معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی روسیه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه در هفته چهارم شهریور1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

«معمای» افزایش ارزش درام در دوره پر نوسان

در مارس 2022 درام ارمنستان پیوسته جایگاه خود را در بازار ارز به‌ویژه در برابر دلار و یورو تقویت کرده است. در این دوره، ارزش درام حدود 5 درصد افزایش یافته است و کارشناسان آن را عمدتاً به هجوم مداوم شهروندان روسی به ارمنستان از اواخر ماه فوریه 2022، پرداخت‌ بهای گاز روسیه به روبل و شرایط فصلی نسبت می‌دهند.

مکانیسم روپیه-روبل: محصولات و خدمات تحت پوشش

موضوع توافق هند و روسیه برای احیای ترتیبات روپیه-روبل و ایجاد مکانیسمی‌برای این منظور موضوع جدیدی در روابط این دو کشور نبوده و طی دهه‌های مختلف از دهه 1950 تا سال 2017 در شرایط مختلف مورد بحث قرار گرفته است. در این مطلب به سابقه مکانیسم روپیه-روبل اشاره شده است.

اخبار اقتصادی قرقیزستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قرقیزستان در نیمه دوم اردیبهشت 1401 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است به شرح زیر ارائه می‌گردد.

آثار تحریم‌ها علیه روسیه بر اقتصاد ارمنستان

تأثیر شوک‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های غرب علیه روسیه از سه مسیر به اقتصاد ارمنستان منتقل خواهد شد. مقامات جمهوری ارمنستان این پیامدها را قابل مدیریت می دانند.

اخبار اقتصادی ازبکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ازبکستان در هفته پایانی فروردین 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی تاجیکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تاجیکستان در نیمه اول فروردین 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی قرقیزستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قرقیزستان در نیمه دوم اسفند 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی روسیه (هفته سوم فروردین ماه 1400)

برخی از مهمترین اخبار و عناوین اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های روسیه در هفته سوم فروردین ماه 1400 به شرح زیر بوده است.

محورهای اقتصادی سخنرانی اخیر پوتین رئیس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی تلویزیونی خود خطاب به مردم این کشور در 23 ژوئن سالجاری به تشریح برخی تدابیر جدید حمایتی دولت علاوه بر تصمیمات قبلی مربوط به تحرک بخشیدن به فعالیت های سرمایه گذاری در کشور پرداخت .