رشد ورود گردشگران خارجی اندونزی در ماه ژوئیه ۲۰۲۵
بر اساس تازهترین گزارش اداره آمار اندونزی (BPS)، این کشور در ماه ژوئیه میزبان ۱.۴۸ میلیون گردشگر خارجی بود که نشاندهنده ادامه روند صعودی پس از کاهش در سهماهه نخست سال است. از ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۵، تعداد گردشگران خارجی ورودی به ۸.۵۳ میلیون نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۰۴ درصد افزایش نشان میدهد. با این حال، این آمار هنوز پایینتر از سطح قبل از همهگیری کروناست، چرا که در مدت مشابه سال ۲۰۱۹، حدود ۹.۱۸ میلیون گردشگر وارد اندونزی شده بودند. در ماه ژوئیه، اتباع مالزی در صدر گردشگران ورودی به اندونزی بود و پس از آن استرالیا ، چین و سنگاپور قرار داشتند
بر اساس تازهترین گزارش اداره آمار اندونزی (BPS)، این کشور در ماه ژوئیه میزبان ۱.۴۸ میلیون گردشگر خارجی بود که نشاندهنده ادامه روند صعودی پس از کاهش در سهماهه نخست سال است. پوجی اسمارتینی، معاون بخش توزیع و خدمات BPS، در یک نشست خبری آنلاین گفت: این رقم نسبت به ماه قبل ۴.۶۲ درصد و در مقایسه با سال قبل ۱۳.۰۱ درصد رشد داشته است.
در مجموع، از ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۵، تعداد گردشگران خارجی ورودی به ۸.۵۳ میلیون نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۰۴ درصد افزایش نشان میدهد. با این حال، این آمار هنوز پایینتر از سطح قبل از همهگیری کروناست، چرا که در مدت مشابه سال ۲۰۱۹، حدود ۹.۱۸ میلیون گردشگر وارد اندونزی شده بودند.
در اوایل ۲۰۲۵، ورود گردشگران خارجی بهطور مداوم کاهش یافت و در ماه مارس به ۹۸۴,۷۷۰ نفر رسید، اما در ماههای بعد بهبود یافت. در حال حاضر، ۸۴.۵ درصد از گردشگران از طریق هوایی، ۱۲.۴۳ درصد از طریق دریا و ۳.۰۷ درصد از طریق زمینی وارد میشوند.
بیشترین ورود گردشگران خارجی از طریق فرودگاه بینالمللی نگوراه رای در بالی بوده و گردشگران استرالیایی سهم عمدهای از این بازدیدها را داشتند؛ بخشی از این افزایش ناشی از تعطیلات زمستانی مدارس استرالیاست. در ماه ژوئیه، مالزی با ۱۴.۳۲ درصد در صدر گردشگران ورودی به اندونزی بود و پس از آن استرالیا با ۱۱.۶۹ درصد، چین با ۹.۷۶ درصد و سنگاپور با ۷.۷۱ درصد قرار داشتند.
در حالی که ورود گردشگران خارجی رشد قابل توجهی داشت، تعداد گردشگران داخلی در ماه ژوئیه نسبت به ماه قبل ۴.۶۸ درصد کاهش یافت، اما در مقایسه با سال قبل ۲۹.۷۲ درصد رشد داشت.
از سوی دیگر، گردشگری خروجی از اندونزی نسبت به ماه قبل ۱۹.۵۷ درصد رشد داشت، اما نسبت به سال قبل ۵.۲۴ درصد کاهش یافت. مالزی با ۳۱.۶۶ درصد مقصد اصلی مسافران اندونزی بود و پس از آن عربستان سعودی، سنگاپور و چین قرار داشتند.
دولت اندونزی قصد دارد با بازاریابی دیجیتال، همکاری با اینفلوئنسرها و تولید محتوای کوتاهمدت، گردشگری را تقویت کند. بهعنوان مثال، در اوت ۲۰۲۵ با تیکتاک اندونزی همکاری شد تا ۱۰ تولیدکننده محتوا در جشنواره پاچو جالور در ریائو شرکت کرده و محتوای تبلیغاتی جذاب تولید کنند.
در سال ۲۰۲۴، تعداد ۱۳.۹ میلیون گردشگر خارجی به اندونزی سفر کردند، که هنوز پایینتر از ۱۶.۱ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۹ بود. هدف دولت برای ۲۰۲۵ جذب ۱۴.۶ تا ۱۶ میلیون گردشگر خارجی و ۱.۰۸ میلیارد سفر داخلی است که ۴.۶ درصد به تولید ناخالص داخلی کمک کند و بین ۱۹ تا ۲۲.۱ میلیارد دلار درآمد ارزی ایجاد نماید.