معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۰۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۰۶

هشت راه کسب درآمد با حساب های پس انداز در امارات

گزارش زیر حاوی اطلاعاتی کلی راجع به انواع نرخ سود سپرده در امارات متحده عربی می‌باشد.

تصمیم گیری در مورد محل نگهداری پول به تورم، اهداف مالی و نیاز به نقدینگی بستگی دارد. Jelena Janjusevic، دانشیار امور مالی در دانشگاه هریوت وات دبی، می‌گوید: باید نرخ تورم فعلی را در نظر گرفت تا اطمینان حاصل شود که پس‌انداز نرخ بازدهی منطبق با تورم یا پیشی گرفتن از تورم را کسب می‌کند و قدرت خرید را حفظ می‌کند. همچنین، باید تحمل ریسک را ارزیابی کرد؛ زیرا بازدهی بالاتر معمولاً با ریسک‌های بیشتر همراه است.بر اساس گزارش بانک مرکزی امارات، نرخ تورم پیش بینی شده در امارات برای سال 2024 حدود 2.3 درصد است. بنابراین، اگر ارزش پس انداز شما در کشور حداقل 2.3 درصد در سال افزایش یابد، پول خود را از دست می دهید.

فهرستی از هشت محصول پس انداز کم خطر در امارات به شرح زیر می‌باشد:

1-اوراق قرضه ملی

2- Liv ، شعبه بانکداری دیجیتال NBD امارات، با 3.5 درصد سود در طرح پس انداز ثابت خود به نام سپرده‌های پولی پیش رو. حداقل سپرده 10000 درهم، با گزینه‌های تصدی از یک ماه تا یک سال مورد نیاز است.

3- حساب پس انداز FAB iSave- First Abu Dhabi Bank (FAB) دارای یک حساب پس انداز است که سود تا 3.2 درصد را ارائه می دهد، که در آن محدوده‌های بالاتر برای سپرده‌های بیش از 500,000 درهم قابل اعمال است.  صندوق های بازار پول گزینه مناسبی برای پس انداز کوتاه مدت هستند.

4- ADCB Active Saver این حساب با هدف قرار دادن افرادی که مقدار زیادی پول در دست دارند، نرخ بهره تا 2.25 درصد در سال را ارائه می دهد. نرخ بالا برای حساب‌هایی که بیش از 2 میلیون درهم دارند اعمال می‌شود و برای ساکنانی که صندوق بازنشستگی دارند مناسب است.

5- صندوق ذخیره SARWA  محبوبیت صندوق‌های بازار پول به‌عنوان راه‌های کم‌ریسک با رشد متوسط برای سرمایه‌گذاری در حال افزایش است. بلال ابو دیاب، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Vault Wealth، می‌گوید که این وجوه گزینه‌ای عالی برای پس‌اندازهای کوتاه‌مدت است و به پس‌انداز اجازه می‌دهد چیزی را در جایی نگه دارد که اصل آن بسیار نقد و فوق‌العاده امن است، اما در عین حال، یک سرمایه کوتاه مدت ایجاد کند. پلتفرم سرمایه گذاری ساروا مستقر در امارات دارای محصولات پس انداز منطبق با شریعت اسلامی و سنتی است که در صندوق های بازار پول سرمایه گذاری می‌شوند که از 500 دلار شروع می‌شود و دوره قفل نمی‌شود.

6-  StashAway، یکی دیگر از پلتفرم های سرمایه گذاری مستقر در امارات، همچنین دارای یک محصول پس انداز است که در آن پول در یک صندوق بازار پول مطابق با شریعت سرمایه گذاری می‌شود. هزینه مدیریت 0.3 درصد با نرخ بازده پیش بینی شده 4.7 درصد است.

7-ضریب پولی مشرق این حساب پس انداز در مشرق 1.5 تا 3 درصد سود در پس انداز وابسته به شرط خرج کردن / حواله ارائه می دهد. به عنوان مثال، اگر 10000 درهم تا 29999 درهم پس انداز کنید و متعهد شوید که در یک ماه 3000 تا 7999 درهم هزینه کنید، واجد شرایط دریافت 1.5 درصد سود خواهید بود. بالاترین نرخ 3 درصدی به پس‌اندازهایی پرداخت می‌شود که میانگین ماهیانه موجودی 150,000 تا 200,000 درهم با نیاز ماهیانه 20,000 درهم دارند. اگر پس انداز کمتر از آستانه هزینه شود، بهره پرداختی کمتر خواهد بود.

8- بانک دیجیتال Wio که تا 5.5 درصد سود بهره را برای دارندگان حساب خاص ارائه می دهد. این نرخ برای مکان‌های پس‌انداز ثابت که فقط برای مشترکین پلن پلاس قابل دسترسی است، اعمال می‌شود. دوره‌های در دسترس از یک ماه تا یک سال متغیر است. همچنین می‌توانید پس‌انداز را در فضاهای پس‌انداز انعطاف‌پذیرتر که 5 درصد سود ارائه می‌دهد، با توجه به شرایط و ضوابط انتخاب کنید. پلن پلاس از دارندگان حساب می‌خواهد که حداقل موجودی 35000 درهم را در حساب اصلی، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری حفظ کنند. سپرده خود حداقل شرط ندارد.

https://www.thenationalnews.com-

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما