معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۴/۰۹- ۰۷:۵۹ - مشاهده: ۵۳

اخبار اقتصادی برزیل

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی برزیل در هفته اول تیرماه 1403 ، مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور؛ به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

رشد بی‌سابقه صنایع کشاورزی برزیل در ده سال گذشته

بر اساس گزارش FGVAgro، صنایع کشاورزی برزیل در ماه آوریل بهترین عملکرد ده سال گذشته و بهترین چهار ماه از سال ۲۰۱۸ را تجربه کرده است. رشد کلی شامل: افزایش ۱۳.۲ درصدی در صنایع غذایی و نوشیدنی، رشد ۲۷.۴ درصدی در سوخت‌های زیستی، و افزایش ۱۴.۵ درصدی در محصولات نساجی می‌باشد. تقویت صنایع کشاورزی تعهد رئیس‌جمهور لولا دا سیلوا است، زیرا به معنای افزودن ارزش به محصولات، ایجاد اشتغال و درآمد، و کاهش ناامنی غذایی است.

https://x.com/geraldoalckmin/status/1804576804104974403?t=oDt2zBJ17cYi18pcLLpqqw&s=08

مقامات دولتی چهار کشور در یک مجمع تجاری در زمینه مسیر بیوسانیک در پاراگوئه شرکت نمودند

مقامات دولتی کشورهای برزیل، آرژانتین، شیلی و پاراگوئه از ۱۹ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ در پنجمین مجمع دولت‌های مسیر بیوسانیک در شهرهای لوما پلاتا و کارملو پرالتا در پاراگوئه شرکت خواهند کرد. هدف اصلی این مجمع ترویج یکپارچگی، توسعه پایدار و بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید است. بیش از ۶۰۰ بازدیدکننده از چهار کشور عضو مسیر بیوسانیک در این رویداد شرکت کردند که نویدبخش یک رویداد مهم برای منطقه است. این مجمع فرصتی برای ارزیابی پیشرفت پروژه‌های مربوط به این مسیر و توسعه ظرفیت‌های تولیدی و کسب‌وکارهای کوچک است. مسیر بیوسانیک یک بزرگراه به طول بیش از سه هزار کیلومتر است که از سانپائولو در برزیل تا بندرهای آنتوفاگاستا در شیلی امتداد دارد و پاراگوئه نقش کلیدی در این همگرایی ایفا می‌کند.

https://rotabioceanica.com.br/2024/06/governadores-de-quatro-paises-que-compoem-a-rota-bioceanica-vao-participar-de-forum-no-paraguai/

موزامبیک با استفاده از فناوری برزیلی سوخت زیستی تولید می‌کند

اتحادیه بیودیزل و بیوکروزن برزیل (Ubrabio) با دولت موزامبیک به توافق رسید تا فناوری و دانش فنی برزیلی را برای توسعه صنعت سوخت زیستی در موزامبیک به کار گیرد. یک تفاهم‌نامه بین Ubrabio، دفتر اصلاحات اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی موزامبیک و شرکت مشاوره CTJ امضا شد. این اقدام در راستای برنامه تسریع اقتصادی (PAE) موزامبیک انجام می‌شود که هدف آن ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری خصوصی در تولیدات کشاورزی و کاهش واردات است.

https://www1.folha.uol.com.br/mercado/2024/06/mocambique-vai-implantar-biocombustivel-com-tecnologia-brasileira.shtml

قانون جدید ضد جنگل‌زدایی اتحادیه اروپا

قانون جدید ضد جنگل‌زدایی اتحادیه اروپا که از سال 2024 به طور کامل اجرا خواهد شد، پیامدهای گسترده‌ای برای تولیدکنندگان برزیلی خواهد داشت. این قانون نیازمند ارائه مدارک و مستنداتی است که نشان دهد محصولات وارداتی به اتحادیه اروپا از مناطق جنگل‌زدایی شده پس از تاریخ 31 دسامبر 2020 به دست نیامده‌اند. محصولات مورد هدف شامل سویا، قهوه، گوشت و چرم، کاکائو، چوب و روغن نخل می‌باشند.

https://www1.folha.uol.com.br/mercado/2024/06/eua-pedem-a-uniao-europeia-para-adiar-lei-antidesmatamento.shtml

شرکت Equinor اولین پروژه هیبریدی انرژی تجدیدپذیر خود را در برزیل احداث خواهد کرد

شرکت نروژی Equinor تصمیم نهایی خود را برای سرمایه‌گذاری در یک مجتمع خورشیدی در باهیا اعلام کرد که در همان منطقه‌ای که مزارع بادی شرکت قرار دارند، ساخته خواهد شد و این پروژه اولین پروژه هیبریدی تولید انرژی تجدیدپذیر این شرکت در جهان است. مجتمع خورشیدی Serra da Babilônia با ظرفیت ۱۴۰ مگاوات در منطقه Serra da Babilônia I که شامل مجموعه‌ای از مزارع بادی با ظرفیت ۲۲۳ مگاوات است و توسط شرکت تابعه Equinor، Rio Energy، که سال گذشته خریداری شد، ساخته خواهد شد. ساخت این مجتمع خورشیدی جدید قرار است در سپتامبر آغاز شود و انتظار می‌رود که بهره‌برداری تجاری آن تا پایان سال ۲۰۲۵ شروع شود. مدل هیبریدی به تولید مکمل انرژی باد و خورشید کمک می‌کند و بهینه‌سازی تولید کل انرژی را ممکن می‌سازد.

https://www1.folha.uol.com.br/mercado/2024/06/equinor-construira-no-brasil-seu-primeiro-projeto-hibrido-em-energias-renovaveis.shtml

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما