معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۹/۰۸- ۱۶:۳۰ - مشاهده: ۳۵۵

نمایشگاه بین المللی کالاهای وارداتی ایوو- 2020

نمایشگاه بین المللی کالاهای وارداتی ایوو- 2020 از تاریخ 23 لغایت 26 آبان ماه 1399 ( 13 لغایت 16 نوامبر 2020 ) در مرکز نمایشگاهی بین المللی ایوو برگزار شد. چندین شرکت­ ایرانی نیز در این نمایشگاه شرکت نمودند.

نمایشگاه بین المللی کالاهای وارداتی ایوو- 2020 از تاریخ 23 لغایت 26 آبان ماه 1399 ( 13 لغایت 16 نوامبر 2020 ) در مرکز نمایشگاهی بین المللی ایوو برگزار شد. دولت استانی ججیانگ در شرق چین حامی این نمایشگاه بود. اتاق بازرگانی بین­ المللی چین و China General Chamber of Commerce نیز میزبان این نمایشگاه بودند.

این نمایشگاه که سالانه در ایوو برگزار می‌شود دارای 5 بخش بشرح زیر بود:

1.پاویون Quality Life (شامل مواد غذایی و قهوه)

2.پاویون آسیا

3.پاویون اروپا

4.پاویون آمریکا، اقیانوسیه و آفریقا

5.پاویون Quality Life (تجهیزات خانگی)

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در تاریخ 13 نوامبر با سخنرانی معاون شهردار شهر Jinhua ، مقامات شهر ایوو، اتاق بازرگانی استان ججیانگ، انجمن دوستی ججیانگ با کشورهای خارجی و خبرنگاران برگزار شد. کشورمان نیز در این نمایشگاه دارای پاویون ملی بود که در آن فرش و صنایع دستی کشورمان بعنوان بخشی از توانمندی­های ملی به نمایش در آمده بود. پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، رئیس انجمن تجاری بازرگانی پکن به بازدید از برخی از پاویون­های ملی پرداخت.

در این نمایشگاه محصولات 78 شرکت و منطقه دنیا در بیش از 1000 غرفه نمایش داده شدند که حدود یک سوم از آنها برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت می­کردند. در این نمایشگاه برخی از شرکت­های مطرح غذایی از کشورهای دانمارک، آلمان و استرالیا نیز حضور داشتند. از آنجایی که این نمایشگاه بلافاصله پس از CIIE 2020 برگزار شد 93 غرفه­ دار از CIIE نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که در مقایسه با سال گذشته 26 مورد افزایش پیدا کرد. چندین شرکت از کشورمان در زمینه پسته، زعفران و فرش ماشینی نیز در این نمایشگاه حضور داشتند و بسیاری از شرکت­هایی که در این نمایشگاه دارای غرفه بودند عمدتا شرکت­هایی بودند که در ایوو فعالیت می­کردند.

روسیه در این نمایشگاه میهمان ویژه بود و بیش از 30 شرکت از این کشور از جمله «گروه کشاورزی روسیه» در نمایشگاه ایوو مشارکت نمودند. علاوه بر برگزاری چندین مجمع با موضوع همتایابی، چند رویداد فرهنگی (از جمله در پاویون روسیه) برگزار شد.

کشورمان در این نمایشگاه دارای پاویون ملی بود که در یک فضای 36 متر مربع، بخشی از توانمندی­های صنایع دستی و فرش ایران در آن به نمایش گذاشته شد

علاوه بر پاویون ملی، کشورمان در بخش غرفه ­های شرکتی نیز حضور داشت. علی­رغم اینکه تسهیلات خوبی برای مشارکت شرکت­های خارجی در این نمایشگاه ارائه شده بود ولی بدلیل شرایط ناشی از کووید-19 شرکت­های ثبت شده در داخل کشورمان قادر به مشارکت در این نمایشگاه نبودند. همچنین بسیاری از شرکت­های ایرانی حاضر در CIIE 2020 نیز عمدتا بدلیل شرایط مبهم امسال در نمایشگاه بین­ المللی ایوو شرکت ننمودند. 

نمایشگاه بین ­المللی کالاهای وارداتی ایوو یک نمایشگاه مناسب در زمینه نیازهای روزمره می‌باشد. غرفه­ داران شرکت­ کننده در این نمایشگاه نیز عمدتا بر فروش و تبلیغ در این نمایشگاه تمرکز می­کنند و در زمینه عقد قرارداد به منظور همکاری­ های طولانی مدت تمرکز چندانی ندارند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما