معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۲/۱۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۹۱

اخبار اقتصادی دانمارک (هفته اول اسفند ماه)

مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی کشور دانمارک در هفته اول اسفند ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور انتشار یافته است، به شرح ذیل می‌باشد.

تست تست تست: استراتژی جدید دولت

دولت متهم شده است که دائماً قوانین برای زمان بازگشایی جامعه را تغییر می دهد. مته فردیکسن، نخست وزیر، هفته گذشته هشدار داد که تا زمان "کنترل کامل همه گیری" از محدودیت ها کاسته نمی‌شود اما مگنوس هیونیکه، وزیر بهداشت، روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تست مکرر – حداقل دو بار در هفته – می‌تواند در پایان دادن به قرنطینه موثر واقع گردد. پر لارسن، سخنگوی بهداشت حزب محافظه کار، گفت که دولت مرتب "دیرک دروازه را جابجا می‌کند" و مشکل است فهمید برنامه آنها برای بازگشائی واقعاً چیست.  وی گفت: ابتدا تعداد بستری‌ها در بیمارستان بود که در حال حاضر بسیار کم است و اکنون ظرفیت تست بعنوان معیار جدید معرفی می‌شود.

حزب نومحافظه کار (راست جدید) ضمن حمایت از این اظهارات دولت را متهم کرد که "دائماً پیش شرطهای لازم برای بازگشایی جامعه را تغییر می دهد." دولت با تکیه بر آنچه وزیر بهداشت آن را " قرارداد اجتماعی "می نامد، پیشنهاد بده بستان را پیش کشیده و آن این که اگر خواهان بازگشائی هستید باید مرتب تست کرونا بدهید. آقای هیونیکه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این یک توافق اجتماعی است، از یک طرف ما تقاضا داریم بخشهایی از بخش تجارت و جامعه که می‌توانند مجدداً بازگشائی شوند این مسئله را قبول کنند که حداقل دو بار در هفته تست بدهند. احزاب مخالف این بده بستان را قبول ندارند. مارتین گیرتسن از حزب لیبرال، از این برنامه دولت ابراز تعجب کرد و انگیزه آن را زیر سوال برد. وی گفت: به نظر می رسد آنها می خواهند روند بازگشایی را به تأخیر بیندازند. اگر تست گسترده یک پیش شرط است، چرا مدتها پیش آنها برای آن برنامه ریزی نکرده بودند.

مته فردریکسن، نخست وزیر، روز یکشنبه در مصاحبه با برلینسکه گفت که مردم باید به تست مکرر عادت کنند. اما هر دو وزیر بهداشت و دادگستری دیروز تصدیق کردند که تحقق بخشیدن به این طرح نیازمند افزایش قابل توجه ظرفیت تست است، و به همین دلیل دانمارک 10 میلیون کیت از یک نوع تست سریع جدید را سفارش داده و تا کنون 400،000 کیت دریافت شده است. (بی تی)

برنامه هیولائی تست

پروفسور یاکوب کیلبرگ، اقتصاددان برجسته مرکز تحقیقات علوم اجتماعی دانمارک، دیشب هشدار داد که طرح "بدون تست، بدون بازگشایی" دولت، مشکلات عمده مالی و دموکراتیک بدنبال خواهد داشت. وی گفت: این برنامه بسیار هزینه بر است. تخمین زده می‌شود بار مالی این برنامه در حدود 110 میلیارد کرون در سال خواهد بود که معادل اداره کلیه بخش بیمارستانی کشور است. در حال حاضر در هفته حدود یک میلیون تست انجام می‌گیرد. رساندن این رقم به 12 میلیون در هفته "کاملاً نامتناسب " و یک انتظار "غیر واقعی" است که تک تک افراد در دانمارک باید در طول سال دو بار در هفته تست دهند. دولت خودش اذعان داشته که این برنامه یک "هیولا" است اما برای بازگشائی اجتماعی ضروری است و قول افتتاح صدها مرکز تست را داده است. (برلینسکه)

ثبات در نرخ عفونت

روز چهارشنبه از 126،195 تست انجام گرفته  414 مورد (033/%)  مثبت گزارش شد که در مقایسه با 3٪ گزارش شده در برخی از روزهای دسامبر کاهش قابل توجه ای را نشان می دهد. تعداد بستری شدگان کووید-19 نیز رو به کاهش است و به 280 نفر رسیده  که کمترین میزان از 5 دسامبر می‌باشد.

آلن راندروپ تامسن، استاد ویروس شناسی در دانشگاه کپنهاگ، گفت که این ارقام دلگرم کننده نشان می دهد دولت می‌تواند یک بازگشایی منطقه ای در جامعه را در نظر بگیرد، به ویژه در مناطقی که رفت و آمد کمی دارد. (بی تی)

کاهش تعداد موارد کرونا، اما ادامه نگرانی درباره نوع جهش یافته انگلیسی

در روزگذشته(30 بهمن) 468 مورد جدید کرونا در کشور شناسائی شد. این چهاردهمین روز متوالی بود که تعداد موارد ابتلاء به ویروس کرونا زیر رقم 500 گزارش می‌شد. علیرغم خبرهای نسبتاً خوب، ویگو آندریاسن دانشیار در دانشگاه روسکیلده، بر اهمیت پایین نگه داشتن موارد ابتلاء به ویروس قبل از غالب شدن نوع جهش یافته انگلیسی ب 117 تأکید کرد و گفت: سویه انگلیسی ویروس آنقدرمسری است که ما در حال حاضر در ممانعت از سرایت سریع آن با مشکلاتی مواجه هستیم. تعداد افراد آلوده به این نوع از ویروس در سال جدید هر هفته 30٪ افزایش یافته است و ما باید آن را پایین نگه داریم تا واکسیناسیون و آب و هوای خوب به ما در کنترل و فائق آمدن بر آن کمک کند. آخرین آمار نشان می دهد که نوع انگلیس 4 .47% از کل موارد مثبت هفته گذشته را تشکیل می داده و بر اساس اعلام موسسه ملی سرم، فشار اصلی از ابتدای ماه مارس شروع  خواهد شد. در حال حاضر 269 بیمار کووید-19 در بیمارستان بستری هستند که کمترین تعداد در طول ده هفته گذشته می‌باشد. پروفسور آندریاسن گفت: بسیاری از کسانی که الان ترخیص می‌شوند احتمالاً در بازه زمانی بین کریسمس و سال نو به این بیماری آلوده شده اند.( tvmidtvest.dk)

جناح مخالف خواستار تحقیق مستقل درباره رسوایی سمور گیت

احزاب مخالف، به رهبری حزب لیبرال، خواستار یک تحقیق مستقل در مورد رسوایی سمور گیت و چگونگی رسیدن دولت و مقامات به تصمیم سرنوشت ساز روز ّ4 نوامبر 2020 برای از بین بردن کل جمعیت راسو در دانمارک شده اند. بدنبال انتشار گزارش جدید درباره عدم ارائه اطلاعات مهم قبل از تصمیم تاریخی برای معدوم سازی 17 میلیون سمور در کشور، سوفی لوهد، سخنگوی سیاست حزب لیبرال، دیروز خواستار تشکیل یک گروه متخصص مستقل برای بررسی این موضوع در کنار کمیسیون منصوب پارلمان شد. کمیسیون پارلمان در ماه دسامبر در یک تصمیم فراحزبی تشکیل شد. وی گفت: دولت بخاطر تحریف حقایق و دریغ داشتن اطلاعات از پارلمان با یک قبض 19 میلیارد کرونی روبرو شده است.  در اوایل این هفته برلینگسکه گزارش کرد که رؤسای احزاب و سخنگویان بهداشت خواستار ارائه اطلاعات مفصل در مورد حکم 4 نوامبراز دولت شده بودند اما وزارت بهداشت و سالخوردگان از عدم در دسترس بودن آن اطلاعات سخن گفته بود در صورتی که طبق اسنادی که برلینگسکه از این وزارتخانه دریافت کرده است داده‌ها دو روز زودتر، و در تاریخ 2 نوامبر در دسترس بوده اند. سورن پپه پولسن، رئیس حزب محافظه کار، روز چهارشنبه گفت که از اطلاعات جدید "شوکه شده" است. وی افزود: دولت وحشت کرد و دستور داد 17 میلیون راسو کشتار شود اما حاضر نشد دلایل تصمیم خود را به ما اطلاع دهد. دولت با کنار زدن روند دموکراتیک، میلیاردها هزینه برای جامعه به بار آورده است. همه احزاب جناح راست از درخواست حزب لیبرال برای تشکیل یک گروه متخصص مستقل برای بررسی روند وقایع حمایت کرده اند. مای مرکادو، رئیس گروه پارلمانی حزب محافظه کار، دیروز گفت ارائه نیمه حقایق به پارلمان یک رسوایی بزرگی است. (برلینسکه)

واکسیناسیون در دانمارک

تعداد واکسن‌های تزریقی امروز  (4 اسفند) : 11259

تعداد کل واکسن‌های تزریقی: 496،460

تعداد واکسیناسیون مرحله اول: 320،905 (درصد جمعیت: 2 /5%)

تعداد واکسیناسیون کامل:  175،555 (درصد جمعیت کشور: 9 /2)

مگنوس هیونیکه، وزیر بهداشت در فیس بوک نوشت: واکسیناسیون ایمن و سریع، تست کارآمد و ادامه رعایت پروتکل بهداشتی مرتبط با محدودیت ها کلید بازگشائی هرچه سریع تر جامعه است. (برلینسکه)

احتمال کاهش محدودیت های اجتماعی

در پی کاهش تعداد موارد کرونا در کشور دولت قصد دارد برخی از محدودیت های کرونا را تسهیل بخشد. قرار است امروز یک گروه کارشناسی نظرات خود در اینباره را اعلام دارند. مته فردریکسن، نخست وزیر، روز شنبه در یک پیام فیس بوک نوشت که احتمالاً به محض دریافت گزارش کارشناسان تصمیمات جدید اعلام خواهد شد. محدودیت های کنونی در روز 28 فوریه پایان می یابد و براساس گزارش ها، دولت در حال بررسی بازگشایی متفاوت بر اساس سطح عفونت محلی است. نخست وزیر نوشت:نسیم بهاری در حال وزیدن، و اوقات روشن تری در پیش است. اگرچه خوشحال کننده است که ما موفق به محدود کردن شیوع این همه گیری شده ایم، اما نوع جهشی ب 117 بریتانیا همچنان یک چالش اساسی است، و شدت شیوع در شهر کالینگ نشان می دهد که چرا ما هنوز هم باید با احتیاط پیش برویم.

مگنوس هیونیکه، وزیر بهداشت، روز یکشنبه گفت که برخی از مراحل بازگشایی در سراسر کشور، و برخی دیگر فقط به صورت منطقه ای انجام می‌شود.وی در فیس بوک نوشت: در صورت بازگشائی باز هم ما باید آماده باشیم تا همانطور که در مورد دو شهر ایسهوی و کالینگ انجام گرفت دوباره محدودیت ها را به اجراء بگذاریم.  در ابتدای دسامبر روزانه بیش از 4000 مورد کرونا در کشور شناسائی می‌شد اما محدودیت اعمال شده در طول دو ماه گذشته این رقم را به زیر 500 رسانده است. در نتیجه درخواست های سیاسی برای کاهش محدودیت ها شدت گرفته است. با این حال، علیرغم نشانه‌های مثبت از سوی دولت، متخصصان ویروس معتقدند که محدودیت های فعلی کرونا باید در طول کل فصل بهار همچنان برقرار بمانند. نیلز استرندبرگ پدرسن، رئیس پیشین موسسه ملی سرم(SSI) ،  گفت که هنوز برای هرگونه بازگشایی گسترده خیلی زود است. وی افزود ما ممکن است شاهد کاهش محدودیت هایی در مدارس و کالج ها باشیم اما نه بیشتر.

پروفسور هانس یورن کلموس از بیمارستان دانشگاه اودنسه نسبت به بازگشایی محتاطانه کمی خوش بین تر بود اما گفت که وضعیت باید بسیار دقیق کنترل شود. (تی وی2)

اعمال محدودیت در مرز آلمان

بدنبال افزایش قابل ملاحظه موارد کرونا در شهر مرزی فلنزبورگ آلمان، در طول آخر هفته اغلب ورودی‌ها به آلمان بسته شدند. در مجموع 13 ورودی بطور کامل بسته و در 9  ورودی تدابیر شدید کنترل اتخاذ گردید. سیمون لنگ، شهردار فلنزبورگ، روز جمعه از 80 مورد جدید ابتلاء به نوع جهشی برتیانیائی ویروس کرونا در این شهر گزارش داده بود. (دی آر)

افزایش شدید ابتلاء در شهر جنوبی کالینگ

در شهر کالینگ، در جنوب یولند، افزایش چشمگیری در تعداد موارد کرونا و به ویژه نوع جهش یافته انگلیسی ب 117 مشاهده شده است. طبق گزارش ها 300 مورد در هر هزار مورد کرونا در این شهر از نوع بریتانیائی بوده است. این شهر که حدود یک ساعت با مرز آلمان فاصله دارد، اکنون دارای بالاترین میزان آلودگی در کشور است. تقریباً یک سوم از کل عفونت های جدید کودکان مبتلا به ب 117 هستند که منجر به بسته شدن مجدد مدارس در این شهر شد. لونه سیمونسن، اپیدمیولوژیست از دانشگاه روسکیلده، گفت: خوب است که بچه‌ها عوارض این بیماری را تجربه نمی‌کنند، اما آنها می‌توانند به راحتی آن را به دیگران انتقال دهند که می‌تواند به یک مشکل اساسی تبدیل شود. اسرائیل در حال حاضر با موج ب 117 درگیر است که به نظر می رسد کودکان عمده ناقل آن بوده اند. (بی تی)

یک مورد از نوح جهش یافته آفریقای جنوبی

تست یک نفر دیگر نشان از ابتلای او به  ب 1351 نوع جهشی آفریقای جنوبی داشت. این یازدهمین مورد از این نوع ویروس است که در دانمارک مشاهده شده است. مگنوس هونیکه؛ وزیر بهداشت، گفت این فرد با در دست داشتن تست منفی سوار هواپیما و عازم دانمارک شد اما در فرودگاه کپنهاگ از او تست بعمل آمد که نتیجه آن مثبت اعلام شد. (دی آر)

قانون همه گیری تهدیدی علیه حریم خصوصی

کارشناسان هشدار داده اند که لایحه جدید همه گیری که انتظار می رود فردا در پارلمان به تصویب برسد، زمینه را برای نظارت گسترده مردم فراهم می‌کند. طبق این قانون همه افرادی که به باشگاه، رستوران، کتابخانه یا هر موسسه عمومی مراجعه می‌کنند ، باید نام، جزئیات پست الکترونیکی و حتی شماره سی پی آر (شماره ثبت احوال) خود را به عنوان بخشی از یک برنامه ردیابی تماس گسترده ارائه دهند. اما به گفته آیو نیسبورگ اندرسن، استاد حقوق حفاظت از داده‌ها و حقوق بشر در دانشگاه جنوب دانمارک، این همه اطلاعات زمینه برای نظارت گسترده را فراهم می‌کند و احتمالاً نقض حق حریم خصوصی است. هنینگ مورتنسن، رئیس شورای امنیت دیجیتال، ضمن حمایت از این دیدگاه، گفت که وی نیاز به اقدامات جدی در هنگام بحران را می‌پذیرد اما نگرانی‌هایی در مورد نحوه استفاده از داده‌های جمع آوری شده وجود دارد.

وی گفت: مقامات می‌توانند ببینند آیا شخصی به باشگاه ورزشی، کلیسا یا حتی فاحشه خانه رفته است - چیزی که ما معمولاً اطلاعات بسیار خصوصی می دانیم. ما به تضمین‌های خاصی نیاز داریم که با پایان یافتن این همه گیری، این داده‌ها از بین برده خواهند شد. هان ماری موتسفلد، مدرس مدیریت دیجیتال، ابراز نگرانی کرد که داده‌ها می‌توانند در حوزه‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرند. وی گفت: اگر مقامات محلی بدانند که شخص در زمانی خاص کجا بوده است، می‌توانند وسوسه شوند که از این اطلاعات برای نظارت بر افرادی که مزایای اجتماعی دریافت می دارند استفاده کنند. این قانون باید محدود شود، بنابراین ردیابی تماس نباید پوششی برای نظارت گسترده باشد. (اویسون)

تعداد واکسیناسیون در 6 اسفند در دانمارک

تعداد واکسن‌های تزریقی دیروز: 15،679

تعداد کل واکسن‌های تزریقی: 526،766

تعداد واکسیناسیون مرحله اول: 348،333 (درصد جمعیت: 6%)

تعداد واکسیناسیون کامل:  178،433 (درصد جمعیت کشور: 3.1%)

نزدیک به نیم میلیون بزرگسال در این کشور تا کنون دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند اما 93٪ از مردم هنوز در انتظار هستند.مقامات بهداشتی گفته اند که برای واکسیناسیون کامل (دو دوز) کل جمعیت بزرگسال به 5 .7 میلیون دوز واکسن نیاز دارند، اما اطمینان دارند که همه افراد تا پایان ماه ژوئن واکسینه خواهند شد.(فاینانس)

به روزرسانی ویروس

درست در حالی که ارقام جدید نشان می دهد میزان عفونت در حال افزایش است، دولت صبح امروز بازگشایی تدریجی جامعه را اعلام خواهد کرد. نرخR  ، میانگین تعداد افرادی که هر فرد آلوده به بیماری می‌تواند آنها را بیمار کند به 1.1 رسیده است. این بدین معناست که 10 نفر مبتلاء به این ویروس بیماری خود را به 11 نفر دیگر منتقل می‌کنند. در همین حال، نرخ R  برای نوع مسری انگلیسی ب 117 به 25 .1 افزایش یافته است. مگنوس هیونیکه، وزیر بهداشت، در یک پیام توئیتری اذعان داشت که همه گیری دوباره در حال گسترش است. (بی تی)

اخراج احزاب مخالف از مذاکرات بازگشائی

دولت امروز صبح برنامه بازگشائی خود را اعلام می‌کند اما در این تصمیات احزاب مخالف هیچ نقشی نداشته اند چون آنها دیشب بعد از امتناع از پیروی از خط دولت از مذاکرات کنار گذاشته شدند. نها بعد از ظهر روز سه شنبه (5 اسفند) همه احزاب به یک جلسه مجازی دعوت شدند تا درباره توصیه‌های مطرح شده توسط یک گروه متخصص بحث و گفتگو کنند اما پس از ساعت ها مذاکره مگنوس هیونیکه، وزیر بهداشت، از نمایندگان "بلوک آبی" خواست کامپیوترهای خود را خاموش کنند. دلیل این امر مخالفت با خط مشی دولت در ارتباط با بازگشائی عنوان شد. لیزلوت بلیکست، سخنگوی سلامت حزب مردم دانمارک، گفت:ما ساعتها نشستیم و به استدلالهای دولت گوش دادیم ، اما حدود ساعت 10 شب از ما خواسته شد جلسه را ترک کنیم چون ما خواستار بازگشائی گسترده تر بودیم. در طول روز، حزب لیبرال با حمایت احزاب محافظه کار و مردم دانمارک دولت را به دلیل امتناع از اجازه دادن به بازگشائی کسب و کارهای کوچکتر مانند آرایشگاه‌ها، و دبیرستان‌ها از هفته آینده مورد انتقاد قرار داده بودند اما پیشنهادات آنها نادیده گرفته شد. سورن پپه پولسن، رئیس حزب محافظه کار، پس از درخواست برای ترک جلسه مجازی، در توئیتر نوشت:نظر من این است که همه باید از مذاکره با یک دستاوردی خارج می‌شدند اما پیشنهادات ما بکلی رد شدند زیرا به گفته دولت، ما خیلی از هم فاصله داشتیم

پرنیل روزنکرانتز-تیل، وزیر آموزش و پرورش، دیشب گفت که او متاسف است که مذاکرات بدینصورت به پایان رسید اما خواسته‌های جناح مخالف گسترش ویروس را تسریع می‌کرد.وی افزود: آنها آماده نیستند که همه گیری را جدی بگیرند، بنابراین متأسفانه ما نمی‌توانیم در ارتباط با این بحران با یکدیگر کنار بیائیم. (برلینسکه)

کارشناسان: موج 3 اجتناب ناپذیر است

کارشناسان بهداشت هشدار داده اند که بازگشایی تدریجی جامعه از هفته آینده منجر به موج 3 ویروس کرونا و بستری شدن حدود 900 نفر در بیمارستان در اواسط ماه آوریل خواهد شد که با حداکثر بستری‌ها در اوج موج دوم در حوالی سال نو برابر خواهد بود. اما خبر خوب این است که این بار واکسیناسیون تفاوت زیادی ایجاد می‌کنند. به گفته گروه کارشناسان دولت، بازگشائی نسبی بخش خرده فروشی، تسهیل سختگیری‌های مربوط به فعالیت های ورزشی در فضای باز و اجازه بازگشت کودکان بزرگتر به مدرسه در شمال و غرب یولند منجر به بستری شدن 870 نفر در طول دو ماه خواهد شد.  فین رنهولت ، متخصص بیمارستان هرلو، گفت بدون شک موج 3 در راه است و بسیار هم نگران کننده، اما بخش بهداشت اکنون برای مقابله با ویروس در وضعیت بسیار آماده تر از دو موج اول قرار دارد. وی گفت: صدها هزار نفر تا اواسط ماه آوریل واکسینه شده اند، بنابراین مرگ بسیار کمتری اتفاق می افتد. (برلینسکه)

برنامه بازگشائی  از سوی دولت دانمارک

دولت برنامه بازگشائی خود را طبق موارد زیر اعلام کرد

  1. فروشگاه‌ها:

فروشگاه‌های ویژه در سراسر کشور - مانند فروشگاه‌های زیر 5000 فوت مربع که لباس ، کفش و کتاب می فروشند می‌توانند دوباره باز شوند. با این وجود باز کردن فروشگاه‌های بزرگتر با قرار قبلی نیز امکان پذیر خواهد بود اما با محدودیت های بیشتر مانند حضور تعداد مشخص مشتریان. بازگشایی در فروشگاه‌های بزرگ در مراکز خرید فعلا منتفی است.

  1. موسسات فرهنگی، ورزشی

فعالیت های سازمان یافته ورزشی در فضای باز و همچنین فعالیت های فرهنگی در فضای باز در سراسر کشور و با شرکت حداکثر 25 نفر از سر گرفته می‌شوند. ارائه تست منفی کرونا الزامی است.

  1. دانش آموزان در مقطع فارغ التحصیلی:

در شهرداری‌های منتخب در یولند غربی و شمالی، دانش آموزان در مقطع فارغ التحصیلی در مدارس ابتدایی، آموزش متوسطه و آموزش بزرگسالان مجاز هستند یک هفته در میان به مدرسه باز گردند. ارائه تست منفی یک پیش شرط است.

  1. مدارس شبانه روزی :

در شهرداریهای منتخب در یولند غربی و شمالی، مدارس شبانه روزی با اقدامات ویژه پیشگیری از عفونت مجدداً آغاز می‌شود.

  1. جزیره بورنهلم:

در جزیره بورنهلم کل مدرسه ابتدایی و سایر موسسات آموزشی و همچنین مشاغل خدماتی، مثلا آرایشگرها می‌توانند فعالیت های خود را از سر گیرند.

توضیح: اواسط ماه مارس ارزیابی مجدد صورت می‌گیرد تا در صورتی که تعداد موارد ابتلاء به ویروس کرونا پائین باشد مدارس شبانه روزی و متوسطه در سرتاسر کشور بازگشائی. (تی وی2)

هشدار اتحادیه اروپا برای دانمارک

کمیسیون اتحادیه اروپا در نامه ای به آلمان ، بلژیک سوئد ، فنلاند و مجارستان و دانمارک سیاست های مرزی اعمالی آنها در طول بحران کرونا را "بیش از حد لازم سختگیرانه" توصیف کرده و از آنها خواسته "به استفاده صحیح از توصیه‌های مربوط به محدودیت سفر برگردند." دولت اکنون 10 روز فرصت دارد تا از تصمیم خود برای تحمیل درخواستهای سختگیرانه تست و قرنطینه مسافران ورودی دفاع کند. دیدیه ریندرز، کمیسر قضائی، در پیامی ویدیویی که پیش از جلسه مجازی وزرای اتحادیه اروپا، سه شنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت: کمیسیون اروپا دوباره به کشورهای عضو اتحادیه اروپا یادآوری می‌کند که مرزهای بین کشورهای عضو را نبندند. این محدودیت ها از حد قابل قبول فراتر رفته اند. محدودیت ها در حدی که مسافران را از ورود به کشوری برحذر دارد شاید قابل قبول باشد اما نه این که سفر از یک کشور عضو به کشور دیگر را بکلی منع کند.  

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما