معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۷/۲۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۰۴

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته سوم مهرماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

نظرسنجی: ناامنی و بیکاری همچنان از اصلی ترین نگرانی‌های مردم اروگوئه است

نظرسنجی مرکز آماری اکیپوس کنسولتورس در اروگوئه نشان داد که در ماه اوت 2023 حدود نیمی از مردم اروگوئه (46 درصد) ناامنی را اصلی ترین دغدغه خود در کشور می دانند.

این درحالی است که بیکاری با 33 درصد و شرایط اقتصادی با 23 درصد به ترتیب دومین و سومین نگرانی مردم اروگوئه به حساب می آیند.

در حدود 11 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی مذکور مشکل بیکاری و 11 درصد دیگر نیز مشکلات اجتماعی را عمده ترین دغدغه خود توصیف کردند.

مقایسه آمارها با سال  2019 ( قبل از بیماری همه گیر کووید-19) نشان می دهد که نگرانی‌ها از ناامنی از 70 درصد در سال 2019 به 46 درصد در اوت سال جاری کاهش یافته است. نگرانی‌ها از بیکاری نیز طی این مدت از 44 درصد به 33 درصد کاهش یافته است.

(خبرگزاری سوبراژادو- اروگوئه)

پیش بینی صندوق بین المللی پول درباره رشد اقتصادی در بیشتر کشورهای آمریکای لاتین (پورتال خبری امبیتو- اروگوئه)

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود تحت عنوان "چشم انداز اقتصادی جهان"پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی در بیشتر کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب در پایان سال جاری افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارش مذکور، متوسط رشد اقتصادی منطقه در سال جاری 2.3 درصد خواهد بود. این افزایش مدیون اقتصادهای بزرگی چون برزیل و مکزیک خوانده شده است. صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی در اروگوئه را در سال جاری 1 درصد تخمین زد، ولی پیش بینی کرد که در سال 2024 به 3.2 درصد بالغ شد.

همکاری میان موسسه ملی گوشت اروگوئه و شرکت گوشت و دام استرالیا

موسسه ملی گوشت اروگوئه (ایناک) و شرکت گوشت و دام استرالیا (MLA) با امضای یادداشت تفاهم همکاری بر تعهد مشترک خود برای مبادله دانش و همکاری برای رفع چالش های رقابتی در بخش های مختلف گوشت گاوی و گوسفندی تاکید کردند.

دو کشور با امضای سند مذکور، بستر لازم برای همکاری در حوزه سیاست های پایدار در زمینه‌های گوشت قرمز، بهداشت و امنیت دام، تجارت و دسترسی به بازار (market access) را ایجاد نمودند.

آلن بکئت از مدیران شرکت گوشت و دام استرالیا {شرکتی مستقل که مدیریت تنظیم استانداردها در زمینه محصولات دامی را در استرالیا و سایر بازارهای جهانی برعهده دارد) در اظهاراتی در نمایشگاه تجاری آنوگا در آلمان گفت: برغم فاصله جغرافیایی، شباهت های زیادی میان استرالیا و اروگوئه وجود دارد که از آن جمله می‌توان به  سیستم های تولید علوفه، تعهد به نوآوری و توسعه و تخصص در تأمین مایحتاج مشتریان بین المللی اشاره کرد.


(پورتال خبری میراژ نیوز- اروگوئه)

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما