معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی نروژ

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی نروژ در هفته اول اسفند ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی اتریش

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته سوم بهمن ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی آلبانی

گزیده مهم ترین اخبار و تحولات اقتصادی آلبانی در هفته دوم دی ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

فراخوان مشارکت در کنفرانس مجازی اتحادیه بین‌المللی مخابرات

اتحادیه بین‌المللی مخابرات (The International Telecommunication Union) در نظر دارد طی روزهای 5 الی 7 بهمن 1400 (25-27 ژانویه 2022) کنفرانسی را به صورت مجازی تحت عنوان "از رمزارزها تا ارزهای دیجیتال بانک مرکزی" برگزار نماید.

جایگاه رمز ارزها در اقتصاد و بانکداری دیجیتالی هند

در این مطلب نگاهی به تلاش جدید نظام بانکی هند بر ورود به حوزه رمز ارزها شده است. دولت مرکزی هند مدت ها و به دلایل متعددی با استفاده از رمز ارزها در تعاملات بانکی مخالفت می نمود بطوری که استخراج، نگهداری و انتقال ارزهای دیجیتالی جریمه در پی داشت. ولی بتدریج و به ویژه بعد از فروکش کردن موج دوم پاندمی کرونا از خود نرمش نشان داده و با اعلام تهیه قانونی در ارتباط با ارزهای دیجیتالی که تقارن با رونق تجارت الکترونیک در دوره تعطیلی های ناشی از بحران کرونا در این کشور داشته است، گام جدیدی در میدان رمز ارزها برداشته است و احتمالا نیم نگاهی به سرمایه گذاری در این حوزه نیز دارد.

نگاهی به توسعه و بکارگیری رمز ارزها در مالزی

مالزی یکی از اولین کشورهای آسه آن است که بستر قانونی استفاده از رمزارزها را فراهم آورده است. مجوزصرافی ارزهای دیجیتال ابتدا توسط کمیسیون اوراق بهادار صادر و سپس به تایید بانک مرکزی مالزی می رسد. چهار صرافی مجوزدار دارای دفتر در شهرهای کوالالامپور و پیننگ میباشند. بر این اساس، تبادل رمزارزها از طریق صرافی های فوق الذکر قانونی بوده و مشمول پرداخت مالیات می‌باشد.

تلاش دولت اسپانیا برای قانونی کردن خدمات رمزارزها

بر اساس اعلام بانک مرکزی اسپانیا ارائه دهندگان خدمات ارز دیجیتال به زودی می توانند فعالیت خود را با ثبت در سامانه طراحی شده ، قانونی نمایند.

اخبار اقتصادی اتریش

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته چهارم مرداد ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

هشدار نهاد نظارتی نروژ نسبت به ارزهای دیجیتالی

سازمان نظارت مالی نروژ زنگ خطر را برای استفاده کنندگان از ارزهای دیجیتال به صدا درآورد. این نهاد هشدار داد که دارندگان ارزهای دیجیتالی با ریسک بالای از دست دادن دارایی‌های خود مواجه خواهند بود.

استفاده از رمزارزها در نقل و انتقال نقدینگی از خارج به داخل کشور

استفاده از رمزارزها در سیستم مالی کشورها روز به روز بعد تازه‌ای به خود گرفته و دستگاه‌ها و سازمان‌های مالی کشورهای جهان در تلاش هستند تا با تبیین ساختارهای لازم از این فرآیند در سیستم‌های مالی خود بهره برداری نمایند.