معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۲/۰۶- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۷۶

تقویت حضور شرکت هواپیمایی یونانی ایجین در خاورمیانه

تردد مسافر در خاورمیانه طی 20 سال آتی رشد سالانه 4 درصدی را تجربه خواهد کرد و میزان رشد تردد مسافر در منطقه خاورمیانه، بالاتر از میانگین جهانی قرار خواهد داشت.

شرکت هواپیمایی «ایجین» حضور خود در بازار در حال توسعه خاورمیانه را تقویت می‌کند. این شرکت یونانی در صدد است به یک گزینه رقابتی در بازار خاورمیانه برای مسافران از / به یونان و همچنین برای مسافران ترانزیت به دیگر شهرهای اروپایی تبدیل شود. در همین راستا، تقویت پروازهای این شرکت هواپیمایی بین آتن و شهرهای عربستان سعودی در دستور کار قرار گرفته است. لازم به ذکر است ارزش مبادلات تجاری یونان با عربستان سعودی در سال 2021 به 1.3 میلیارد یورو رسید و در بهار 2022 نیز مجمع تجاری و سرمایه‌گذاری یونان و عربستان در ریاض برگزار شد که نشانه‌هایی از شکوفایی روابط اقتصادی بین دو کشور است. به این ترتیب از ماه مه، پرواز مستقیم بین آتن و فرودگاه ملک فهد شهر دمام، پنجمین شهر عربستان سعودی بعد از ریاض، جده، مکه و مدینه راه‌اندازی خواهد شد. شرکت ایجین از ماه ژوئن پروازهای خود از آتن به جده و ریاض را نیز تقویت خواهد کرد. همچنین در تابستان امسال برای اولین بار پرواز مستقیم بین آتن و کویت نیز برقرار می‌شود.

از سوی دیگر در تابستان 2023 شرکت ایجین به غیر از قاهره، سه پرواز مستقیم هفتگی با اسکندریه نیز برقرار خواهد کرد. پرواز مستقیم این شرکت از آتن به امان نیز به چهار پرواز در هفته افزایش خواهد یافت. به غیر از پرواز مستقیم روزانه موجود بین آتن و بیروت، قرار است پروازهای مستقیم از پایتخت لبنان با جزایر میکونوس و کرت (ایراکلیو) نیز برقرار شود.

به گفته وزیر گردشگری یونان، تعداد گردشگرانی که از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس طی سال گذشته به یونان سفر کرده‌اند، نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشته است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، درآمد حاصل از گردشگری در یونان حدود 20.8 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد و یک پنجم مشاغل این کشور در حوزه گردشگری است. به طور میانگین، سالیانه بین 10 تا 20 میلیون گردشگر خارجی به یونان سفر می‌کنند. متوسط درآمد یونان از گردشگران خارجی در سال حدود 20 میلیارد یورو تخمین زده شده است.

به نقل از شرکت هواپیماسازی بوئینگ، تردد مسافر در خاورمیانه طی 20 سال آتی رشد سالانه 4 درصدی را تجربه خواهد کرد و میزان رشد تردد مسافر در منطقه خاورمیانه، بالاتر از میانگین جهانی قرار خواهد داشت.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما