معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۰/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۱

اخبار اقتصادی موریتانی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور موریتانی در هفته اول دی ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

افتتاح تاسیسات توسعه شرکت ملی صنایع و معادن موریتانی توسط رئیس جمهور این کشور

محمد ولد شیخ غزوانی رئیس جمهور موریتانی روز سه شنبه 20 دسامبر 2022 در شهر نوادیبو تاسیسات توسعه ای برای بهبود عملکرد شرکت ملی صنایع و معادن را افتتاح کرد. تامین مالی این پروژه که بیش از 110 میلیون یورو هزینه داشته است، توسط شرکت ملی صنایع و معادن موریتانی، بانک سرمایه گذاری اروپا و بانک توسعه آفریقا به منظور ارتقای عملکرد این شرکت انجام گرفت. ایجاد یک خط کشتیرانی جدید باعث می‌شود تا این شرکت بتواند عملیات کشتیرانی را ایمن سازی کند. وزیر نفت و انرژی موریتانی طی سخنانی بیان کرد که پروژه لایروبی کانال بند معدنی و پروژه ایجاد خط کشتیرانی جدید به عنوان بخشی از برنامه راهبردی شرکت ملی صنایع و معادن محسوب می‌شود. وی افزود آمادگی این پروژه بر اساس یک برنامه اقدام منسجم و هماهنگ با سیاست های دولت انجام گرفته است.

تاسیس آژانس ایمنی مواد غذایی در موریتانی

دولت موریتانی در جلسه روز چهارشنبه 21 دسامبر 2022 فرمان  را برای تاسیس و سازماندهی یک موسسه دولتی با ماهیت صنعتی و تجاری به نام «آژانس ایمنی مواد غذایی موریتانی» صادر و قوانین و عملکرد آن را مشخص کرد.

در بیانیه‌ای که پس از پایان جلسه صادر شد، دولت موریتانی اهداف این آژانس را به منظور ایجاد یک نهاد ملی مدرن مشخص نمود که تاثیر مثبتی بر شفافیت و بهبود وجهه موریتانی در سطوح ملی و بین المللی در زمینه ایمنی و کنترل کیفی مواد غذایی خواهد داشت. این آژانس همچنین بر اجرای موثر سیاست های دولت در زمینه کیفت مواد غذایی و اجرای راهبرد ملی در این زمینه نظارت خواهد کرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما