معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۱/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۶۱

اخبار اقتصادی قطر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قطر در هفته چهارم بهمن ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

کاهش سود شرکت هلدینگ پتروشیمی مسعید :

شرکت هلدینگ پتروشیمی مسعید اعلام کرد که در سال مالی منتهی به دسامبر 2022 معادل 1.8 میلیارد ریال به سود خالص دست یافته است که نسبت به سال 2021 کاهش 5 درصدی داشته است.

گزارش شرکت پروژه‌های املاک الاصمخ :

گزارش شرکت پروژه‌های املاک الاصمخ حاکی از آن است که مراحل پیشرفته اجرای پروژه‌های زیربنایی مناطق واقع در غرب قطر با سرعت در حال پیشروی است. این پروژه‌ها در مناطق بنی‌هاجر، و روضة إقدیم، غرب معیذر، السیلیة، روضة أبا الحیران، المعراض، الناصریة، و منطقه إزغوى متمرکز است. این گزارش می افزاید: مناطق غربی قطر در حال حاضر شاهد تحول مهمی در احیای بازار املاک و مستغلات با تکمیل بسیاری از پروژه‌های املاک در بخش های تجاری، تفریحی، گردشگری، ورزشی، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی خواهد بود.

ارتقای رتبه بانک اسلامی قطر (QIB) :

بانک اسلامی قطر (QIB) اعلام کرد که آژانس بین‌المللی رتبه‌بندی اعتباری Capital Intelligence رتبه‌بندی بلندمدت و کوتاه‌مدت ارز خارجی این بانک را با چشم‌اندازی باثبات به ترتیب به «AA-» و «A1» ارتقا داده است.

کاهش قیمت برخی از سبزیجات طی هفته‌های گذشته :

پس از افزایش میزان تولید در مزارع داخلی قطر و ورود مقادیر زیادی اقلام مختلف مانند گوجه فرنگی، خیار و کدو سبز و بادمجان، قیمت برخی از سبزیجات 30 درصد کاهش یافت.

مشارکت دولت قطر در اجلاس وزرای اقتصادی و اجتماعی عربی :

کشور قطر در یکصدویازدهمین جلسه شورای وزرای اقتصادی و اجتماعی عربی به ریاست کشور موریتانی در مقر اتحادیه کشورهای عربی در قاهره شرکت کرد. ریاست هیئت قطری را دکتر سعود عبدالله العطیه، دستیار معاون وزیر دارایی در امور اقتصادی بر عهده داشت. مهمترین دستورکار این نشست شامل گزارشی در مورد منطقه آزاد تجاری بزرگ اعراب و پیشنویس اساسنامه مکانیسم هماهنگی عربی برای کاهش خطر بلایا است.

عقد قرارداد اجرای فاز جدید پروژه سیتی گیت قاهره شرکت قطری الدیار :

شرکت قطری الدیار یکی از بزرگترین توسعه دهندگان املاک و مستغلات در جهان، قرارداد اجرای فاز جدید پروژه سیتی گیت قاهره را امضا کرد. سیتی گیت یک شهر کاملا مستقل در قلب قاهره جدید است که 30 دقیقه با فرودگاه بین المللی قاهره فاصله دارد.

سیاست‌های اقتصادی قطر در حمایت از بخش خصوصی:

شیخ محمد بن حمد بن قاسم آل ثانی، وزیر بازرگانی و صنعت قطر در اجلاس جهانی دولت که در دبی با شعار "دولت های آینده" برگزار شد بر سیاست‌های اقتصادی موفق دولت قطر برای حمایت از بخش خصوصی، انگیزه‌ها، قوانین و فرصت‌های امیدوارکننده موجود در این کشور با هدف تشویق سرمایه‌گذاران، تجار و صاحبان شرکت‌ها تاکید کرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما