معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۰۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۲۰

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دبی

گزیده اخبار اقتصادی امارات متحده عربی- دبی در هفته اول مرداد ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

رشد 7 میلیارد درهمی‌بازار مالی دبی از ابتدای سال 2024

بازار مالی دبی سودهای خود را از ابتدای سال 2024 تا پایان جلسه امروز (دوشنبه) تقویت کرد، زیرا ارزش بازار آن حدود 13.77 میلیارد درهم افزایش یافت، در میان تمرکز بر سهام بلو چیپ، علاوه بر افزایش تقاضا از سوی سرمایه گذاران بین المللی برای خرید. پیشنهادات اولیه جدید ارزش بازار سهام فهرست شده در بازار مالی دبی از 687.522 میلیارد درهم در پایان دسامبر 2023 به 701.29 میلیارد درهم در پایان معاملات روز دوشنبه افزایش یافت. در سطح شاخص‌ها، شاخص بازار دبی تقریباً 25.26% یا معادل 842.93 واحد افزایش یافت و از سطح 3336.07 در پایان دسامبر 2023 به سطح 4179 واحد در پایان جلسه روز دوشنبه رسید. ، عمدتاً توسط سود سهام بانکی و املاک حمایت می‌شود. در حالی که شاخص کل بازار ابوظبی 9.13 درصد یا معادل 932.17 واحد کاهش یافت و از سطح 10211.09 واحد در پایان دسامبر گذشته به حدود 9278.92 واحد در پایان جلسه دیروز سقوط کرد. در سطح روزانه، عملکرد بازارهای سهام محلی در پایان معاملات امروز متفاوت بود، زیرا شاخص بازار اوراق بهادار ابوظبی 0.35٪ افزایش یافت، در حالی که شاخص بازار مالی دبی 0.047٪ کاهش یافت.

https://www.wam.ae

 E&Emirates: رشد پایگاه مشترک نشان دهنده رهبری و تعهد شرکت به ارائه آخرین خدمات و محصولات نوآورانه است

مسعود شریف محمود، مدیرعامل ای اند امارات تأیید کرد که «رشد قابل توجه پایگاه مشترک در امارات با بیش از 14.5 میلیون مشترک نشان دهنده رهبری و تعهد این شرکت به ارائه جدیدترین خدمات و محصولات نوآورانه است که نیازهای در حال تکامل مشتریان را برآورده می‌کند.» محمود خاطرنشان کرد که تمرکز E & Emirates بر سرمایه گذاری در فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، کارایی عملیات و توانایی آن را برای رقابت افزایش داده است و جایگاه رهبری E & Emirates در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را تأیید کرد. این کشور همچنین نشان دهنده تعهد خود به ارائه راه حل های نوآورانه و خدمات باکیفیت است که به توسعه جوامع کمک می‌کند و موقعیت امارات متحده عربی را به عنوان یک مرکز جهانی برای نوآوری و فناوری افزایش می دهد. او مهمترین دستاوردهای عملیاتی E & Emirates را فاش کرد، از نوآوری‌های فنی برجسته و راه حل های دیجیتالی پیشرفته گرفته تا چگونگی ارتقای تجربه مشتری و رفع نیازهای روزافزون و متنوع آنها و پیشرفت های تکنولوژیکی که شرکت را به سمت پیشرفت سوق داد. محمود گفت: «ای اند امارات در سه ماهه اول سال 2024 رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده است، به طوری که تعداد مشترکان آن به 14.5 میلیون مشترک رسیده است و رشد چشمگیر تعداد مشترکان قطعاً ناشی از استراتژی مؤثری است که ای اند امارات بر اساس آن اجرا کرده است. ادامه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های شبکه، راه‌اندازی بسیاری از خدمات و محصولات جدید، از جمله خدمات سرگرمی، و ارائه پیشنهادات رقابتی برای خدمات تلفن همراه، اینترنت و پلتفرم‌های بازی، که علاوه بر تمرکز بر بهبود تجربه کلی مشتری، مشتریان جدید را جذب می‌کند. "

https://www.wam.ae

یادداشت تفاهم تسهیل در صادرات خدمات و محصولات محلی در سطح جهانی

اتاق های دبی با هدف حمایت و تسهیل صادرات خدمات و محصولات برای شرکت های داخلی به بازارهای جهانی، تفاهم نامه ای با SGS Gulf Limited منعقد کردند. بر اساس این یادداشت تفاهم، شرکت‌هایی که در دبی فعالیت می‌کنند، می‌توانند از طریق خدمات SGS Gulf Limited اطمینان حاصل کنند که محصولات و خدمات آنها با استانداردهای تست، بازرسی و انطباق تایید شده در 176 کشور مطابقت دارد، که این امر توانایی شرکت‌ها را برای گسترش جهانی و افزایش می‌دهد. الزامات نظارتی همه بازارهای هدف را برآورده کند. این تفاهم نامه در چارچوب "برنامه مشارکت های جهانی" است که ابتکار جدیدی توسط اتاق بین المللی دبی، یکی از سه اتاق زیر چتر اتاق های دبی، با هدف تسریع تلاش ها برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی و توسعه این اتاق ها راه اندازی شده است. فعالیت شرکت‌های داخلی در بازارهای امیدوارکننده خارجی، از طریق همکاری با ارائه‌دهندگان خدمات در سطح جهانی در هشت دسته تجاری، که در راستای اهداف طرح جهانی دبی برای کمک به شرکت‌های دبی در کشف فرصت‌های تجاری جدید و جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی است. مدیرکل اتاق‌های دبی، محمدعلی رشید لوثه، گفت: ایجاد انگیزه در شرکت‌های فعال در دبی برای گسترش موفقیت‌آمیز و مؤثر در بازارهای خارجی در راس اولویت‌های استراتژیک ما قرار دارد. در چارچوب تلاش‌های ما برای ارائه حمایت کیفی و یکپارچه برای دستیابی به این هدف، همکاری با (SGS Gulf Limited) در تسهیل فرآیندهای صادرات به بازارهای جهانی و ارتقای قابلیت‌های جامعه تجاری محلی برای رشد پایدار و مشارکت از اهمیت حیاتی برخوردار است. برای رشد اقتصاد ملی.»

https://www.wam.ae

34 هزار شرکت جدید در نیمه اول به عضویت اتاق دبی می‌آیند

اتاق بازرگانی دبی برجسته ترین نتایج خود را در نیمه اول سال 2024 نشان داد، به تعدادی از دستاوردها دست یافت که همگام با حرکت دبی به سمت توسعه پایدار است و به دستیابی به اهداف دستور کار اقتصادی دبی (D33) کمک می‌کند. اتاق بازرگانی دبی در نیمه اول سال جاری شاهد پیوستن 3475 شرکت جدید به عضویت خود بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد رشد داشت که نشان دهنده پویایی فضای کسب و کار در امارات و آن است. رقابت پذیری بالا در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی ارزش صادرات و صادرات مجدد اعضا در نیمه اول به 145.9 میلیارد درهم رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.7 درصد رشد داشت. در این مدت، اتاق بازرگانی دبی 372 هزار و 720 گواهی مبدا صادر کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.2 درصد رشد داشت، در حالی که اتاق بازرگانی 2433 دفترچه ورود موقت برای کالاها به ارزش حدود 1.6 میلیارد درهم صادر کرد. عبدالعزیز عبدالله الغریر رئیس هیئت مدیره اتاق های دبی گفت: فعالیت اتاق بازرگانی دبی در نیمه اول سال جاری نشان دهنده جایگاه رو به رشد امارت دبی به عنوان یک سرمایه جهانی برای تجارت و تجارت است. و سرمایه گذاری، مطابق با اهداف دستور کار اقتصادی دبی D33، برای افزایش رشد تجارت خارجی و بهبود رقابت پذیری بخش خصوصی." وی افزود: چشم انداز اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی، که خداوند او را حفظ کند، اساس دستیابی به همه دستاوردهای ما را تشکیل می دهد، زیرا نشان دهنده رشد روزافزون است. تعداد اعضای جدید که به اتاق می‌پیوندند و صادرات و صادرات مجدد اعضا در نتیجه تلاش‌های اتاق و ابتکارات مختلفی که برای دستیابی به اولویت‌های راهبردی خود که بهبود کسب‌وکار است، انجام می‌دهد. محیط زیست و جذابیت آن از طریق افزایش مشارکت بین بخش دولتی و خصوصی، جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی و حمایت از گسترش خارجی شرکت های اماراتی.

https://www.emaratalyoum.com

سود خالص 54.2 درصدی شرکت ارتباطات امارات در نیمه اول 2024

شرکت ارتباطات یکپارچه امارات (EITC)  از افزایش 54.2 درصدی سود خالص در نیمه اول سال 2024 به مبلغ 1.184 میلیارد درهم در مقایسه با 768 درهم مدت مشابه سال قبل خبر داد. در همین حال، درآمد این شرکت با رشد 5.7 درصدی به 7.174 میلیارد درهم در مقایسه با 6.787 میلیارد درهم در نیمه اول 2023 رسید. نکات برجسته این دستاورد شامل افزایش 2.9 درصدی سالانه در پایگاه مشتریان تلفن همراه EITC به 8.2 میلیون مشترک می‌باشد، در حالی که پایگاه مشتریان پس پرداخت با 11.3 درصد رشد در سال به 1.7 میلیون مشترک رسیده است. در مورد پایگاه مشتریان ثابت این شرکت، با افزایش خالص 15000 مشترک در سه ماهه سال گذشته، 12.7 درصد افزایش یافت و به 630000 مشترک رسید. ملک الملک، رئیس EITC، گفت: نیمه اول سال 2024 شاهد ثبت رکورد دیگری از نتایج EITC بودیم. مدیریت بر اجرای استراتژی، ارائه رشد سودآور در کسب و کار اصلی و فراتر از آن و ایجاد ارزش برای سهامدارانمان متمرکز ماند. این شرکت در خط مقدم نوآوری‌های تکنولوژیک باقی ماند تا بهترین تجربه را به مشتریان خود در زمینه‌هایی از جمله فین تک و هوش مصنوعی ارائه دهد. فهد الحساوی، مدیر عامل EITC، هم گفت: تعهد تزلزل ناپذیر به توسعه و پیشرفت، استراتژی متمرکز و مدیریت کارآمد منابع ما را قادر ساخته تا عملکرد عملیاتی و مالی قوی دیگری را در سه ماهه دوم سال ارائه دهیم.  پایگاه مشترک، درآمد، سودآوری و تولید نقدینگی خود را افزایش داده‌ایم و شروع درخشانی را که امسال انجام دادیم تثبیت کردیم.

https://wam.ae-

تفاهم نامه همکاری اتاق های بازرگانی دبی با SGS برای تسهیل صادرات محصولات و خدمات محلی در سطح جهانی

اتاق های (بازرگانی) دبی با امضای یادداشت تفاهمی‌با شرکت SGS Gulf Limited  زمینه حمایت و تسهیل صادرات محصولات و خدمات از شرکت های محلی به بازارهای جهانی را فراهم نمود. تفاهم نامه فوق به شرکت‌هایی که در دبی فعالیت می‌کنند این امکان را می‌دهد تا اطمینان حاصل کنند که محصولات و خدمات آنها با استانداردهای تست، بازرسی و انطباق اتخاذ شده در بازارهای هدف 176 کشور از طریق خدمات SGS Gulf Limited مطابقت داشته و توانایی آنها برای گسترش جهانی و برآورده کردن تمام الزامات نظارتی در آنها را افزایش می‌دهد. این تفاهم نامه به عنوان بخشی از "برنامه مشارکت جهانی"، ابتکار جدیدی است که توسط اتاق بین المللی دبی، یکی از سه اتاقی که زیر نظر اتاق های دبی فعالیت می‌کنند، ابداع شده است. هدف این برنامه تسریع تلاش‌های اتاق برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و حمایت از گسترش شرکت‌های داخلی به بازارهای جهانی از طریق همکاری با ارائه‌دهندگان خدمات در کلاس جهانی در هشت دسته تجاری، در راستای اهداف طرح جهانی دبی است. محمدعلی راشد لوثه، رئیس اتاق‌های دبی، در این باره اظهار داشت: حمایت از شرکت‌های فعال در دبی برای گسترش موفقیت‌آمیز به بازارهای جهانی، جزو اولویت‌های استراتژیک ما است. همکاری ما با SGS Gulf Limited رویه‌های صادرات به بازارهای جهانی را تسهیل می‌کند، پتانسیل جامعه تجاری محلی برای رشد پایدار را افزایش می‌دهد و توسعه اقتصاد ملی را پیش می‌برد.

https://wam.ae-

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما