معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۵/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۰

برنامه سرمایه گذاری شرکت های داروسازی یونان

شرکت های داروسازی یونان در صدد اجرای برنامه سرمایه گذاری چهار ساله در زمینه‌های تولید و همچنین تحقیق و توسعه کالاهای دارویی به ارزش 1.2 میلیارد یورو هستند.

 شرکت داروسازی Elpen سرمایه گذاری 155 میلیون یورویی تا سال 2025 در تاسیسات تولیدی و تحقیقاتی خود در شرق آتن و تریپولی راه اندازی کرده است. نوسازی واحدهای تولیدی، کارخانه جدید تولید داروهای استنشاقی و جامد، پارک تحقیق و نوآوری زیست‌پزشکی و کارخانه جدید با واحدهای تولید داروهای انکولوژی از جمله برنامه‌های این شرکت است.

شرکت داروسازی Demo در حال ساخت یک مرکز تولیدی در منطقه صنعتی تریپولی است که بخشی از برنامه سرمایه گذاری 356 میلیون یورویی این شرکت می‌باشد که در سال 2021 اعلام گردید و انتظار می رود که در سال 2027 تکمیل شود.

شرکت داروسازی Rafarm نیز اخیرا برنامه سرمایه گذاری خود را مورد بازنگری قرار داد. بر اساس برنامه جدید، بودجه سرمایه گذاری از 65 میلیون یورو برای دوره پنج ساله 2021-2025 به 120 میلیون برای دوره 2021-2027 افزایش یافته است. این طرح شامل ایجاد مرکز تحقیق و توسعه جدید، واحد تولیدی جدید داروهای تزریقی و غیره می‌شود.

شرکت Pharmathen که گردش مالی آن در نیمه اول سال 2023 به میزان 20 درصد و سود آن به میزان 30 درصد در مقایسه با دوره نسبی سال گذشته افزایش یافته است، سرمایه گذاری 50 میلیون یورویی را برای یک واحد تولیدی در حومه آتن در زمینه توسعه و تولید دارو آغاز کرده است.

شرکت Farmar نیز در حال سرمایه گذاری برای تقویت بخش تحقیق و توسعه و همچنین ایجاد تاسیسات تولیدی است. این شرکت در حال بررسی فروش مرکز توزیع خود و ترک بخش لجیستیک به منظور تمرکز بر زمینه تحقیق و توسعه می‌باشد.   

 

https://www.kathimerini.gr/economy/562553446/se-trochia-ylopoiisis-ependyseis-1-2-dis-apo-farmakoviomichanies/

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما