معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۲/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۳۵

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته اول اسفند ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اختصاص پنجاه میلیون پزو برای کمک به تولید کنندگان روستایی

در جلسه کنگره شهرداری‌ها که با حضور فرناندو ماتوس وزیر دامداری، کشاورزی و شیلات و شماری دیگر از مسئولان دولتی برگزار شد، موافقت گردید که وزارتخانه مذکور پنجاه میلیون پزو برای کمک به روستاییان و تولیدکنندگان محلی در نوزده استان مختلف کشور اختصاص دهد. کمک مذکور از صندوق فوریت های کشاورزی و با توجه به شرایط اضطراری ناشی از بحران خشکسالی و کمبود بارش در کشور اتخاذ شده است. رقم مذکور به پنجاه میلیون دلاری که پیشتر از سوی شهرداری‌ها در راستای حمایت از مجموعه‌های تولیدی خرد در عرصه کشاورزی و دامی اختصاص یافته بود، اضافه می‌شود. (پورتال دولت اروگوئه)

https://www.gub.uy/presidencia/comunicacion/noticias/ganaderia-destinara-50-millones-pesos-productores-rurales-todo-pais

علاقمندی شرکت های اسپانیایی برای توسعه سرمایه گذاری در اروگوئه

براساس تازه ترین گزارش منتشره از سوی دانشگاه اسپانیایی  IE university شرکت های اسپانیایی تصمیم دارند در سال میلادی جاری سرمایه گذاری‌های خود را در اروگوئه افزایش دهند. گزارش مذکور با عنوان "سرمایه گذاری اسپانیا در کشورهای ایبروامریکن" نشان می دهد که از میان 18 کشور ایبروامریکن که در ارزیابی‌ها مورد بررسی قرار گرفته اند، اروگوئه از جمله 10 اقتصاد مطمئن در منطقه بوده و توجه شرکت های اسپانیایی را به خود معطوف نموده است. در گزارش مذکور همچنین خاطرنشان شده است: اروگوئه با پیش بینی رشد اقتصادی 3.5 درصدی از جمله کشورهای هدف در میان سرمایه گذاران اسپانیایی است. نظرسنجی که در این رابطه انجام گرفت حاکی از آن است که 76 درصد از شرکت های اسپانیایی قصد دارند سطح سرمایه خود را در کشورهای ایبروامریکن در سال 2023 افزایش دهند. 51 درصد از شرکت های بزرگ اسپانیایی نیز معتقدند که حجم تجارتشان در کشورهای منطقه طی سال های آینده در مقایسه با  اسپانیا افزون تر خواهد شد. (روزنامه ال پائیس- اروگوئه)

https://www.elpais.com.uy/negocios/noticias/las-empresas-espanolas-planean-incrementar-su-inversion-en-uruguay-que-les-preocupa

کاهش قدرت خرید 60 درصد کارگران در مقایسه با سال 2020

به گزارش وزارت کار و بیمه تأمین اجتماعی اروگوئه، نتایج بررسی‌های صورت گرفته از قراردادهای کاری (فیمابین کارگر و کارفرما) در شورای حقوق و دستمزد تا ژانویه سال جاری نشان می دهد که حدود 60 درصد از کارگران در اروگوئه در مقایسه با ماه جولای سال 2020 (با کسر میزان تورم) همچنان حقوق واقعی خود را به دست نیاورده اند. بر اساس گزارش مذکور در میان این شصت درصد، قدرت خرید 30.3 درصد (263450 کارگر) بیشتر از 2.6 درصد کاهش یافته و قدرت خرید حدود 29.3 درصد نیز کمتر از 2.6 درصد کاهش یافته است. این درحالی است که طبق آمارهای موجود قدرت خرید 18.7 درصد کارگران در اروگوئه (در مقایسه با سال 2020) اندکی کمتر از یک درصد و 21.8 درصد کارگران بیشتر از یک درصد افزایش یافته است. (روزنامه ال پائیس- اروگوئه)

https://www.elpais.com.uy/negocios/noticias/casi-60-de-los-trabajadores-todavia-pierde-poder-de-compra-respecto-a-2020

چهار مزیت مهم اروگوئه در زمینه اقتصاد پایدار از نگاه مجمع جهانی اقتصاد

تازه ترین مقاله منتشره از سوی مجمع جهانی اقتصاد (در داووس سوئیس) چهار ویژگی و امتیاز اروگوئه که باعث موفقیت آن کشور در عرصه اقتصاد پایدار شده است را بر می‌شمرد. سرمایه گذاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر؛ توسعه سیستم حمل و نقل برقی؛ تلاش برای کاهش انتشار گاز متان و اکوسیستم تجاری سبز و در حال گسترش از چهار ویژگی مهمی هستند که در گزارش مذکور بدان اشاره شده است. مجمع جهانی اقتصاد همچنین خاطرنشان کرد: فعالیت قابل ملاحظه اروگوئه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر به آن کشور اجازه داده است تا بتواند در دوره گذار انرژی بیش از پانصد میلیون دلار از بودجه سالانه ی خود بکاهد. (روزنامه ال اوبزروادور- اروگوئه)

https://www.elobservador.com.uy/nota/las-cuatro-razones-por-las-que-uruguay-es-un-ejemplo-en-sostenibilidad-segun-el-foro-economico-mundial-2023120125017

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما