معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی بولیوی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی بولیوی در هفته سوم آبان‌ماه 1402، مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته چهارم اسفند 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکمنستان - مرو

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان در هفته اول اسفند ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی بولیوی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی بولیوی در هفته اول بهمن ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی ازبکستان-تاشکند

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ازبکستان در هفته اول آذرماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

بررسی جایگاه آفریقا در تامین انرژی اروپا

با ادامه جنگ در اوکراین، اتحادیه اروپا به شدت به دنبال منابع انرژی جایگزین است. آفریقا ذخایر فراوانی دارد، اما کارشناسان می‌گویند که بخش انرژی این قاره نیاز به اصلاحات و کمک فوری دارد. کشورهای اتحادیه اروپا در پی حمله روسیه به اوکراین که از 24 فوریه 2022 آغاز شد، برای دور شدن از وابستگی به انرژی روسیه، به طور فزاینده‌ای برای واردات گاز طبیعی خود به آفریقا روی می‌آورند. اگرچه پتانسیل‌هایی وجود دارد ولی عرضه کم و تنگناهای جدی مانع از این امر شده است.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته نخست اردیبهشت 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکمنستان

گزیده اخبار اقتصادی ترکمنستان در هفته چهارم دی ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکمنستان

گزیده اخبار اقتصادی ترکمنستان در هفته اول مرداد 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکمنستان

اهم اخبار اقتصادی داخلی و خارجی ترکمنستان در هفته اول تیر 1400 که در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور منتشر شده است به شرح ذیل ارائه می‌گردد.