معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی ازبکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ازبکستان در نیمه دوم دی ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

شیوع موج سوم کرونا در استان ننگرهار افغانستان

هم‌زمان با بروز موج سوم ویروس کرونا در برخی کشورهای منطقه، در افغانستان و استان ننگرهار نیز این موج آغاز شده است. شماری از مقامات محلی و بهداشتی این استان می‌گویند که بیش از 100 مورد جدید کرونا تاکنون در این استان به ثبت رسیده است.

ابداع دستگاه جدید تشخیص کرونا از طریق تنفس توسط دانشگاه گاجامدا اندونزی

اول اسفند 1399 مراسم رونمایی از دستگاه جدید تشخیص کرونا از طریق تنفس که توسط دانشگاه گاجامدا اندونزی ابداع شده است و با عنوان " ابداع دستگاه GeNose C19 برای گردشگری اندونزی " در هتلی در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار این شد. این مراسم همزمان به صورت آنلاین نیز برگزار می‌شد و دعوت شدگان میتوانستند به صورت حضوری یا مجازی در این مراسم شرکت نمایند.

اخبار اقتصادی دانمارک (هفته اول اسفند ماه)

مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی کشور دانمارک در هفته اول اسفند ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور انتشار یافته است، به شرح ذیل می‌باشد.

اخبار اقتصادی اتریش (هفته اول اسفندماه 1399)

برخی از مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته اول اسفند ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح زیر بوده است:

اخبار مرتبط با وضعیت شیوع ویروس کرونا و تدابیر دولت روسیه

طبق آمار وزارت بهداشت روسیه تعداد مبتلایان کرونا در روسیه تا تاریخ 31 شهریور 1109595 نفر، تعداد متوفیان در اثر این بیماری 19489 نفر، تعداد بهبودیافتگان 911973 نفر و تعداد تست‌های انجام شده 43.1 میلیون مورد می‌باشد.

بازگشایی فرودگاههای بین المللی اربیل و سلیمانیه

فرودگاههای بین المللى اربیل و سلیمانیه از تاریخ 11 مرداد 1399 (اول اوت 2020) به روى مسافران خارجی باز شد.