معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۸/۱۰/۱۵- ۰۸:۳۰ - مشاهده: ۵۴۶

برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی و دومین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در قطر

هشتمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی و صنایع وابسته به عنوان سکوی اصلی بخش کشاورزی و دومین نمایشگاه زیست محیطی قطر با هدف تمرکز بر ابتکارات و نوآوری‌های نوین در فناوری کشاورزی و ترسیم نقشه راهی برای قطر که منجر به تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار شود، در دوره زمانی 27 اسفندماه 1398 الی 2 فروردین ماه 1399 ( برابر با 17 تا 21 مارس 2020 ) به مدت 5 روز در مرکز نمایشگاه‌ها و کنفرانس های بین المللی شهر دوحه قطر برگزار خواهد شد.

هفتمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی سال گذشته با شرکت 50 کشور از 19 الی 22 مارس برگزار شد. این نمایشگاه در فضایی به مساحت کلی 29 هزار متر مربع و با حضور450 شرکت داخلی و 86 مزرعه برپا گردید. 26 شرکت بین المللی محصولات خود را در بخش تکنیک های زیست محیطی ارایه نمودند. برآورد می‌شد برای حمایت از بخش تولید 70 میلیون ریال تسهیلات عرضه شود. ضمنا اعلام شد 6500 واحد تولیدی شامل 10 شرکت مرغداری و لبنیات بزرگ در کشور موجود است. در حال حاضر بیش از 14 پروژه با موضوعیت ثروت های دریایی در حال اجرا می‌باشد. برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها دروازه‌های قطر را برای دسترسی مستقیم به جدیدترین ابتکارات جهانی در زمینه ی تکنولوژی که نگاه حمایتی جهان را به این سو معطوف می‌کند گشوده است. ضمنا توسعه ی تولیدات زراعی در این کشور جهت پاسخگویی به نیاز جامعه و در راستای اهداف "امنیت غذایی 2014-2024" و دستیابی به چشم انداز 2030 می‌باشد در چهارچوب بهبود خودکفایی مطابق بهترین تکنیک ها و جدیدترین تکنولوژی زراعتی و غذایی می‌باشد. طبق آخرین آمارهای ارایه شده میزان و نرخ رشد تولید زراعی، حیوانی، لبنیات و ماهی تقریبا به رقم 400% رسیده است. رقم کلی تجارت سالانه در قطر از محصولات تازه 29 میلیارد ریال می‌باشد. اثربخشی در پروژه‌های قبلی بسیار مطلوب بوده و به 80 درصد در سبزی و گوشت و ماهی و 100% در فرآورده‌های مرغ و تخم مرغ رسیده است.

مقامات و مدیران ارشد وزارت شهرداری و محیط زیست قطر بر این باورند که برگزاری نمایشگاه بین المللی کشاورزی در این کشور به عنوان یک رویداد مهم فرصت ایده آلی را برای تولیدکنندگان، عرضه کنندگان، متخصصان و فعالان در این صنعت فراهم خواهد آورد تا علاوه بر امکان کشف طیف وسیعی از ابزارها، فناوری‌ها، تجهیزات و محصولات کشاورزی، از نزدیک دیدارهایی با شخصیت های برجسته و صاحبان برگزیده صنایع در این بخش داشته باشند و دستیابی آنان را به شاخص های ارزشمند و آشنایی با بهترین ابتکارات و نوآوری‌ها در صنعت کشاورزی فراهم سازد.
آنها تأکید می‌کنند دومین نمایشگاه زیست محیطی قطر نیز که همزمان با برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در دوحه برگزار خواهد شد، نقش فعال و پر رنگی را در ارائه طرح ها و راه حل های زیست محیطی در زمینه‌های مختلف و ارائه سکویی ویژه برای تبادل تجربیات بین المللی و داخلی و ایجاد فرصت برای شرکت های متخصص در این زمینه برای بهره وری مطلوب و بهینه از فرصت های تجاری فوق الاشاره در این بخش از کشور قطر ایفاء خواهد کرد.
نمایشگاه بین المللی کشاورزی قطر 2020 ، فضای ویژه ای را برای توافق بین مؤسسات، شرکت ها و کسب و کارهای مرتبط برای کمک به عرضه کنندگان و بازدیدکنندگان در دیدار با تصمیم گیران بزرگ از دو بخش دولتی و خصوصی از طریق نشست هایی که از قبل برای بررسی مشارکت ها و فرصت های احتمالی مهیّا شده است فراهم خواد نمود.
از فعالیت های نمایشگاه کشاورزی برگزاری یک مزایده خصوصی است که مساحتی را به شرکت کنندگان برای عرضه دام ، طیور ، ماکیان و دیگر حیوانات بر مجموعه ای از مزرعه داران تخصیص می دهد تا آنها بهترین نژادها و نسل ها را برای مزراع خود انتخاب نمایند.
هر یک از دو رویداد نمایشگاه بین المللی فوق الذکر ، محیط ایده آلی را برای تولید کنندگان، عرضه کنندگان، فعالان و متخصصان در بخش کشاورزی و محیط زیست فراهم می آورد، به طوری که 6 هدف مهم را برای آنها در پی دارد که عبارتند از :
- عرضه محصولات، ابزارها و فناوری‌ها بر مجموعه بزرگی از متخصصان در این دو بخش
- دیدار با سیاست گذاران و تصمیم گیران از دو بخش خصوصی و دولتی برای گسترش کسب و کار
- ایجاد شبکه ای از روابط با توزیع کنندگان و مشتریان احتمالی برای محصولات و خدمات ایشان
- قرار دادن علائم تجاری آنان در رأس صحنه کسب و کار کشاورزی و محیط زیست
- دستیابی به شاخص های قوی پیرامون آخرین دستاوردها و تحولات در بخش کشاورزی قطر و همچنین در بخش محیط زیست
- مبادله تجربیات و دانش با جهات فعال در این صنعت در دو سطح داخلی و بین الملل


- علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی از جمله ثبت نام و چگونگی مشارکت در نمایشگاه بین المللی کشاورزی و نمایشگاه بین المللی محیط زیست قطر به وب سایت اینترنتی نمایشگاه فوق به نشانی ذیل مراجعه فرمایند:
http://agriteq.com/en/agrtieq-home/




متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما