معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۵/۰۹- ۱۹:۰۰ - مشاهده: ۲۵۷

اخرین وضعیت نسل پنجم مخابرات در ایتالیا

اخبار آخرین وضعیت نسل پنجم مخابرات در ایتالیا به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

پس از حذف شرکت هوآووی چین از پروژه 5G ایتالیا علیرغم وعده‌های وزیر خارجه در سفر قبلی خود به پکن که بر اثر افزایش فشارهای امریکا صورت گرفت و پذیرش شرکتهای اروپایی در مناقصه مربوط (هرچند هنوز  تصمیم نهایی در خصوص برنده اعلام نشده است) بعلت لزوم تسریع در عملیات اجرایی و زیرساخت های لازم، دولت اعلام نمود تصمیمات قبلی دولت های محلی که عمدتا بعلت ابهام در استانداردهای بهداشتی 5G اعمال شده بود، فاقد وجاهت قانونی بوده و بایستی حذف شود.  لذا عملیات 5G رسما در ایتالیا مجوز فعالیت گرفت. ذیلا دو خبر مربوطه جهت بهره برداری ارسال می‌شود.

 دستور لغو محدودیت های علیهG  5

برابر ابلاغیه وزارت فنآوری ، استانداران و شهرداران محلی مجاز به دخالت نصب و راه اندازی نسل 5 مخابراتی موسوم به 5G نخواهند بود. تاکنون باتوجه به ابهام در تاثیر میدان‌های الکتریکی، مغناطیسی و الکترومغناطیسی بر سلامتی افراد، در بسیاری از استانهای ایتالیا محدودیت هایی علیه این اقدام وضع شده بود. که بدین ترتیب بی اثر خواهد شد. شهرداران قادر به معرفی محدودیت های 5G در قلمرو خود نیستند.  5G یک استاندارد نسل جدید برای ارتباطات "تلفن همراه" است که جایگزین 4G خواهد شد و بر روی تلفن‌های هوشمند نسل جدید و مهمتر از همه اشیاء متصل (اینترنت اشیاء) قرار خواهد گرفت که تعدادشان بسیار زیاد است (لوازم ، ماشین ، چراغ راهنمایی ، چراغ های خیابانی ، دامپرها). یکی از ویژگی‌های اصلی این شبکه ، امکان برقراری ارتباطات بیشتر در همان زمان ، با سرعت زیاد و زمان پاسخگویی سریع است. پیترو گیندانی ، "سرمایه گذاری در ارتباطات نسل پنجم منجر به یک تحول اساسی برای بازگرداندن مرکزیت و رقابت جنوب اروپا خواهد شد. طبق پیش بینی‌های شرکت مشاوره ارنست و یانگ ، تا پایان سال 2020-  G5 برای 17٪ ایتالیایی‌ها و در سال 2021 برای 31٪ در دسترس خواهد بود.

هشدار خطر آمریکا به ایتالیا در خصوص فناوری "5 جی"

روزنامه لاستامپا (صفحه 17) می نویسد : "فیلیپ ریکر" دستیار امور اروپا و اوراسیای وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای با فرستاده روزنامه لاستامپا به نیویورک، اظهار کرد : «ما اطمینان داریم که در خصوص فناوری نسل پنجم ارتباطات سیار سلولی ("5 جی") دولت رم به منظور تضمین حمایت از داده‌ها و امنیت شما، تصمیم صحیح را برای مردم ایتالیا اتخاذ خواهد کرد». وی در پاسخ به سوالی درباره تماس های آمریکا با رم در ارتباط با انتخاب تأمین کنندگان قابل اعتماد فنآوری "5 جی"، گفت : «این دولت ایتالیاست که تصمیم خود در این ارتباط را اتخاذ خواهد کرد. ما نگرانی‌هایمان را بطور کامل منعکس کرده ایم. امنیت شبکه اطلاع رسانی از اهمیت بنیادین برخوردار بوده و چالش ما با چین نیز همین است. واقعیت این است که سالیان زیاد به اندازه کافی مراقب نبودیم و چین در این مدت با ربودن مالکیت معنوی ما سیستم های جدید تکنولوژیکی ابداع کرده و امروز شرکت های تحت پوشش دولت شان از آنها برای فروش همین مواد به ما استفاده می‌کنند. اکنون داده‌های شما، اطلاعات محرمانه ما و اروپایی‌ها و متحدانمان در معرض خطر قرار دارد. امکان اینکه حزب کمونیست چین به داده‌ها و آرشیوهای ما دسترسی پیدا کند، نگران کننده است. تمام بحث این است که می‌بایست برای فنآوری‌های بالاسطح و ساختارهای کلیدی مان تأمین کنندگان قابل اعتماد شناسایی کنیم. و این مسئله بسیار مهم و حیاتی است. به همین دلیل نیز اطمینان داریم دولت ایتالیا در مورد فنآوری "5 جی" تصمیم صحیح را اتخاذ خواهد کرد».

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما