معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۵/۱۹- ۰۹:۰۰ - مشاهده: ۳۳۸

واردات خودروهای الکتریکی و هیبریدی به اتحادیه اروپا

بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار رسمی اتحادیه اروپا (Eurostat) ،واردات خودروهای الکتریکی و هیبریدی به این اتحادیه در فاصله زمانی بین 2018 میلادی تا 2019 میلادی تقریبا سه برابر شده است. طبق این گزارش واردات این نوع از خودروها در بازه زمانی بین 2017 تا 2018 میلادی نیز افزایش حدود دو برابری داشته است (افزایش 104 درصدی) .

مرکز آمار رسمی اتحادیه اروپا اعلام کرد ارزش واردات خودروهای الکتریکی و هیبریدی در حدفاصل ماه ژانویه تا آوریل 2019 میلادی از 1.8 میلیارد یورو به 3.1 میلیارد یورو در بازه زمانی مذکور در سال جاری میلادی رسیده است.  اما با همه گیری ویروس کرونا، درماه آوریل سال جاری میلادی میزان رشد واردات در مقایسه باسال قبل، نسبتاً کمتر شده است. ارزش صادرات این خودروها در این بازه زمانی (ژانویه تا آوریل) 2019 میلادی حدود 2.5 میلیارد یورو بوده که این رقم در  فاصله زمان فوق الذکر به 2.9 میلیارد یورو در سال جاری میلادی افزایش یافت. به دلیل همه گیری ویروس کرونا، در ماه آوریل سال جاری  میزان صادرات  این خودروها، در مقایسه با آوریل سال قبل حدود 0.8  یورو کمتر بوده است.

در این گزارش، ارزش صادرات این خودروها در اتحادیه اروپا در سال 2019 میلادی حدود 8.2 میلیارد دلار و ارزش کل واردات آن حدود 7.1 میلیارد دلار بر آورد گردیده است.

شایان ذکر است، مجارستان در زمره کشورهایی است که در طی سال های اخیر به جذب سرمایه گذاری جهت تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی و قطعات یدکی آن (مانند باتری و ...) توجه زیادی نموده است. اخیرا شرکت های کره جنوبی برای تولید قطعات یدکی خودروهای برقی در مجارستان سرمایه گذاری خوبی کرده و شرکت مرسدس بنز واقع در منطقه کچکت نیز تولید دو مدل خودروی هیبریدی از محصولات این شرکت را آغاز کرده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما