معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۱/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۷۲

اخبار اقتصادی قطر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قطر در هفته اول بهمن ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

گزارش پروژه‌های شرکت املاک الاصمخ :

در گزارش شرکت پروژه‌های املاک الاصمخ آمده است: تلاش دولت قطر در حال حاضر برای تکمیل پروژه‌های عمرانی اراضی شهروندان قطری ادامه دارد و ارزش نقدینگی اختصاص یافته به این پروژه‌ها حدود 35 میلیارد ریال برای 33 هزار و 400 قطعه توزیع شده در 32 منطقه برآورد شده است. براساس این گزارش، پروژه‌های یاد شده به طور قابل توجهی به بهبود وضعیت بخش املاک و مستغلات کمک می‌کند و تاثیر مثبتی بر افزایش سرمایه گذاری در املاک و روند ساخت و ساز در آن مناطق خواهد داشت. این پروژه‌ها همچنین به افزایش تقاضا برای زمین در آن مناطق کمک خواهد کرد.

برگزاری هفتمین دوره جشنواره گل و گیاه "محاصیل" در کتارا :

هفتمین دوره جشنواره گل و گیاه محاصیل توسط بنیاد عمومی‌کتارا و با همکاری وزارت شهرداری و مجمع کشاورزان قطری در ضلع جنوبی کتارا برگزار شد. غرفه‌های فروش گل و گیاهان زینتی در جشنواره محاصیل بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان و خریداران قرار گرفته و طیف گسترده‌ای از گل‌های طبیعی، گیاهان زینتی و نهال‌ را عرضه می‌کنند. علاوه بر این، ملزومات کشت، مراقبت کشاورزی و باغداری و زیباسازی نیز عرضه می‌شود.

ضمنا جشنواره محصولات زراعی امسال با مشارکت  28 مزرعه بومی، 6 شرکت متخصص در مرغداری، گوشت و لبنیات و همچنین فروشگاه‌های غذاهای سنتی برگزار شد.

افزایش تولید سبزیجات در قطر : مبارک السحوتی 

تولیدات کشور قطر در برخی از سبزیجات از میزان مصرف محلی فراتر رفته است. السحوتی در مصاحبه ای با خبرگزاری قطر گفت: تولید سبزیجات کشاورزان محلی در این فصل 20 درصد در مقایسه با فصل قبل افزایش داشته است. وی تأکید کرد بازار محلی تقریبا به 2 هزار تن خیار و حدود 5 تا 6 هزار تن گوجه فرنگی در ماه نیاز دارد و این نیازها از طریق مزارع قطری تأمین می‌شود.

تغییرات در مدیریت شرکت بلدنا 

شرکت «بلدنا» اعلام کرد آقای «بیت یوهانس هیلریدس» از سمت خود به عنوان مدیرعامل شرکت استعفا داده و هیئت مدیره آقای مالکوم جردن را به عنوان مدیر اجرایی شرکت انتخاب کرده است.

سود شرکت انبارداری خلیج فارس (GWC)

شرکت انبارداری خلیج فارس (GWC) نتایج مالی خود را برای سال مالی منتهی به 31 دسامبر 2022 اعلام کرد که با سود خالص 239.6 میلیون ریالی، مجموع درآمد 1.519 میلیارد ریالی همراه بود.

دیدارهای نائب رئیس اتاق قطر

محمد بن احمد الکواری، نایب رئیس اول اتاق قطر با یک هیئت کوبایی به ریاست مهندس آنتونیو رودریگز، رئیس موسسه ملی منابع آب کوبا در مورد روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد. محور این گفتگو ، تقویت رواببط بین بخش خصوصی قطر و کوبا بود.

آقای محمد الکواری معاون اول رئیس اتاق بازرگانی قطر با آقای توماس یوگینسن  رئیس جدید امور تجاری و اقتصادی در کمیسیون اتحادیه اروپا، گفتگو کرد. در این دیدار برای تقویت روابط تجارت و همکاری اقتصادی بین قطر و کشورهای اتحادیه اروپا به ویژه در بخش خصوصی بحث و تبادل نظر شد.

اقای الکواری با تمجید از از روابط نزدیک تجاری و اقتصادی قطر و کشورهای اتحادیه اروپا و سرمایه گذاری‌های عظیم قطر در تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا مانند آلمان و فرانسه اعلام کرد دوحه از سرمایه گذاری‌های اروپایی در بخش های مختلف اقتصادی، به ویژه سرمایه گذاریهایی که شامل انتقال و بومی سازی فناوری پیشرفته می‌شود، استقبال می‌کند.

دیدار وزرای دارایی قطر و پاکستان

آقای علی بن احمد الکواری، وزیر دارایی قطر با سناتور اسحاق دار، وزیر دارایی جمهوری اسلامی‌پاکستان در دوحه دیدار کرد. در این جلسه، روابط و همکاری‌های بین دو کشور و چشم انداز تقویت و توسعه روابط به ویژه در زمینه‌های سرمایه گذاری و امور مالی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

امضاء توافقنامه میان دادگاه سرمایه گذاری و تجارت قطر با شرکت کریمزون لوجیک سنگاپور

دادگاه سرمایه‌گذاری و تجارت قطر با هدف توسعه سیستمی‌برای مدیریت دادخواست تجاری و میانجیگری در حل و فصل اختلافات مدنی و تجاری برای مدت سه سال با شرکت «کریمزون لوجیک» سنگاپور توافقنامه امضا کرد. این توافقنامه با هدف ارائه یک سیستم الکترونیکی یکپارچه به منظور مدیریت دادخواست تجاری و یک بستر جامع برای کلیه رویه‌های قضایی مربوط به دادگاه‌ها انجام شده است.

شرکت قطر در نشست شورای وزرای ارتباطات عربی

قطر در بیست و ششمین نشست شورای وزیران ارتباطات عربی که در قاهره مصر برگزار شد، شرکت کرد. در این نشست، ریاست هیئت قطری را آقای محمد بن علی المناعی وزیر ارتباطات قطر بر عهده داشت. در این جلسه نتایج گزارش های کمیته‌های فنی تخصصی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت

دیدار وزیر امور انرژی قطر و وزیر دارایی پاکستان

مهندس سعد بن شریده الکعبی وزیر امور انرژی قطر با سناتور محمد اسحاق دار وزیر دارایی جمهوری اسلامی‌پاکستان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار تقویت روابط دوجانبه در زمینه انرژی مورد بررسی قرار گرفت.

افزایش تبادلات تجاری میان قطر و هند 

دکتر دیپاک میتال، سفیر جمهوری هند در دوحه در گفتگو با روزنامه الرایه از رکورد در حجم مبادلات تجاری هند و قطر در سال گذشته به میزان 18 میلیارد دلار خبر داد.

شرکت قطر در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد:

هیئت مرکز مالی قطر در در پنجاه و سومین نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس شرکت کرد. در حاشیه این مجمع، اعضای هیئت قطری، نشست‌ها و گفت‌وگوهای دوجانبه‌ای را با تعدادی از مدیران عامل شرکت‌ها و مسئولان حوزه مالی و تجاری کشورها برگزار کردند که طی آن، چشم انداز همکاری و فرصت های تجاری بالقوه را با توجه به خدمات و امتیازات ارائه شده توسط مرکز مالی قطر برای جذب شرکت ها و پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی از سراسر جهان به کشور قطر، مورد بحث و بررسی قرار دادند. این هیئت به منظور جذب سرمایه گذاری در بخش های حیاتی مانند بانکداری، مالی، انرژی، زیرساخت ها، کشاورزی، حمل و نقل و هوانوردی، فناوری و دیجیتال در راستای استراتژی تنوع اقتصادی چشم انداز ملی 2030، تمرکز دارد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما