معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۲۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۶۵

هیدروژن سبز در ایالت نیدرزاکسن آلمان (شبکه سازی شرکت های کوچک و متوسط)

تولید و استفاده از هیدروژن سبز یک پیش نیاز ضروری برای دستیابی به اهداف ملی حفاظت از اقلیم در آلمان محسوب می‌گردد. در این راستا قرار است با توسعه اقتصاد هیدروژنی، پتانسیل های جدیدی در زمینه ارزش افزوده و فرصت های شغلی به ویژه برای شرکت های کوچک و متوسط در ایالت نیدرزاکسن فراهم شود.

تولید و استفاده از هیدروژن سبز یک پیش نیاز ضروری برای دستیابی به اهداف ملی حفاظت از اقلیم در آلمان محسوب می‌گردد. در این راستا قرار است با توسعه اقتصاد هیدروژنی، پتانسیل های جدیدی در زمینه ارزش افزوده و فرصت های شغلی به ویژه برای شرکت های کوچک و متوسط در ایالت نیدرزاکسن فراهم شود. به همین دلیل وزارت اقتصاد نیدرزاکسن، همراه با مرکز تحقیقات انرژی نیدرزاکسن (EFZN)، انجمن‌های کارفرمایان نیدرزاکسن (UVN) و شرکت JA-Gastechnology، یک رویداد آگاهی رسانی در مورد پتانسیل اقتصاد هیدروژنی در زمینه ارزش افزوده را در شرکت JA-Gastechnology در شهر بورگودل برگزار نمود. در این رویداد با دعوت از فعالان مختلف در صنعت تلاش شد ضمن گفت و گو در مورد امکانات کارآفرینی اقتصاد هیدروژن سبز، شبکه ارتباطی مورد نیاز نیز گسترش یابد.

دکتر برند آلتوسمن، وزیر امور اقتصادی ایالت نیدرزاکسن در سخنرانی خود در آغاز این رویداد گفت: "من از اینکه شرکت های کوچک و متوسط نیدرزاکسن به موضوع هیدروژن سبز اینچنین علاقه مند هستند بسیار خرسندم. نیدرزاکسن تنها با دانش و مهارت های  این شرکت ها می‌تواند از توسعه اقتصاد هیدروژنی بهره مند شود. ما با راهبرد هیدروژنی شمال آلمان، خیلی زود بر اهمیت این موضوع برای توسعه اقتصاد تاکید کرده ایم. من اطمینان کامل دارم که هیدروژن سبز یا منابع انرژی سنتتیک تنها گزینه برای کاهش قابل توجه انتشار دی اکسید کربن در حوزه صنعت می‌باشد. "

بندیکت هوپه، معاون مدیر کل انجمن‌های کارآفرینان نیدرزاکسن نیز  در این رویداد اظهار نمود :" اهداف بازسازی اقتصاد ما توسط دولت در توافقنامه جدید ائتلافی تایید شده است. برای دستیابی به این هدف، باید تا سال 2030 کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شش برابر سریعتر از بیست سال گذشته انجام پذیرد. برای تحقق این امر، ما به مقدار زیادی هیدروژن نیاز داریم. بنابراین در اختیار داشتن این منبع کمیاب به مقدار کافی منوط به انجام کامل پروژه‌های مربوطه در نیدرزاکسن خواهد بود. به ویژه شرکت های متوسط هیچ جای مانوری برای آزمون و خطا ندارند، بلکه نیازمند راه حل های کاربردی هستند. این امر مستلزم بیش از حدود 800 میلیارد یورو سرمایه گذاری تا سال 2030 در آلمان است، یعنی حداقل 80 میلیارد یورو در نیدرزاکسن. اقتصاد باید بخش بزرگی از این سرمایه گذاری را به عهده بگیرد."

ریچارد هانکه راوشنباخ، سخنگوی هیئت مدیره مرکز تحقیقات انرژی نیدرزاکسن هم بر فرصت‌هایی که برای شرکت‌های نیدرزاکسن به‌عنوان تامین‌کننده تجهیزات اقتصاد هیدروژن در آینده نهفته است، تأکید کرد. "هدف ما این است که به شرکت‌های کوچک و متوسط مستقر در نیدرزاکسن کمک کنیم تا به تولیدکنندگان تجهیزات برای  تولید / حمل و نقل و استفاده از زنجیره‌های هیدروژن در آینده تبدیل شوند.» نیاز امروز این است که شرکت ها این روند را از دست نداده و در زمان مناسب تغییر موقعیت دهند: اکنون پتانسیل و فرصت های اقتصادی بزرگی برای نیدرزاکسن به عنوان یک مکان تجاری وجود دارد که ما نباید از آن غافل شویم. "

دیگر مشارکت کننده در این رویداد ینس اسموت، شریک مدیریتی و مالک شرکت JA-Gastechnology GmbH بود که اظهار داشت: شرکت فناوری JAG به عنوان یک شرکت متوسط در نیدرزاکسن، به شرکت های دیگر در اجرای راهبرد هیدروژنی خود به منظور دستیابی به اهداف کاهش دی اکسید کربن کمک می‌کند. شرکت های کوچک و متوسط، قایق های تندرو برای شرکت های بزرگ در ایجاد مزیت های رقابتی هستند. ما معتقدیم که نیدرزاکسن، به عنوان یک استان هموار و مناسب از لحاظ جغرافیایی، دارای شرایط بسیار مناسبی برای ایجاد زیرساخت هیدروژنی جهت ارتقای حمل و نقل هیدروژنی می‌باشد. خصوصا نیروی محرکه وسایل نقلیه تجاری سبک و سنگین، وسایل نقلیه کشاورزی و اتوبوس‌ها را می‌توان در آینده با شرایط اقلیمی خنثی با هیدروژن سبز حاصل از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کرد.

اقتصاد هیدروژنی، پتانسیل توسعه فوق‌العاده‌ای را در چند سال آینده به ایالت نیدرزاکسن در شمال آلمان و شرکت‌های کوچک و متوسط ارائه می‌کند که می‌تواند به مزیت مکانی برای این ایالت تبدیل شود.

https://www.nordic-market.de/gruener-wasserstoff-in-niedersachsen-verernetztung-der-kmu

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما