معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

هشتمین نمایشگاه نفت و گاز آفریقا - تانزانیا 2024

نمایشگاه نفت و گاز آفریقا - تانزانیا (2024 ) قرار است امسال از تاریخ 23 تا 25 اکتبر 2024 در دارالسلام در محل نمایشگاه‌های سالن جوبیلی برگزار شود. از آنجا که صنعت نفت و گاز آفریقا مرکز کنشگری بازیگران مهم صنعت نفت و گاز است که شرکت های نفتی پیشرو را از سراسر جهان جذب میکند، این نمایشگاه بر گرد هم آوردن تامین کنندگان و خریداران پیشرو تجهیزات و خدمات صنعت نفت و گاز در منطقه شرق آفریقا متمرکز خواهد بود و نه تنها یک رویداد بین المللی کلیدی در زمینه اکتشاف نفت و گاز در تانزانیا است، بلکه یک پلتفرم مهم و فرصت بی بدیل برای برقراری روابط تجاری در سطح جهانی برای شرکت کنندگان خواهد بود.

صنایع نفت و گاز هند

بخش نفت و گاز یکی از هشت صنعت اصلی در هند است و نقش مهمی در تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیری برای سایر بخش‌های مهم اقتصاد دارد.رشد اقتصادی هند ارتباط نزدیکی با تقاضای انرژی آن دارد، بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای نفت و گاز افزایش یابد.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته سوم تیرماه 1402مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی قزاقستان-آستانه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قزاقستان در هفته چهارم اردیبهشت ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته سوم اردیبهشت ماه 1402مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

بررسی آماری آخرین وضعیت صنعت نفت و گاز ترکیه

گزارش " بررسی آماری آخرین وضعیت صنعت نفت و گاز ترکیه (حاوی اینفوگراف و اطلاعات تکمیلی) جهت بهره برداری علاقه مندان ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو در نیمه اول مهرماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور، به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

اخبار اقتصادی سنگال

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور سنگال در هفته دوم شهریور ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

صنعت نفت و گاز در کنیا

موج اول اکتشاف نفت و گاز در شرق آفریقا و در کنیا تقریبا از دهه 1930 و توسط شرکت های بریتانیایی شل و بریتیش پترولیوم آغاز و در دهه ی 1990 به کشف اولین چاه‌های نفت منجر شد. موج دوم اکتشاف نفت در کنیا از سال 1985 و همزمان با تدوین قانون نفت کنیا آغاز شد. در این موج نشانه‌هایی از اکتشاف نفت و گاز دیده شد، اما هیچ یک ارزش تجاری نداشت.

صنعت نفت و گاز در اتیوپی

اتیوپی از نظر زمین شناسی با خاورمیانه، شکاف شرق آفریقا و منطقه سودان که همگی از نظر نفتی غنی می‌باشند اشتراک دارد.