معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۶/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۰۸

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته اول شهریورماه 1402مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اول سپتامبر، آغاز آزمایشی بانکداری اسلامی در جمهوری تاتارستان

یک آزمایش در مورد تامین مالی بانکداری اسلامی در روسیه در اول سپتامبر آغاز می‌شود. میدات شگیاخمتوف، وزیر اقتصاد جمهوری تاتارستان، در این رابطه در حاشیه جلسه هیئت وزیران تاتارستان اظهار داشت: تاتارستان به علاوه سه جمهوری باشقیرستان، چچن و داغستان، به عنوان چهار منطقه ازمایشی جهت اجرای عملیات بانکداری اسلامی در نظر گرفته شده است. طول مدت اجرای این برنامه، دو سال تعیین گردیده است. وی افزود: امروز اقتصاد اسلامی جزء جدایی ناپذیر جهان است. حجم کل دارایی‌ها تا سال 2025، 5 هزار میلیارد دلار پیش بینی شده است.

منبع:https://www.tatar-inform.ru/news/v-tatarstane-s-1-sentyabrya-startuet-pilotnoe-testirovanie-islamskogo-bankinga-5917768

ثبت 257 میلیارد روبلی بودجه تثبیت شده تاتارستان

 از ژانویه تا ژوئیه سال جاری، هزینه‌های بودجه تثبیت شده تاتارستان به 257.5 میلیارد روبل رسید. گلا گراسیمووا معاون وزیر امور مالی جمهوری تاتارستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در تاتار-اینفورم، اظهار داشت، از ابتدای سال جاری، بودجه تثبیت شده جمهوری تاتارستان 257.5 میلیارد دلار ثبت گردیده است. در عین حال، بیشترین مصرف بودجه تاتارستان، در حوزه اجتماعی ثبت گردیده و به گفته معاون وزیر ، حوزه اجتماعی و فرهنگی بیش از نیمی ( 56 ٪ )از کل هزینه‌های جمهوری را تشکیل می دهد. پیش از این  گزارش شده، تاتارستان از نظر درآمد بودجه تثبیت شده ، جایگاه هفتم را در میان مناطق فدراسیون روسیه به دست آورده است. بودجه جمهوری 225 میلیارد روبل و بودجه‌های محلی 37.5 میلیارد روبل ثبت گردیده است.

منبع:https://www.tatar-inform.ru/news/rasxody-konsolidirovannogo-byudzeta-tatarstana-s-nacala-goda-prevysili-257-mlrd-rublei-5917841

 

افزایش سرعت اینترنت سیم کارت در تاتارستان

به گزارش وزارت دارایی جمهوری تاتارستان، در کازان  سرعت اینترنت گوشی در طول سال 12 درصد افزایش یافته است.آلبرت یاکوفلوف، به عنوان معاون وزیر توسعه دیجیتال جمهوری تاتارستان، به اشاره به افزایش سرعت اینترنت در تاتارستان و به اندازه گیری‌های سرویس Speedtest گزارش داد ، در کازان در عرض یک سال سرعت متوسط اینترنت تلفن همراه 12 ٪ و در تاتارستان،  9 ٪ افزایش یافت. سرعت اینترنت سیم کارت در طول سال در کازان 8 درصد و در کل تاتارستان 11 درصد افزایش یافته است. طبق گزارش ما فوق، فقط نیژنکامسک دارای سرعت متوسط اینترنت تلفن همراه و نسبتا کم است. یاکوفلوف همچنین افزود، سرعت متوسط دسترسی به اینترنت تلفن همراه در کازان در مقایسه با سایر شهرهای  دیگر بیشتر است و به طور قابل توجهی پس از مسکو دوم است.

منبع: https://www.business-gazeta.ru/news/604703

راه اندازی تولید قطعات شاسی توسط ترکیه در جمهوری تاتارستان

به گزارش سرویس مطبوعاتی صندوق توسعه صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی "آلابوگا" ، شرکت "جشکنوز آلابوگا" (بخشی از هلدینگ کاسکونز ترکیه) تولید قطعات شاسی را برای اوتو واز راه اندازی کرده است. در ماه ژوئیه یان شرکت اولین دسته از پل ها را برای خودرو های لادا وستا به اوتو واز فرستاد. حجم کل سرمایه گذاری‌ها بیش از 1 میلیارد روبل و 500 میلیون روبل توسط صندوق توسعه صنعتی به شرکت ارائه شد.

منبع:https://www.tatar-inform.ru/news/v-tatarstane-tureckaya-kompaniya-zapustila-proizvodstvo-detalei-sassi-dlya-avtovaza-5917858

 

سفر ایگور کوماروف به کازان

ایگور کوماروف معاون سابق وزیر علوم و آموزش عالی روسیه و فرستاده ریاست جمهوری فدراسیون روسیه، در یک سفر کاری  وارد کازان شد و مورد استقبال فرید موخامتشین، رئیس شورای دولتی جمهوری تاتارستان قرار گرفت. به گفته سرویس مطبوعاتی شورای دولتی جمهوری تاتارستان، برنامه ریزی شده است که کوماروف در جلسه عمومی دومین اجلاس جهانی جوانان کازان که این روزها در پایتخت جمهوری برگزار می‌شود ، شرکت کند. علاوه بر این، او در چندین جلسه کاری شرکت خواهد کرد.

منبع:https://www.tatar-inform.ru/news/v-tatarstan-s-rabocim-vizitom-pribyl-igor-komarov-5917826

برگزاری جلسه شورای دانشگاهی با حضور دستیار رئیس جمهور در دانشگاه فدرال کازان

در آستانه سال تحصیلی جدید، جلسه شورای دانشگاهی با حضور دستیار رئیس جمهور روسیه ایگور لویتین  برگزار شد .آقای ایگور لویتین که به عنوان مهمان افتخاری در این جلسه حضور داشت، خطاب به اعضای شورای علمی اظهار داشت، دولت توجه ویژه ای به امور آموزشی داخلی معطوف داشته و کلیه تغییرات نظام آموزشی باید متناسب با برآورده کردن نیاز بازار کار و همچنین رفع مشکل کمبود نیروی متخصص برای شرکت ها و صنایع، در نظر گرفته شود. روسیه توسعه آموزش داخلی را مورد توجه قرار داد. لویتین تاکید کرد: همه تغییرات در نظام آموزشی باید نه تنها نیازهای بازار کار را تامین کند ، بلکه مشکل کمبود نیروی حرفه ای را برای تعدادی از حوزه‌های اولویت دار حل کند ، بلکه نیازهای اجتماعی را نیز تامین کند. دستیار رئیس جمهور همچنین از مشارکت دانشگاه‌ها در ایجاد مشارکت قوی و موثر بین روسیه و کشورهای خارجی بسیار قدردانی کرد. به گفته وی ، تعامل فعال فعلی دانشگاه‌ها با کشورهای جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه بسیار مرتبط است.

ایگور لویتین آمادگی خود را برای ارائه تمام حمایت های ممکن به پروژه‌های امیدوار کننده دانشگاه کازان با هدف توسعه همکاری در حوزه علمی و آموزشی ابراز کرد.

منبع:https://media.kpfu.ru/news/uchenyy-sovet-18

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما