معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۴/۱۵- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۶۳۶

معرفی مرکز و بازار میوه و تره‌بار میلان ایتالیا

به منظور افزایش صادرات محصولات کشاورزی و موادغذایی به شمال ایتالیا، مرکز و بازار میوه و تره بار و گل میلان یک هدف بزرگ برای صادرکنندگان می باشد .

 فراره جزرو رئیس مرکز میوه تره‌بار میلان

بازار میوه و تره‌بار و گل میلان، بزرگ‌ترین از نوع خود در زمینهٔ مواد غذایی و کشاورزی در ایتالیا و یکی از اصلی‌ترین بازارهای اروپا در این بخش است. این بازار بستر توزیع، تجاری‌سازی و پشتیبانی مواد غذایی و کشاورزی تازه و درواقع حلقه یک زنجیره بین بازارهای شهر میلان و استان لومباردیا و مصرف‌کنندگان مواد غذایی است. بخش‌های مختلف این بازار در زمینهٔ صادرات و در ارتباط با بازارهای بین‌المللی نیز فعال هستند.

هدف این بازار ارائه خدمات حرفه‌ای باکیفیت بالا برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، در سازگاری کامل با محیط‌زیست و استفاده از روش‌های نوآورانه در ایجاد ارتباط مطلوب بین تولیدکننده، مصرف‌کننده خرد و دنیای رستوران‌داری است.

قرار گرفتن این بازار در موقعیت استراتژیک و نزدیک مرکز شهر نیز به مرکزیت و ارتباطات آن کمک کرده است؛ زیرا در شعاع سه کیلومتری این بازار می‌توان مهم‌ترین بافت شهری و همچنین حمل‌ونقل عمومی مانند بزرگراه، مترو، فرودگاه و قطار پرسرعت را یافت و دسترسی عالی این بازار به مرکز شهر میلان نیز از دیگر خصوصیات آن است.

بازار میوه و تره‌بار میلان به‌صورت 24 ساعته در 7 روز هفته فعال است و تأمین مواد غذایی جمعیتی معادل 10 میلیون نفر را به عهده دارد.

در این بازار 166 عمده‌فروش، 100 تولیدکننده محلی، 400 شرکت با شعبه در بازارهای مختلف و 11 هزار مشتری دارای کارت خرید، فعال هستند.

در حال حاضر مساحت این بازار ۶۴۷ هزار مترمربع است که از این مقدار، ۱۶۳ هزار مترمربع آن سرپوشیده است. بخش‌های مهم این بازار در حال حاضر بخش میوه و صیفی‌جات، بخش ماهی و صدف، بخش گل و گیاه و بخش محصولات گوشتی هستند. در آینده‌ای نه‌چندان دور قرار است بخش‌های مربوط به لبنیات و محصولات ارگانیک نیز به آن اضافه شود.

ساختار این بازار که در سال 1965 افتتاح‌شده است تا به امروز بدون تغییر باقی‌مانده است؛ اما به دلیل تصمیم شهرداری میلان قرار است سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی در آن صورت بگیرد و طی پروژه‌ای، فضای این بازار افزایش پیدا کند.

ساخت بخش جدید بازار میوه و تره‌بار میلان در سال 2020 کلید خورده است و در سال 2022 به بهره‌برداری خواهد رسید.

سالانه یک‌میلیون تن کالا به ارزش یک میلیارد یورو وارد بازار میوه و تره‌بار میلان می‌شود.

این مرکز در حوزه بین‌المللی با کشورهای مراکش، تونس، مصر، اسپانیا، رژیم صهیونیستی و تعدادی از کشورهای خاورمیانه در زمینه واردات همکاری دارد .

دوسوم محصولات این بازار در میلان مصرف می‌شود و یک‌سوم آن به سایر شهرهای شمالی ارسال می‌گردد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما