را افزایش می دهد و در عین حال هزینه‌ها را کاهش می دهد. راندمان بازرسی پهپادها بیش از دو برابر از حالت‌های بازرسی دستی سنتی پیشی می‌گیرد و از مزایای عکاسی هوایی شامل پوشش وسیع، دقت بالا، حداقل نقاط کور و راندمان بالا از تشخیص مشکل گرفته تا عکاسی پرواز، استخراج سرنخ و بازخورد به بخش‌های مربوطه برای اقدام استفاده می‌کند و کل فرآیند را می‌توان در کمتر از 20 دقیقه تکمیل کرد. علاوه بر این، تیم فنی به طور مستقل یک سیستم مدیریت کنترل پرواز را توسعه داده است که کنترل پرواز پهپاد، مدیریت عملیات، مدیریت داده‌ها و الگوریتم‌های تشخیص هوشمند را یکپارچه می‌کند. با یک فرمان، پهپادها می‌توانند به طور مستقل ماموریت ها را انجام داده و داده‌ها را به مرکز منتقل کنند.

نانشا به عنوان اولین منطقه آزمایشی شهر برای خدمات پهپادهای یکپارچه هماهنگ شده توسط دولت، به مدیریت متمرکز و کارآمد خدمات پهپادها دست یافته است. این خدمات بیش از 20 سناریو کاربردی از جمله گشت‌های آبراه، مدیریت شهری، بازرسی‌های صنایع شیمیایی، هشدار بلایا و واکنش اضطراری و نظارت کلیدی پروژه را شامل می‌شود.

در نمونه‌ اخیر، پس از دریافت هشدار سانحه گردباد برای مکانی در شهر Lanhe از سوی اداره هواشناسی منطقه، تیم فنی به سرعت یک تیم پشتیبانی پرواز را برای طراحی مسیرهای پرواز و اعزام پهپادهای متعدد از طریق سیستم کنترل پرواز سازماندهی کرد. طی 30 دقیقه، پهپادها عکاسی در محل را تکمیل کردند و سرنخ‌های حادثه را مخابره کردند و به بخش هواشناسی در ارزیابی دقیق مسیر گردباد و آسیب کمک نمودند و در نتیجه زمان ارزشمندی برای برنامه‌ریزی واکنش اضطراری به دست آوردند. علاوه بر این، نانشا از طریق تفسیر سنجش از راه دور، تشخیص تغییرات و قدرت محاسباتی هوش مصنوعی در حال کاوش و توسعه است و به تدریج نمونه‌های داده چند منبع عظیم را جمع‌آوری می‌کند. این منجر به ایجاد یک کتابخانه الگوریتم هوش مصنوعی برای شناسایی ساخت‌وسازهای غیرقانونی و کاربری زمین، تشخیص آشفتگی‌های شهری، شناسایی آلودگی رودخانه‌ها، نظارت بر ازدحام جاده‌ها و نظارت بر آتش‌سوزی جنگل‌ها شده است که دقت و سرعت تشخیص خودکار را به‌طور چشمگیری بهبود می‌بخشد.

https://www.newsgd.com/node_99363c4f3b/1a361be882.shtml

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما