معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۷/۲۶- ۰۸:۰۰

رتبه دوم سوئد در شاخص جهانی نوآوری

بنابر گزارش سالیانه سازمان حقوق مالکیت معنوی سازمان ملل متحد (WIPO) که روز گذشته (26 سپتامبر) منتشر گردید، سوئد برای هفدهمین سال متوالی، جایگاه خود را در رتبه دوم شاخص جهانی نوآوری تثبیت کرده است.

 آنا جاردفلت، مدیر کل دفتر ثبت اختراع در سوئد(PRV)، در این زمینه اظهار داشت باعث خوشحالی است که سوئد بار دیگر در رتبه دوم این رتبه بندی جهانی نوآوری قرار دارد. سوئد همچنان کشوری پیشرو در نوآوری است و این رتبه بالا موقعیت این کشور را به عنوان مکانی جذاب برای تحقیق، توسعه و پیشرفت فناوری تقویت می‌کند. داشتن یکی از موقعیت های برتر برای چندین سال متوالی به این معنی است که ما فضای نوآوری خوبی را در سوئد ایجاد کرده ایم و باید به محافظت از آن ادامه دهیم. وی افزود اداره ثبت اختراع از نوآوری از طریق ثبت اختراع، علائم تجاری و طراحی پشتیبانی می‌کند، در حالی که دانش دارایی‌های نامشهود در بین شرکت ها، محققان، دانشگاه‌ها و کالج ها را افزایش می دهد.

شاخص جهانی نوآوری، 133 کشور را بر اساس حدود 80 شاخص از جمله پتنت، صادرات فناوری پیشرفته، آموزش و زیرساخت ارزیابی می‌کند. این رتبه بندی از سال 2007 هر ساله منتشر می‌شود و بر نقش نوآوری در توسعه اقتصادی تاکید می‌کند. بر اساس گزارش مذکور ده کشور برتر در شاخص 2024 عبارتند از سوئیس، سوئد، آمریکا، سنگاپور، بریتانیا، کره جنوبی، فنلاند، هلند، آلمان و دانمارک. طبق این گزارش رتبه کشورمان 64 اعلام شده است. شایان ذکر است از سوئد به عنوان سیلیکون ولی در اروپا یاد می‌شود.

به منظور مطالعه متن گزارش سالیانه سازمان حقوق مالکیت معنوی سازمان ملل متحد بر روی فایل ضمیمه کلیک نمایید

فایل های ضمیمه

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما