معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۷/۰۷- ۱۵:۲۹

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته اول مهر ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

برپایی همایش آب های بین المللی در اروگوئه

دهمین کنفرانس دو سالانه آبهای بین‌ المللی صندوق جهانی محیط زیست (FMAM) از روز دوشنبه ۲۳ سپتامبر در پونتا دل استه، مالدونادو آغاز به کار کرد. عمر پاگانینی وزیر روابط خارجی اروگوئه تأکید کرد که مسائل زیست ‌محیطی بخشی از سیاست‌های دولتی اروگوئه هستند و در این رابطه به اهمیت محیط دریایی اشاره کرد. این رویداد که تا روز پنجشنبه ۲۶ سپتامبر ادامه خواهد داشت، با حضور ۳۰۰ نماینده از ۱۰۰ کشور جهان برگزار می‌گردد. رویداد مذکور با عنوان "اقدامات و تأثیرات تحول‌آفرین برای اهداف توسعه پایدار در زمینه آب و اقیانوس‌ها: پاسخ FMAM به چالش جهانی"، در بر دارنده ی برنامه‌ های مختلف شامل سخنرانی، کارگاههای آموزشی و بازدید از نقاط مختلف جهان است. پاگانینی اهمیت آب را برای زندگی و شکوفایی جامعه مورد تأکید قرار داد و اعلام کرد که هماهنگی با محیط زیست جزئی از سیاست‌های دولتی اروگوئه است. روبرت بویر وزیر محیط زیست اروگوئه نیز در اظهاراتی بر اهمیت ادغام جزیره لوبوس در اروگوئه به  سیستم ملی مناطق حفاظت شده جهان (SNAP) تأکید کرد و گفت که برگزاری رویداد مذکور در کشورمان به عنوان تلاشی برای معرفی آن در جهان، اقدامی مثبت به حساب می آید. وی همچنین خاطرنشان کرد که مطالعه برای اضافه ‌کردن نواحی دریایی به SNAP  در حال انجام است. شایان ذکر است، صندوق جهانی محیط زیست (FMAM) که در سال 1991 به عنوان یک برنامه آزمایشی از سوی بانک جهانی تأسیس شد، در حال حاضر شامل 186 کشور است که به طور مشترک با نهادهای بین‌المللی، سازمان ‌های جامعه مدنی و بخش خصوصی برای مقابله با مشکلات زیست ‌محیطی در سراسر جهان همکاری می‌کنند. صندوق مذکور امروز بطور قابل توجهی بزرگ‌ترین منبع تأمین مالی برای پروژه‌های زیست‌ محیطی در جهان به حساب می آید که دارای بیش از 1600 پروژه فعال در 149 کشور جهان است.

https://www.gub.uy/presidencia/comunicacion/noticias/uruguay-alberga-foro-sobre-aguas-internacionales-presencia-100-paises

سرمایه گذاری شرکت چند ملیتی چینی در اروگوئه

شرکت چینی  HELIتولید کننده وسایل نقلیه صنعتی مانند لیفتراک‌، با سرمایه گذاری ۵ میلیون دلاری در اروگوئه قصد دارد مرکز لجستیکی خود را در منطقه آزاد تجاری آمریکا (موسوم به زوناآمریکا) راه ‌اندازی کند. این شرکت چینی، زیرمجموعه‌ ای از هولدینگ چینی  Anhui HELI Co. Ltda است که قصد دارد اروگوئه را به یک قطب پشتیبانی برای فعالیت هایش در منطقه تبدیل کند. کریس وو دستیار مدیر کل HELI در آمریکای جنوبی در مصاحبه ای گفت که از سالها پیش تجهیزات HELI در بازار اروگوئه وجود دارد و از طریق شرکت کورین — شریک محلی HELI — به فروش می‌رسند. این شرکت چینی در زمینه کسب‌ و کار به شکل B2B فعالیت می‌کند، بطوریکه مستقیماً به مصرف‌کننده نهایی فروش ندارد. اما از سال ۲۰۲۲ مقامات این شرکت شروع به فکر کردن در مورد راه‌اندازی یک مرکز عملیات نمودند تا از نزدیک‌ به بازارهای آمریکای جنوبی و مرکزی خدمات‌رسانی نمایند. برند شرکت مذکور به مدت ۳۳ سال در بازار لیفتراک‌ ها در چین پیشتاز بوده و در سال جاری (2024) نیز در میان شرکتهای مختلف در این صنعت، در رتبه هفتم جهانی قرار گرفت. این شرکت در کشورهای دیگر آمریکای لاتین مانند کلمبیا و اکوادور نیز حضور دارد و دارای شعبات نمایندگی در سایر نقاط جهان از جمله استرالیا، آمریکا، روسیه و کشورهای اروپایی است.

https://www.elpais.com.uy/el-empresario/multinacional-china-invirtio-us-5-millones-en-uruguay-se-instalo-en-zonamerica-y-planea-crecer-en-la-region

تلاش اروگوئه برای ترویج فروش گوشت از طریق چهره‌های برجسته فوتبال

مؤسسه ملی گوشت اروگوئه (INAC) و انجمن فوتبال اروگوئه (AUF)  توافقنامه ای برای ترویج فروش گوشت‌ اروگوئه ‌ای با برند Uruguay Meats در کشورهای آسیایی، امضاء کردند. در این راستا  مقرر شده است کمپین تبلیغاتی جمعی با تصویر پنج بازیکن معروف تیم ملی فوتبال اروگوئه برای پخش در کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن، امارات متحده عربی و مالزی انجام گیرد. کونرادو فربر رییس موسسه ملی گوشت پس از امضای موافقتنامه مذکور با ایگناسیو آلونسو رییس فدراسیون فوتبال اروگوئه، در کنفرانس خبری گفت که فوتبال و گوشت، سفیران طبیعی اروگوئه در سرتاسر جهان هستند. وی با بیان اینکه، در این کمپین تبلیغاتی فوتبالیست هایی چون فدریکو والورده، رونالدو آرائوخو، داروین نونیئس، رودریگو بنتانکور و مانوئل اوگارته حضور دارند، خاطرنشان کرد که هدف از این اقدام، معرفی انواع گوشت‌ها و ایجاد بازارهای جدید در قاره آسیا است، چرا که "ما به ارتباط دادن اروگوئه با گوشت، فوتبال و ویژگی‌های یک کشور پایدار اعتقاد داریم."

https://www.gub.uy/presidencia/comunicacion/noticias/inac-promueve-carnes-uruguayas-mercado-asiatico

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما