معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دبی

گزیده اخبار اقتصادی امارات متحده عربی- دبی در هفته چهارم آبان‌ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اکوسیستم استارت آپ‌ در برزیل

اکوسیستم استارت‌آپی در برزیل، مانند بسیاری از کشورهای دیگر، شامل تمام عوامل و عناصر مختلفی است که به توسعه و رشد شرکت‌های نوپا یا استارت‌آپ‌ها کمک می‌کنند. این اکوسیستم شامل عواملی از قبیل سرمایه‌گذاری، تشکیلات حمایتی، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات، شرکت‌های فناوری و تکنولوژی، افراد خبره و کارآفرینان، قوانین و مقررات، بازارها و مشتریان است.

وبسامیت 2021 در لیسبون

رویداد بین‌المللی حوزه فناوری و اطلاعات با عنوان Web Summit 2021 از اول تا چهارم نوامبر (۱۰ تا ۱۳ آبان) سال جاری در لیسبون کشور پرتغال برگزار ‌شد.

سرمایه گذاری 7.5 میلیارد دلاری شرکت آمازون در نیوزیلند

شرکت آمازون اعلام کرده است یکی از مراکز بزرگ رایانش ابری خود برای خدمات رسانی به تارنمای آمازون و دیگر کسب و کارهای حوزه فناوری را در اوکلند نیوزیلند پایه گذاری خواهد کرد. ارزش این سرمایه گذاری 7.5 میلیارد دلار است.

چین- منطقه خلیج بزرگ گواندونگ، هنگ کنگ، ماکائو (GBA) (بخش اول)

منطقه خلیج بزرگ گواندونگ، هنگ کنگ، ماکائو (GBA) شامل منطقه ویژه اداری هنگ‌کنگ، منطقه ویژه اداری ماکائو و 9 شهر استان گواندونگ (گوانجو، شنجن، دون گوان، فوشان، جوهای، هویجو، جونگشای، جیانگمن و ژائوچینگ) به مساحت 56 هزار کیلومتر مربع و جمعیت بیش از 70 میلیون نفر می‌باشد که در جنوب چین واقع شده است.

استارت آپ های هندی به دنبال راه حل برای جلوگیری از تلفات محصولات کشاورزی

شرکت های فناوری و صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر در حال ورود به حوزه بسیار پیچیده صنعت کشاورزی گسترده هند هستند.

اخبار اقتصادی اتریش( هفته سوم آذر ماه 1399)

برخی از مهمترین اخبار اقتصادی اتریش در هفته سوم آذر ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح زیر بوده است :

وضعیت رمز ارزها در سوئد

سازمان‌های مالی در سوئد با هدایت بانک مرکزی این کشور سعی می‌کنند آگاهی‌های لازم را به مردم بدهند و سیاست گذاری در حوزه رمز ارزها را تا حدودی مدیریت کنند. اداره مالیات سوئد قوانینی برای دریافت مالیات برای دارندگان و کاربران ارزهای رمزگذاری شده به عنوان یک نوع دارایی وضع کرده است و اعلام نموده که اگر شخصی یک ارز رمزنگاری شده را بفروشد و یا مبادله یا پرداخت کند، باید این موضوع را در عملکرد مالی سالیانه خود به آژانس مالیاتی سوئد گزارش دهد. اگر سود کسب کرده است، باید مالیات سود خود را پرداخت کند و اگر ضرر کرده، ممکن است بخشی از آن را کسر نماید. همچنین قوانین مالی سوئد از جمله قانون (1996:1006) و قوانین تبادلات مالی اتحادیه اروپا از جمله قانون‌های (2018/843) و دستور العمل (2015/849) برای فعالیت در این حوزه‌ها باید توسط فعالان این عرصه‌ها رعایت شود. آژانس نظارت بر موسسات مالی و اعتباری سوئد (Finansinspektionen) نیز اطلاع رسانی در این حوزه را برعهده داشته و به مردم اعلام کرده که با توجه به ریسک بالا در سرمایه گذاری در این حوزه‌ها، فعالیت در عرصه ارزهای رمزنگاری شده توسط قوانین حمایتی از حقوق مصرف کنندگان در سوئد حمایت نمی‌شود. این آژانس باید اطمینان حاصل کند که تجارت در این حوزه با قوانین مربوط به مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم مطابقت دارد.

اخبار اقتصادی استرالیا (هفته سوم مهر ماه 1399)

مهمترین اخبار و عناوین اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های استرالیائی در هفته منتهی به 18 مهر ماه 1399 به شرح زیر بوده است:

برگزاری نمایشگاه inotex2020 به صورت مجازی

نهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (inotex2020) از تاریخ 23 الی 25 مردادماه 1399 به صورت مجازی برگزار شد.