معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۱/۲۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۰۱

اخبار اقتصادی برزیل

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی برزیل در هفته سوم بهمن ماه 1402، مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

وزیر دارائی برزیل به دنبال پیشبرد پیشنهادهای اقتصادی پس از بازگشت به کار کنگره است.

فرناندو حداد، وزیر دارائی برزیل، علاوه بر پیگیری اقدام موقت (MP) که به منظور پیشرفت در 17 بخش اقتصاد در نظر گرفته شده است، در مورد پیشنهادهایی برای افزایش درآمد فدرال و حذف کسری مالی نیز مذاکره خواهد کرد. آقای حداد، سال قانونگذاری را با هدف پیشبرد برنامه‌های مهم اقتصادی برای دولت آغاز می‌کند. نمایندگان مجلس از روز دوشنبه 16 بهمن ماه بر سر کار بازگشته اند.

علاوه بر اقدام موقت (MP) که به تدریج 17 بخش از اقتصاد را بهبود می‌بخشد، رئیس این وزارت همچنین در مورد پیشنهادهایی برای افزایش درآمد فدرال و دستیابی به هدف صفر نمودن کسری مالی مذاکره خواهد داشت. با این حال، روابط بین قوه مقننه و دولت در حال کاهش است. دلیل این است که پس از پیشبرد موضوعات مورد علاقه دوجانبه، مانند چارچوب جدید مالی و اصلاحات مالیاتی، نمایندگان مجلس مقاومت بیشتری در برابر تغییرات مد نظر دولت داشتند.

https://www.cnnbrasil.com.br/economia/fazenda-busca-avancar-propostas-economicas-na-volta-do-congresso/

اصلاحات، رفع موانع و مالیات: لولا سال 2024 را با بررسی مجدد تعامل با کنگره آغاز خواهد نمود.

رئیس جمهور برزیل در تلاش است اقدامات گروهی را برای تقویت تعاملات داخلی سیاسی افزایش دهد. به بیانی دیگر با بازگشت به کار پارلمان، رئیس جمهور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا (PT) بار دیگر نحوه مناسبات سیاسی دولت خود را در راهروهای کنگره ملی آزمایش نماید تا کار گروهی برای تقویت تعاملات داخلی سیاسی افزایش یابد. سه موضوع در اولویت اقدامات کاخ ریاست جمهوری برزیل (Palacio do Planalto) در اولین هفته‌های کاری مجلس در سال جدید مد نظر می‌باشد:

وتوی اصلاحات مجلس؛ در ژانویه، لولا 5.6 میلیارد رئال مرتبط با اصلاحات کمیته بودجه 2024 را وتو کرد. منابع برای مجلس نمایندگان و سنا در نظر گرفته شده است.

اقدام بازپرداخت موقت؛ این اقدام موقت در پایان سال گذشته و چند هفته پس از تصمیم نمایندگان و سناتورها برای تمدید معافیت مالیات بر حقوق برای 17 بخش منتشر شد.

تغییرات در مالیات بر درآمد؛ هدف افزایش دامنه معافیت مالیاتی تا میزان دو برابر حداقل دستمزد، یعنی تا 2824 رئال است.

https://www.cnnbrasil.com.br/politica/emendas-reoneracao-e-tributaria-lula-comeca-2024-testando-articulacao-politica-com-o-congresso/

مهمترین نمایشگاه روستایی: فناوری و بهره‌وری 5.5 میلیارد رئال سرمایه در اولین رویداد بزرگ کشاورزی برزیل در سال 2024 ایجاد خواهد نمود.

این نمایشگاه که در Cascavel برگزار می‌شود، حدود 600 غرفه دار دارد و یکی از بزرگترین رویدادهای کشاورزی در آمریکای لاتین است. سی و ششمین نمایشگاه روستایی Coopavel از 16 بهمن ماه به مدت 5 روز، در Cascavel، در غرب پارانا آغاز گردید. این نمایشگاه تقویم رویدادهای فنی کشاورزی کشور برزیل را افتتاح می‌کند و تا 20 بهمن ماه از بیش از 300 هزار نفر بازدیده کننده پذیرایی خواهد کرد. نمایشگاه روستایی که در مرکز فناوری Coopavel در زمینی به مساحت 700 هزار متر مربع برگزار می‌شود، یکی از بزرگترین رویدادهای تجارت کشاورزی در آمریکای لاتین است و حدود 600 غرفه‌دار را در این نسخه گرد هم می‌آورد. انتظار می رود مبلغ 5.5 میلیارد رئال از محل قراردادهای منعقده در این نمایشگاه نصیب تولیدکنندگان برزیلی و شرکت های حاضر شود.

https://www.cnnbrasil.com.br/economia/negocios/show-rural-tecnologia-e-produtividade-devem-gerar-r-55-bi-no-1o-grande-evento-do-agro-de-2024/

قصد دولت برزیل برای افزایش 20 درصدی ترکیب بیودیزل در گازوئیل.

انتظار این است که موضوع تصویب افزایش درصد بیودیزل در سوخت خودروها در برزیل کمی‌بعد از تعطیلات کارناوال در مجلس این کشور پیش برود. مسئول لایحه سوخت آینده در اتاق نمایندگان، آرنالدو ژاردیم نماینده مجلس از ایالت سان پائولو، اظهار داشت که او قصد دارد پیشنهادی را به لایحه مذکور اضافه کند تا افزایش درصد بیودیزل در مخلوط با گازوئیل را در میان مدت به 20 درصد برساند. بر اساس توافق اعلام شده، مقدار مصوب در حال حاضر 12 درصد تعیین شده است؛ از مارس 2024 به 14 درصد و در سال 2025 به 15 درصد افزایش خواهد یافت. همچنین برنامه شتاب انتقال انرژی (Paten)، نوعی برنامه شتاب رشد سبز (PAC)، صندوقی را برای تامین مالی پروژه‌های پایدار به عنوان جایگزینی برای یارانه‌ها و مشوق های مالیاتی ایجاد خواهد نمود.

https://www.cnnbrasil.com.br/economia/macroeconomia/relator-vai-propor-elevacao-a-20-na-mistura-do-biodiesel/

تقلیل قیمت ها در چین به کاهش نرخ ها در برزیل و سراسر جهان کمک می‌کند.

بعد از دوران پاندمی‌به نظر می رسد محصولات تولیدی کشور چین ارزان تر شده و این امر به نوعی سایر رقبا در سراسر جهان را تحت فشار قرار می دهد. محصولات چینی که در حال حاضر به طور معمول دارای قیمت های رقابتی هستند، حتی ارزان تر شده اند و افزایش قیمت برای رقبا در سراسر جهان را دشوارتر ساخته اند. در برزیل هم اوضاع تفاوتی دارد. محصولات صنعتی نهایی یا حدواسط تولید تقریباً اکثر کالایی را که برزیل از چین وارد می‌کند، تشکیل می‌دهد. چین به یک نیروی اضافی برای روند نزولی در تورم کالاهای مصرفی در برزیل تبدیل شده است و همچنین اثرات مثبتی بر غلبه بر مشکلات ناشی از اعتبارات بانکی گران  و بهبود تقاضا در برزیل داشته است. در عین حال شاهد رفتار باثبات تر نرخ ارز در برزیل و عادی سازی فرآیند عرضه به ویژه پس از غلبه بر مشکلات عمده در حوزه تولید هستیم.

https://www.cnnbrasil.com.br/economia/macroeconomia/deflacao-na-china-ajuda-a-derrubar-precos-no-brasil-e-no-mundo-entenda/

فرودگاه بین المللی" Congonhas" سان پائولو دو میلیارد رئال سرمایه دریافت خواهد نمود.

آقای "سیلویو کاستا فیلهو"، وزیر بنادر و فرودگاه‌های برزیل، به تازگی اطلاع داده است که مبلغ اختصاص داده شده برای بهبود و توسعه در فرودگاه Congonhas به سطح دو میلیارد رئال بالغ خواهد گردید. همچنین ایشان در سفر اخیر خود به ایالت سان پائولو، پیشرفت ساخت ترمینال مهم دیگری را در این ایالت بررسی نمود. این پروژه که با نام "سیستم هواپیما" شناخته می‌شود، پایانه‌های فرودگاه بین‌المللی "Guarulhos" را به شبکه متروی شهر یا همان شرکت قطار شهری (CPTM) متصل خواهد نمود.

https://www.cnnbrasil.com.br/economia/aeroporto-de-congonhas-recebera-r-2-bilhoes-em-melhorias/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما