معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۵/۲۱- ۰۸:۰۰

تحولات مهم اقتصادی پیش روی یونان در نیمه دوم 2023

اهم تحولات و رویدادهای مهم اقتصادی پیش روی دولت یونان تا پایان سال به شرح زیر می باشد.

در پایان ماه اوت، وزارت دارایی باید آخرین آمار در مورد درآمدهای مالیاتی را ارزیابی و گزارشی در آستانه نمایشگاه بین المللی تسالونیکی پیرامون توانمندی اقتصاد کشور جهت پشتیبانی از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه ارائه نماید.

در ماه اوت انتظار می رود دولت یونان درخواست جدید برای دریافت 5 میلیارد یورو از صندوق بازیابی ارائه نماید. در همین ماه موسسه اعتبار سنجی Scope Ratings قرار است به مناسبت ارائه گزارش جدید خود در مورد یونان از این کشور دیدار کند. ارائه گزارشی مثبت توسط Scope Ratings راه را برای ارائه گزارش های مثبت توسط سایر موسسات اعتبار سنجی هموار خواهد کرد.

گزارش Scope Ratings قرار است در اوایل سپتامبر (8 سپتامبر) منتشر شود. در همین ماه موسسه اعتبار سنجی Moody’s ارزیابی خود در مورد بدهی یونان را اعلام خواهد کرد. در اوایل سپتامبر نخست وزیر در نمایشگاه بین المللی تسالونیکی حضور خواهد یافت و بسته به گزارش دریافتی از وزارت دارایی تدایبری در حمایت از اقشار ضعیف را اعلام و برنامه اقتصادی دولت خود در یک سال آینده را معرفی خواهد کرد.

همزمان قرار است بررسی موضوع قواعد جدید پیرامون بدهی و پیمان ثبات در سطح وزرای دارایی اتحادیه اروپا از سر گرفته شود. در ماه اکتبر پیش نویس بودجه 2024 تسلیم پارلمان خواهد شد. در همین ماه موسسه Standar & Poor’s نیز قرار است گزراش در مورد ارزیابی بدهی یونان ارائه دهد.

در ماه نوامبر متن نهایی بودجه 2024 تسلیم پارلمان خواهد شد. کمیسیون اروپا نیز قرار است در این ماه گزارش پاییزی خود در مورد وضعیت اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه را منتشر کند.

در ماه دسامبر موسسه اعتبار سنجی Fitch گزارش خود در مورد بدهی یونان را معرفی خواهد کرد. در همین ماه و پیش از تعطیلی پارلمان به مناسبت کریسمس و سال نو، بودجه 2024 به تصویب خواهد رسید. در ماه دسامبر کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید کمک های اضطراری خود (چون پرداخت سوبسید بابت انرژی برق) را متوقف کنند. دولت یونان در ماه دسامبر بدهی خود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا بابت بسته اول نجات مالی یونان به ارزش 2 میلیارد یورو را به طور زودهنگام پرداخت خواهد کرد.      

 https://www.in.gr/2023/07/23/economy/oikonomikes-eidiseis/oikonomia-oi-krisimoi-stathmoi-gia-tin-poreia-tis-epomeno-eksamino/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما